Jak wyegzekwowac dług od lokatora? - Forum Prawne

 

Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Po lokatorze został nieopłacony rachunek za prad - licznik przepisany byl na lokatora. Prąd został odłaczony w styczniu, lokator juz tam nie mieszka. Dowiedziałem sie ze nie zostanie podłaczony prad do poki nie zostanie spłacona ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane

Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane - aktualne tematy:

  • § Samowola budowlana ....
    Mój szwagier , kiedyś przed laty , przebudował sobie ganek . W ten sposób, że z okna zrobił drzwi wejściowe , a...
  • § Umowa z haczykiem. Jak ją lega...
    wynajęliśmy z narzeczoną pokój. wszystko było ok, ale od pewnego czasu w drugim pokoju mieszkają lokatorki. od...
  • § Wypowiedzenie umowy? Jakie sza...
    Witam. Pod koniec sierpnia zawarłam umowę na wynajem pokoju w mieszkaniu w kamienicy na rok. Mieszkanie było wówczas...

 
12-10-2010, 13:49  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Po lokatorze został nieopłacony rachunek za prad - licznik przepisany byl na lokatora. Prąd został odłaczony w styczniu, lokator juz tam nie mieszka. Dowiedziałem sie ze nie zostanie podłaczony prad do poki nie zostanie spłacona zaleglosc. Zamierzam zapłacic ten rachunek aby moc sprzedac dom ale chce widziec jak pozniej wyegzekwowac te pieniadze od bylego lokatora? Faktura bedzie na niego a ja bede mial kwitek ze to ja zaplaciłem rachunek.
Na poczatek przesle mu fakture z zadaniem zaplaty ale co dalej jesli odmowi? Mam isc na policje czy jakies pismo do sadu?
filemon1 jest off-line  
12-10-2010, 13:55  
Lewanna
Przyjaciel forum
 
Lewanna na Forum Prawnym
 
Posty: 10.972
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Należy wysłać lokatorowi kopię zapłaconej faktury z żądaniem zwrotu tej kwoty na Pana konto w terminie np 7 dni pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową, co dodatkowo obciąży go kosztami sądowymi.
Pismo z wezwaniem wraz z fakturą należy wysłać poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Lewanna jest off-line  
12-10-2010, 15:12  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Dziekuje bardzo za odpowiedz.
Cytat:
(...) z żądaniem zwrotu tej kwoty na Pana konto w terminie np 7 dni pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową (...)
Czyli potem pismo do sadu? Jaka jest procedura przy sciaganiu naleznosci?

I jeszcze jedno pytanie: czy mam prawo dochodzic zwrotu pieniedzy za opłacenie zaległych rachunkow za wode jesli rachunek byl immiennie i na mnie i na lokatora, ale ja tam nie mieszkałem? Nie bylo zadnej umowy najmu, ale np sasiedzi moga zeznac kto tam mieszkał i do kiedy.
filemon1 jest off-line  
12-10-2010, 15:14  
Lewanna
Przyjaciel forum
 
Lewanna na Forum Prawnym
 
Posty: 10.972
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Jak to nie było umowy najmu? Umowa była ustna?
Jak długo lokator tam mieszkał?
Lewanna jest off-line  
12-10-2010, 15:40  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Mozna powiedziec ze ustna, chodzi tutaj o moja była zone ktorej "pozwoliłem" mieszkac z dziecmi w moim domu (w zasadzie to trudno to nazwac pozwoleniem bo pytania czy nadal chce tam mieszkac lub proby podpisania umowy najmu pozostały bez odzewu). Sama sie wyprowadziła do konkubenta, ale pozostały nieopłacone rachunki.
filemon1 jest off-line  
12-10-2010, 15:45  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

rozwod byl we wrzesniu 2006 roku, dom nalezal do mojego majatku osobistego - spadek po ojcu. Eks wyprowadzila sie w czerwcu 2009, pełnoletni syn w styczniu 2010 i wtedy tez odłaczono prad. Rachunek za prad byl na eks (licznik przepisany na wiosne 2007), woda na nas oboje.
filemon1 jest off-line  
12-10-2010, 16:23  
Lewanna
Przyjaciel forum
 
Lewanna na Forum Prawnym
 
Posty: 10.972
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Jeżeli płaciła Panu za użytkowanie mieszkania, to była to umowa najmu. W przeciwnym razie byłaby to umowa użyczenia lokalu.

Czy uzyskiwał Pan jakiś dochód z tytułu najmu?
Jak długo była żona zajmowała to mieszkanie?
Lewanna jest off-line  
13-10-2010, 00:45  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Nic mi nie płaciła, nie miałem z tego żadnego dochodu. Tylko straty bo dom został zrujnowany. Od rozwodu do wyprowadziki mieszkała ok 3 lat. Czy to ma jakies znaczenie w zwiazku z rachunkami jesli prad był na na nia, a woda na nas oboje?
filemon1 jest off-line  
13-10-2010, 01:20  
Lewanna
Przyjaciel forum
 
Lewanna na Forum Prawnym
 
Posty: 10.972
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

Ma to znaczenie. Jeżeli To była umowa użyczenia to brak dochodów jest uzasadniony Wtedy musi Pan wnieść pozew o eksmisję byłej małżonki.
Jeżeli jednak była to ustna umowa najmu a była żona nie uiszczała opłat z tego tytułu, to ma Pan prawo do żądania powyższych za ostatnie trzy lata.

Trudno cokolwiek doradzić bo podał Pan mało detali. Odpowiadam na zasadzie domysłów.
Lewanna jest off-line  
13-10-2010, 14:57  
filemon1
Użytkownik
 
filemon1 na Forum Prawnym
 
Posty: 265
Domyślnie RE: Jak wyegzekwowac dług od lokatora?

nie wiem jaka to była umowa bo mieszkała tam przed rozwodem jako moja zona (ja od lat przebywam za granica) i zostala po rozwodzie. Wyprowadziła sie sama z własnej woli. Obecnie toczy sie wymeldowanie z urzedu poniewaz nie dopelniła bowiazku meldunkowego. Dom byl i jest tylko moja wlasnoscia, jako spadek po ojcu nie wchodzil w sklad majatku wspolnego. Ona mieszkac tam juz nie chce, prad odłaczono ze wzgledu na jej zadłuzenie. Mi tylko chodzi o to czy moge od niej sciagnac ta zaleglosc bo zaplacic musze ja mimo ze rachunek jest na nia bo inaczej nie podlacza pradu nawet nowemu wlascicielowi. Ciekawi mnie tez oplata za wode bo mieszkala ona i to ona miala oplacac rachunki. Przez cale malzenstwo splacalem jej dlugi i mam juz dosc zeby jeszcze po rozwodzie to robic.
filemon1 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ jak wyegzekwowac zachowek - mam problem tego typu. konkubina mojego ojca dostala w spadku testamentem mieszkanie. nie ma jeszcze decyzji sadu o przyznaniu spadku. ja jestem...
§ Obowiazek alimentacyjny - jak wyegzekwowac - Witam, mam nastepujacy problem i postaram sie go jakosc dobrze strescic :) Mianowicie, wyprowadziłam sie z corka od meza we wrzesniu 2008 roku w...
§ JAK WYEGZEKWOWAC PRAWO - Witam mam mały dylemat jak wsadzic do więzienia byłego męża który od 5 lat nie wywiązuje się z łożenia alimentów na naszą córkę?? Mam prawomocny...
§ Jak wyegzekwowac alimenty - witam! czy ktos moze mi pomoc ? alimenty mam przyznane...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:23.