co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową? - Forum Prawne

 

co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Witam na tym forum znalazłam takiej treści pytanie jak cytuję poniżej - nie miało ono odpowiedzi-czy w tej chwili znajdzie się osoba potrafiąca jej udzielić bardzo proszę o pomoc " Prowadzę działalność gospodarczą z zakresu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe

Prawo finansowe i podatkowe - aktualne tematy:


 
17-01-2011, 23:54  
michmart
Początkujący
 
michmart na Forum Prawnym
 
Posty: 3
Domyślnie co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Witam na tym forum znalazłam takiej treści pytanie jak cytuję poniżej - nie miało ono odpowiedzi-czy w tej chwili znajdzie się osoba potrafiąca jej udzielić bardzo proszę o pomoc
" Prowadzę działalność gospodarczą z zakresu doradztwa ubezpieczeniowego chciałbym dowiedzieć się co mogę wliczyć w koszty poniesione zarówno przed rozpoczęciem działalności jak i w trakcie jej prowadzenia np : czy zakup Torby męskiej w której jako agent noszę dokumenty związane z moją pracą może być wpisane w koszty. Zakup garnituru, pióra markowego. czy też przed rozpoczęciem tej działalności koszty związane ze szkoleniem jakie musiałem odbyć też mogę odpisać. Siedzibą biura jest moje mieszkanie czy koszty związane z energią elektryczną ??? "
michmart jest off-line  
18-01-2011, 06:38  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 32.548
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Aktówkę tak.
Garnitur- zdecydowanie nie.
Ag_Maz jest off-line  
18-01-2011, 07:06  
Janusz M.
Administrator
 
Janusz M. na Forum Prawnym
 
Posty: 29.528
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Cytat:
pióra markowego.
bez przesady - marka pióra nie jest związana z uzyskaniem przychodów
Cytat:
koszty związane z energią elektryczną
Tak, w części związanej z działalnością gospodarczą (proporcjonalnie do metrażu pokoju zajętego na działalność). Tak samo telefon domowy - według bilingu (rozmowy służbowe).
Cytat:
przed rozpoczęciem tej działalności koszty związane ze szkoleniem
Uważam, że nie, tak samo jak kierowca nie może odliczyć kosztów kursu na prawo jazdy.
Janusz M. jest off-line  
18-01-2011, 11:36  
michmart
Początkujący
 
michmart na Forum Prawnym
 
Posty: 3
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Witam i dziękuję za odpowiedź
Zacytowałam pytanie które zostało bez odpowiedzi.Ja nie potrzebuje "garnituru" W zasadzie chodziło mi o koszty związane z używaniem prywatnego samochodu.Moja praca opiera się na dojazdach do klienta( przede wszystkim).Więc czy wszystkie koszty paliwa? części zamiennych? naprawy? podobno aby uwzględnić te koszty trzeba prowadzić specjalną książkę w której będzie uwzględniona ilość przejechanych km ,skąd i dokąd się jechało a na wszystkich fakturach ma być numer rejestracyjny pojazdu? poza tym - owszem- wg prawa trzeba podać miejsce prowadzenia działalności ,ale ja tak naprawdę go nie potrzebuję- w dokumentach mam podane miejsce zamieszkania , a mieszkanie wynajmuję na podstawie umowy użyczenia - rachunki nie są wystawiane na moje nazwisko- więc co w takim razie ? czy rachunki za telefon ?(twierdzi pan że na podstawie bilingu, ale jak to uwzględnić ? a jeżeli telefon przerejestruje na swoją firmę? mam tylko komórkowy) rachunki za internet ? (również niezbędny w mojej pracy) za artykuły biurowe? laptop,komputer drukarka ? Rozliczam się na zasadach książki przychodów i rozchodów - podobno przy wyborze tej formy "można odliczyć prawie wszystko"
michmart jest off-line  
18-01-2011, 11:42  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 32.548
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Może trzeba było od razu tak zapytać? Co do wykorzystania samochodu w działalności, jest sporo tematów poruszonych na forum.
Możesz na firmę dokonać cesji telefonu. I faktury wrzucać w koszty.
Wszystko co wymieniłaś możesz też wrzucać w koszty, bo to są narzędzia Twojej pracy.
Do tego, możesz też wrzucić koszty wysyłek pocztowych, jeżeli wysyłasz listy do klientów, itd.
Ale z "prawie wszystko" bym uważała. To co chcesz odliczyć, musi być związane z uzyskanie przychodu.
Ag_Maz jest off-line  
18-01-2011, 12:12  
Janusz M.
Administrator
 
Janusz M. na Forum Prawnym
 
Posty: 29.528
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Z paliwem też proszę uważać, przepisy zmieniły się od 1 stycznia 2011 roku.
Janusz M. jest off-line  
18-01-2011, 12:39  
michmart
Początkujący
 
michmart na Forum Prawnym
 
Posty: 3
Domyślnie RE: co można wliczyć w koszty prowadząc działalność ubezpieczeniową?

Proszę o wybaczenie-faktycznie powinnam od razu tak zapytać-ale znalazłam to forum późno w nocy i zmęczenie spowodowało że poszłam na łatwiznę
Właśnie doczytałam gdzieś że wprowadzono jakieś ograniczenia co do wliczania paliwa w koszty. Tylko gdzie tego szukać?
Domyślam się również ,że wszystko co chcę odliczyć musi być związane z uzyskaniem dochodu jest to raczej logiczne dlatego próbuję ustalić co to będzie w moim przypadku .....?
dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
michmart jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo finansowe i podatkowe - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ czy osoba prowadząca działalnoś gospodarczą może byc adwokatem - jak w temacie.. Prowadzę działalnosc gospodarcza. Mysle o studiach prawniczych. Jesgtem ciekawa czy jezeli chcialabym zostac kiedys np. adwokatem...
§ Wyjazdy prowadzącego działalność a koszty? - Dzień dobry. Prowadzę działalność i często podróżuję w celu wykonania zlecenia. Czy mogę i jak rozliczać: 1) Podróż do danego miejsca koleją lub...
§ umowa - osoby nie prowadzące działalności - witam serdecznie. przepraszam jeśli temat był już poruszony ale szukam od 45 minut odpowiedzi i nie znalazłem :) Prowadzę stronę internetową do...
§ Pracownik prowadzący jednocześnie działalność - Mam pytanie - czy osoba zatrudniona na etacie na stanowisku dyrektora handlowego i jednocześnie prowadząca własną firmę może sprzedawać towar swojemu...
§ Osoba fizyczna prowadząca działalność - Do kiedy w/w osoba powinna złożyć do US bilans i rachunek zysków i strat?Do 31 go kwietnia tak jak PIT 36?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:19.