zabranie prawa jazdy - Forum Prawne

 

zabranie prawa jazdy

Mam pytanie dotyczące zabrania prawa jazdy. Mojemu bratu zabrano na dwa lata prawo jazdy za prowadzenie pojazdu po alkoholu. Dokładnie sprawy nie znam bo nie chce o tym mówiĆ ale wiem, że aby go odzyskaĆ ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo karne

Prawo karne - aktualne tematy:

  • § Nie Karalność
    Witam, ponad rok temu miałem sprawę sądową. Nie zostałem ukarany za swój grzech. Ani grzywny, zawiasów, prac...
  • § zablokowane srodki pieniezne
    w styczniu zglosilem na komendzie policji oszustwo na moja szkode zostalo rozpoczete postepowanie w trakcie ktorego...
  • § podszywanie sie pod kogos-komu...
    witam serdecznie. Chcialbym dowiedziec sie o konsekwencje podszywania sie pod kogos w komunikacji miejskiej po tym jak...

 
30-09-2009, 13:37  
bea66
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie zabranie prawa jazdy

Mam pytanie dotyczące zabrania prawa jazdy.
Mojemu bratu zabrano na dwa lata prawo jazdy za prowadzenie pojazdu po alkoholu. Dokładnie sprawy nie znam bo nie chce o tym mówiĆ ale wiem, że aby go odzyskaĆ to musi ponownie przystąpiĆ do egaminu. Uczciwie przyznam, że dobrze by było dla wszystkich żeby go nigdy nie odzyskał. Nie wierzę, ze był "po piwie". Co musiał nawywijaĆ żeby zarobiĆ tak wysoką karę i czy po minięciu okresu dwóch lat będzie ciążyło na nim, że był karany?
bea66 jest off-line  
30-09-2009, 13:45  
darta0
Użytkownik
 
Posty: 35
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

Wiem tyle oile ale dwa lata otrzymać można za 0.5 promila a rejestrze będzie przez 5 lat
darta0 jest off-line  
30-09-2009, 16:27  
maniuszy
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

witam.
A ja mam takie pytanie jezeli w wyroku jest napisane " Prawo jazdy jest zatrzymane na okres 2 lat" to po dwoch latach oddaja prawko czy na nowo trzeba bedzie zdawac egzamin. Wedlug mnie oddaja poniewaz jest napisane "zatrzymane" , a nie "odebrane" ale ja sie nie znam wiec sie pytam was. pozdrawiam
maniuszy jest off-line  
30-09-2009, 17:42  
Merit
Użytkownik
 
Posty: 254
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

Jeżeli prawo jazdy zatrzymano na rok to nie trzeba zdawać egzaminu. Dwa lata i więcej konieczny jest ponowny egzamin. W niektórych miastach osoba której zatrzymano prawo jazdy na rok jest kierowana na ponowne badania lekarskie, ale tylko same badania. Po przedstawieniu zaświadczenia w wydziale komunikacji urzędu miejskiego lub starostwa prawo jazdy jest zwracane.
Merit jest off-line  
03-10-2009, 14:07  
maniuszy
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

ok dzieki rozumiem. Mam jeszcze jedno pytanko ... jezeli prawo jazdy zatrzymane bylo w styczniu a wyrok o zatrzymaniu zapadl w kwietniu to od kiedy jest liczone ?
maniuszy jest off-line  
03-10-2009, 14:25  
rider1
Użytkownik
 
Posty: 40
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

zakaz prowadzenia pojazdow liczony jest od momentu oddania faktycznego dokumentu (czyli od stycznia), reszta kary natomiast od momentu uprawomocnienia sie wyroku
rider1 jest off-line  
04-10-2009, 09:14  
ep02
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

ja tez sie podloncze do tematu ja mam pytanie tego typu lecz chyba mam jzu odpowiedz ale sie upewnie gdy osoba miala wyrok 04.09.2007 sad 24 godzinny zabrane prawko na 2 lata to chyba juz zakaz tej osoby nie obejmuje ma czekac ona na jakies pismoz sadu czy prokuratury czy poprostu zakaz jzu minol i oni nawet nie informuja ?
ep02 jest off-line  
04-10-2009, 09:37  
MMPM
Moderator w spoczynku
 
MMPM na Forum Prawnym
 
Posty: 2.163
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

Nie informują.
MMPM jest off-line  
04-10-2009, 09:44  
ep02
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

mmpm i do ciebie jeszcze jedno pytanie czyli normalnie moge isc do osrodka i zdawac ...
ep02 jest off-line  
04-10-2009, 20:01  
magnatex
Ekspert
 
magnatex na Forum Prawnym
 
Posty: 7.309
Domyślnie RE: zabranie prawa jazdy

Cytat:
Napisał/a ep02 Zobacz post
mmpm i do ciebie jeszcze jedno pytanie czyli normalnie moge isc do osrodka i zdawac ...
Tak.
Od tej zasady jest jednak jeden wyjątek - okres zakazu liczy się od momentu faktycznego oddania prawa jazdy. Jeżeli wiec prawo jazdy zostało zatrzymane przez Policję "na gorąco" to okres już minął. Jeżeli natomiast sprawca nie miał prawa jazdy przy sobie, i nie oddał go to moze się okazać że okres cały czas trwa.
magnatex jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo karne - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zabranie prawa jazdy za punkty - Witam, mam prośbę. Brat wiózł swoją dziewczynę do szpitala gdyż zemdlała, niestety w pośpiechu i panice przejechał na czerwonym świetle. Złapała go...
§ zabranie prawa jazdy 0.20mg - witam zostałem zatrzymany przez policje jadąc samochodem w chwili zatrzymania miałem o.20mg po godzinie 0.25 i potem po dwóch min 0.24mg dostałem...
§ Zabranie prawa jazdy - Witam wszystkich jestem nowa mam pytanie otóż zatrzymała mnie policja miałam 0.52 promila zabrali mi prawo jazdy na rok i tu moje pytanie czy jest...
§ Zabranie prawa jazdy - 1. Czy policja może zabrać prawo jazdy osobie zaledwie po tym, jak ktoś zadzownil na policje z zawiadomieniem, ze widzial te osobe prowadzaca...
§ Zabranie prawa jazdy w Niemczech - Zabrano prawo jazdy w Niemczech za jazdę pod wpływem alkoholu około 2,5 promila, dodatkowo podczas parkowania doszło do stłuczki. Policja niemiecka...
§ sąd 24-godzinny (zabranie prawa jazdy) - Witam! Tydzień temu zatrzymała mnie policja późnym wieczorem o 22.45 w Wiśle gdy przeparkowywałem samochód na parkingu. Po przewiezieniu na komendę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:46.