Błędny przelew - Forum Prawne

 

Błędny przelew

Przelałem 68 zł na błędny numer konta. Wiem, że zgodnie z prawem pieniądze powinny być zwrócone, złożyłem reklamację, ale bank olał to. Czy jest realna możliwości odzyskania takiej kwoty?...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe

Prawo finansowe i podatkowe - aktualne tematy:

  • § Własna działalność
    Witam! Mam pytanie związane z działalnością. Aktualnie jestem zatrudniony na umowę o pracę do końca listopada,...
  • § Zaliczka na podatek PDOF nie p...
    Wczoraj z mojego konta walutowego w euro zostało pobrane 78,52 euro na zaliczkę pdof na rachunak o nazwie ROZ.Z...
  • § Amortyzacja mieszkania
    Witam. Będę wdzięczny za jasne i proste wyjaśnienie w jaki sposób obliczyć amortyzację mieszkania. W 2007 roku...

 
18-02-2012, 09:25  
Deicide
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Błędny przelew

Przelałem 68 zł na błędny numer konta. Wiem, że zgodnie z prawem pieniądze powinny być zwrócone, złożyłem reklamację, ale bank olał to. Czy jest realna możliwości odzyskania takiej kwoty?
Deicide jest off-line  
18-02-2012, 10:21  
tosiaczus
Początkujący
 
Posty: 23
Domyślnie RE: Błędny przelew

Ja walczę już od roku: mBank i przelew na inny numer konta rachunku, tosiek kodowanie znaków

Jak masz dane osobowe właściciela tamtego błędnego rachunku to wyślij żądanie zwrotu możesz się oprzeć na bezpodstawnym wzbogaceniu się. Jak nie masz danych to pozostaje walka z bankiem, jak bank olewa to przed sądem zostaje Bankowy Arbitraż Konsumencki - http://www.zbp.pl/site.php?s=ZjA0YjhiNTkwODU4

Cytat:
1. Arbiter

W jakich sprawach może pomóc Arbiter Bankowy?
Przedmiotem postępowania przed Arbitrem Bankowym może być każdy spór dotyczący roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta, którego wartość nie przekracza ośmiu tysięcy złotych, przy czym należy podkreślić, że chodzi o wartość przedmiotu sporu, a nie o wartość umowy. W tym roku złożonych zostało wiele skarg dotyczących np. braku wypłaty transzy kredytu albo zamiaru podniesienia marży. W takich sytuacjach wartość przedmiotu sporu będzie z reguły niższa niż osiem tysięcy złotych, choć wartość umowy bywa bardzo wysoka. Z mojej praktyki wynika, iż klienci coraz częściej proszą o pomoc w negocjacjach z bankiem, np. w przypadku utraty pracy, czy innych zdarzeń losowych, jak śmierć członka rodziny, po którym dziedziczą, i zwykle takie postępowania kończą się ugodą.




Co jest efektem pracy Arbitra i jakie rodzi to konsekwencje dla stron sporu?
Każda sprawa kończy się orzeczeniem, w którym albo żądana kwota jest zasądzana od banku na rzecz wnioskodawcy albo – gdy skarżący nie ma racji, jego roszczenia są oddalane. Jeśli w trakcie postępowania strony dojdą do porozumienia, treść ugody – po sprawdzeniu przez Arbitra jej prawidłowości, zgodności z prawem i zasadami współżycia społecznego, jest potwierdzana w sentencji orzeczenia.
Należy podkreślić, iż klient, jak w żadnej innej instytucji, ma gwarancję, że jeżeli wygra, to w terminie 14 dni otrzyma pieniądze i sprawa zostanie rzeczywiście zakończona. Dzieje się tak dlatego, iż bank w przypadku przegranej, nie ma możliwości odwołania się od decyzji Arbitra. Jest ona dla banku ostateczna. Jeżeli jednak klient przegra, to przysługuje mu normalne dwuinstancyjne postępowanie sądowe. Wówczas rozstrzygnięcie Arbitra obie strony mogą potraktować jako opinię prawną.




W jaki sposób najlepiej zwrócić się o pomoc i ile to kosztuje?
Aby można było złożyć wniosek musi zostać wyczerpane postępowanie reklamacyjne w banku. Następnie należy uiścić opłatę w wysokości 50 zł i złożyć wniosek. Jest to całkowicie odformalizowane postępowanie, gdyż nie ma tu żadnego formularza czy wzoru wniosku, a sam wniosek może być sporządzony odręcznie. Należy jedynie wskazać pozwany bank, wartość przedmiotu sporu, krotko uzasadnić roszczenie, a także dołączyć dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku bądź złożyć oświadczenie, że bank nie odpowiedział w terminie 30 dni na skargę. Obowiązek dostarczenie dokumentacji spoczywa natomiast do banku.




Czy nieuiszczenie tej opłaty powoduje automatyczny zwrot wniosku, jeszcze przed jego rozpatrzeniem?
Opłata, która musi być uiszczona przez składającego wniosek wynosi 50 zł, a w przypadku, gdy wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 50 zł, opłata ta wynosi 20 zł. Jeśli opłata nie zostanie uiszczona na rachunek Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy ZBP: PKO BP XV O/Warszawa nr 55 1020 1156 0000 7702 0008 8120, wniosek jest odrzucany, a konsument otrzymuje informację o konieczności jej wniesienia. Jeśli natomiast sprawa z innych przyczyn nie nadaje się do rozpoznania przez Arbitra np. spór nie dotyczy banku ale np. SKOK-u, jego wartość przekracza 8.000 zł, sprawa była już rozpoznawana przez sąd powszechny bądź nie zostało wyczerpane postępowanie reklamacyjne w banku, wniosek jest zwracany, a konsument pouczany jak usunąć braki wniosku lub gdzie może szukać dalszej pomocy.




Dlaczego warto skorzystać z arbitrażu bankowego zamiast wszczynania postępowania przed sądem powszechnym?
Przede wszystkim postępowanie arbitrażowe jest szybkie, tanie i odformalizowane. Całkowity koszt sporu dla klienta wynosi maksymalnie 50 zł. Każde orzeczenie jest od razu uzasadniane. Wszystkie skargi są badane również pod kątem, czy bank nie naruszył zasad etycznych określonych w Zasadach Dobrej Praktyki Bankowej. Dodam, że działalność Arbitrażu pozwoliła również rozszerzyć katalog tych zasad.
Zdarzają się także spory, które byłyby niemożliwe do wygrania w sądzie powszechnym, bowiem w tym sądzie nie można skutecznie oprzeć swojego roszczenia wyłącznie na zasadach współżycia społecznego czy etycznych. Musi być naruszony przepis prawa albo umowa. Można jedynie bronić się w oparciu o te zasady, ale nie można na nich opierać powództwa. Natomiast w arbitrażu można. Było kilka przypadków, gdy opierając swoje roszczenia wyłącznie na podstawie naruszenia zasad etycznych, konsumenci wygrywali, gdyż udało się doprowadzić do ugod, jednej nawet w wysokości 8 tys. zł. Obecnie podejście do klientów indywidualnych w bankach jest zdecydowanie bardzie profesjonalne, niż jeszcze klika lat temu. W każdym prawie banku funkcjonuje odrębny departament do spraw reklamacji, a każda skarga badana jest pod kątem przestrzegania również zasad etycznych. Dobre relacje klienta z bankiem są coraz bardziej istotne dla banków.
tosiaczus jest off-line  
04-09-2012, 13:19  
Deicide
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Błędny przelew

Dzięki za radę. W oddziale zmienił się pracownik i ten dał mi potwierdzenie złożenia reklamacji (poprzednia została olana), a potem szybko załatwił moją sprawę. Odzyskałem pieniądze.
Deicide jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo finansowe i podatkowe - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Błędny przelew - Witam mam taki problem. Dokonałem dzisiaj przelewu zwrotnego. Tzn na nr konta bankowego takiego od którego otrzymałem przelew! Okazało się, że...
§ Przelew do Sądu w USA - Witam, Jak dokonać opłaty od wydania wyroku sądu USA, który nie posiada konta bankowego? Nie jest tutaj możliwy przelew Western Union, bowiem...
§ Błędny przelew - Witam, Dostałem przelew który nie powinien być do mnie. Czy istnieje jakis przepis, ktory nakazuje zwrot tej sumy? Czy jest to jedynie moja dobra...
§ przelew - kolega omyłkowo dostał na swoje konto w banku przelew na 4000zł. czy on to musi oddać? czy osoba która przelała te pieniądze może wnieść sprawe do...
§ Przelew do ZUS - ZUSowi trzeba zapłacić do 10 dnia następnego miesiąca. Liczy się data wykonania przelewu czy data dotarcia pieniędzy do ZUSu ?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:48.