import z Chin - cło - Forum Prawne

 

import z Chin - cło

Witam. Kupilem w Chinach czesci do roweru. Waga paczki ok 12-13kg. Wartosc to okolo 1000euro. Czesci kupilem dla siebie i kolegi. Nie zostaly zakupione w celu sprzedazy w Polsce tylko dla uzytku wlasnego. Czesci zostaly ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo gospodarcze

Prawo gospodarcze - aktualne tematy:

  • § Kasa fiskalna
    Witam. Proszę o poradę. Czy prowadząc sklep internetowy z kawą oraz przyjmując na nią zamówienia mailowo muszę...
  • § Jak założyć WORD?
    Witam, jak wygląda procedura założenia nowego...
  • § Sprzedaz ulepszonej farby
    Witam chce zalozyc dzialanosc gospodarcza w ktorej ulepszal bym fabre malarska. Chcialbym dowiedziec sie czy moge...

 
10-11-2008, 18:38  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie import z Chin - cło

Witam.

Kupilem w Chinach czesci do roweru. Waga paczki ok 12-13kg. Wartosc to okolo 1000euro. Czesci kupilem dla siebie i kolegi. Nie zostaly zakupione w celu sprzedazy w Polsce tylko dla uzytku wlasnego. Czesci zostaly wyslane w formie dwoch paczek firma EMS. Z informacj, ktore otrzymuje poprzez funkcje sledzenia przesylek paczka jest w polsce w Urzedzie Celnym.

I teraz moje pytanie brzmi czy bedzie naliczone clo, vat?
Jezeli tak to na jakiej podstawie sie to oblicza i jaka moze byc ewentualna jego wysokosc? Czy jest mozliwosc, ze bedzie to zwolnione z oplat celnych?

Kolega rowniez, sprowadzal kilka razy od tej samej osoby i clo placil tylko raz.

Prosze o odpowiedz.
marianek21 jest off-line  
10-11-2008, 18:45  
grizz
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.516
Domyślnie

Będzie naliczony najpierw VAT - 22%, potem cło - kilka procent w zależności od konkretnego towaru - do odszukania w tabelach. Służba celna RP / Taryfa celna

Zwolnione z cła są jedynie towary o wartosci poniżej 22euro.
grizz jest off-line  
11-11-2008, 08:24  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

A czy ten VAT bedzie naliczony na 100%??
I jak wyglada rozliczenie z UC?? Otrzymam jakis list??
marianek21 jest off-line  
12-11-2008, 13:29  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

Witam.

Otrzymalem pismo z UC, ze nie ma fakutry zakupu i nie mozna okreslic wartosci.
Niedawno mialem 18-nastke i czy moze byc tak, ze powiem, ze to jest prezent. Czy raczej takie cos nie przejdzie??


czekam na odpowiedz

pozdrawiam
marianek21 jest off-line  
12-11-2008, 15:31  
grizz
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.516
Domyślnie

To czy jest to prezent nie ma znaczenia. Wartość się liczy.

jezeli nie ma foktur to oidp UC naliczy wartość według średnich cen.
grizz jest off-line  
12-11-2008, 16:41  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

Aha. Skontaktowalem sie ze sprzedawca i wyslal mi zdjecie rachunku. Wiec moge to wydrukowac i dostarczyc do UC??
marianek21 jest off-line  
12-11-2008, 16:50  
grizz
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.516
Domyślnie

Zadzwoń. Nie powini ugryźć A dowiesz się wszystkiego.
grizz jest off-line  
12-11-2008, 17:10  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

Dzieki grizz za pomoc. Ale musze sie jeszcze czegos dowiedziec
Czy koszty przesylki sa rozwniez opodatkowane i oclone?
Tzn czy sa one wliczane w wartosc towaru?
I czy konieczny jest dowod przelewu bo takowego nie mam?
marianek21 jest off-line  
12-11-2008, 17:14  
grizz
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.516
Domyślnie

No własnie dlatego mówię, zebyś zadzwonił
grizz jest off-line  
12-11-2008, 17:26  
marianek21
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie

Okej Jeszcze raz dzieki.
Wroce do tematu jak sprawa sie wyjasni i napisze co i jak to moze sie przyda innym, ktorzy sa lub beda w podobnej sytuacji
marianek21 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo gospodarcze - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Import z Chin - witam, chce sprowadzic towar z Chin znanej marki. Tylko jest taki problem, ze nie wiem czy jest to ogryginalny towar, a jesli jest to czy bedzie...
§ Import z Chin - Jestem osoba prywatna w sytuacji gdzie chce sprowadzic 10 pendrivow o lacznej wartosci 200$. Jakie koszty nalozy na mnie US? Prosze tu albo o...
§ Import z Chin zapalniczek jednorazowych - Witam mam do was kilka pytań związanych z importem z Chin. Ponieważ chciałbym zamówić z tego kraju kontener zapalniczek jednorazowych. Nigdy tego nie...
§ Podatek na granicy?- import z Chin - Witam! Zamierzam importować z Macau majtki. Czy na granicy mają prawo narzucić podatek? Będzie to ok. 100 par w jednej przesyłce. Pozdrawiam
§ Wysylka, nie import towaru z Chin - Witam Chcialbym sciagnac troche towaru z Chin. Czytalem dosc sporo o clach i roznych oplatach ale nie moge znalezc konkretnych informacji na temat...
§ import biżuterii ze Stanów, Unii, Chin - Witam Chciałbym importować biżuterię z Stanów, Unii, Chin, może Indii i Indochin. Biżuteria będzie różna, złota, srebrna, z kamieniami i bez, oraz...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:21.