Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania - Forum Prawne

 

Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania

Witam, Dość skomplikowana sytuacja ale postaram sie w miare prosto ją wytłumaczyć Wynajmowałem ze znajomymi lokal. Z końcem lipca opuściliśmy ten lokal. W umowie był zapis, że najemca ma miesiąc na zwrot kaucji (w kwocie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane

Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane - aktualne tematy:


 
17-09-2013, 18:32  
klocer
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania

Witam,
Dość skomplikowana sytuacja ale postaram sie w miare prosto ją wytłumaczyć

Wynajmowałem ze znajomymi lokal. Z końcem lipca opuściliśmy ten lokal. W umowie był zapis, że najemca ma miesiąc na zwrot kaucji (w kwocie 3500 PLN). Dodatkowo w styczniu podpisany był aneks z którego wynikało, że przelewam właścicielce co miesiąc kwotę 290 PN w ramach zryczałtowanej opłaty za wodę (w listopadzie założono wodomierze i zdjęto piecyk gazowy).


Oddając mieszkanie każdy pokój był sprawdzany dokładnie a brat właścicielki (ta przebywa za granicą) notował wszystko. Na koniec nie przedstawił żadnego dokumentu zdawczo-odbiorczego (niczego nie podpisywałem).

W tym samym dniu wprowadzili się nowi lokatorzy (co wg. mnie świadczy o tym, że mieszkanie było w niepogorszonym stanie jak je opuszczaliśmy). Dodatkowo wypełniliśmy szeregu dodatkowych próśb ze strony właścicielki
- uzupełniliśmy żarówki,
- wymyliśmy ściany,
- zostawiliśmy w mieszkaniu szafę w zamian za to, że jedna sofka była nieco przytarta (mam to w mailach wszystko),
- dokupiliśmy lampki ktore w ciągu 2 lat zniszczylismy
- wymienilismy stary dywan na nowy (na wyrazna prosbe wlascicielki mimo tego, ze mowilismy jej ze stary dywan nie nadawal sie do używania),

Po 2 tyg. i po 2 odpytaniach mailowych odnosnie kaucji dostałem maila, ze wlascicielka czeka na rozliczenie wody przez administracje oraz na wycene malowania i parkieciarza... n i kilka innych elementow ruchomych mieszkania ktorych nie bylo w protokole w momencie jak sie wprowadzalismy.

Odpisałem tego samego dnia, że nie zgadzam sie z tymi wyliczeniami. Nie dostałem odpowiedzi.

kilka dni pozniej dostałem maila z prośba o dane do przelewu zwrotu kaucji. Podałem swój numer konta. 19 sierpnia dostalem informacje, ze zwrocono mi na konto 2000 zl (kaucja wynosila 3 500), reszte dostane jak bedzie rozliczenie od Administracji.
28 sieprnia dostałem zapewnienie, że dalej nie ma pisma z rozliczeniem od administracji i czekamy tylko na to. Też na to czekałem bo zdawałem sobie sprawę, że płacąc 290 od stycznia do lipca, sporo nadpłaciliśmy.

4 września - czyli już po wspomnianym miesiącu otrzymałem informacje, że jest juz rozliczenie. Z rozliczenia wg. mnie wynika, ze zuzylismy wode na kwote ok. 830 PLN (prsota matematyka, stan licznika w styczniu, stan licznika w lipcu, cena za m^3, mnozenie, dodawanie). ale... wg. Pani wlascicelki wynika, ze to My mamy doplacic jeszcze jakies 1400 zl (sic!) oraz jakies grosze za 2 rosliny doniczkowe (nie bylo ich oczywiscie w zadnym protokole zdawczo odbiorczym) oraz zaleglosc RWE: 7,82pln (sic!). Tu w mailu pojawila sie mila onformacja, ze parkiet i sciany nie zostaly wliczone.

Na moje zapytanie odnosnie rozliczenia za wode, bo przeciez placac co miesiac 290 zl fizycznie nie bylibysmy w stanie wygenerowac zadluzenia na kolene 1400 PLN, Wlascicelka napsisala, ze bylo ponadnormatywne zurzycie i to tylko przez to musimy doplacic... dla mnie to byl zwykly belkot, bo nie wiedzaial co napisac.

Wczoraj poprosilem o powazne potraktowanie temtu bo zalega Pani juz 16 dni.

Dzisiaj dostalem juz nie bardzo milego od wlascicelki (swoja droga widac, ze jej ktos to pisal bo w nagłówku jest FW: i kwoty dopisywane inna czcionka). Wypisuje w nim co i za ile chce naprawic. Podam kilka przykladow:
- Parkiet - 900 PLN
- Malowanie - 600 PLN
- Roznica miedzy lampa uzupelniona i orginalna. 169,99 - 129,99 = 40pln
- Rozliczenie od administracji 1’414,62 pln
- RWE: 7,82pln
i jeszcze kilka... A dodatkowo kilka zdan ktore totalnie nie mialy wplywu na kaucje itp.
Mail konczy sie zdaniem "Sprawa kaucji jest dla mnie zakonczona. Pozostaje kwestia zaplaty za zniszczony parkiet I sciany. Kiedy maja Panowie zamiar to uregulowac?"

Dzisiaj wymienilismy jeszcze kilka ciekwaych mail z ktorych wynika, ze jestem bezczelny

Podsumowujac. Czuje sie jakby byla wlascicelka chciala sobie zrobic remont na moj koszt. Zalega ze zwrotem 1500 zl tytulem reszty kaucji oraz 1200 tytulem zwrotu oplat za wode i kanalizacje. Widze w tej sytuacji przynajmniej kilka aspektow przemawiajacych na moja korzysc ale chcialbym poprzec to paragrafami oraz artykulami. Prosze osoby zorientowane w temacie o wypowiedz w tej sprawie. Ja juz nie mam sily z babą gadać...
klocer jest off-line  
18-09-2013, 10:54  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania

Cytat:
Pozostaje kwestia zaplaty za zniszczony parkiet I sciany. Kiedy maja Panowie zamiar to uregulowac?
Nigdy, bo nie ma protokołu zdawczego lokalu z dnia oddania, który powinieneś podpisać i który jest podstawą rozliczeń. Poza tym zażądaj tego rozliczenia za wodę.
gryffinian jest off-line  
18-09-2013, 11:15  
klocer
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania

Dzieki gryffinian za odpowiedz. Znasz moze paragraf na to? Musze sie uzbroic i przyatakowac z cytatami z kodeksu bo na tą babę nic nie działa...
klocer jest off-line  
18-09-2013, 11:23  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Zwrot kaucji po wynajmie mieszkania

Cytat:
Znasz moze paragraf na to?
Art 6c Ustawy o ochronie praw lokatorów stanowi, że Przed wydaniem lokalu najemcy strony sporządzają protokół, w którym określają stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w nim instalacji i urządzeń. Protokół stanowi podstawę rozliczeń przy zwrocie lokalu.

Jednak po zakończeniu najmu należy w obecności najemcy sporządzić protokół zdawczy, który najemca powinien potwierdzić, aby ten dokument mógł być wiarygodną podstawą rozliczeń. Jeśli takiego protokołu brak to nie widzę podstaw do skutecznego żądania rozliczeń z tytułu wymiany paneli i malowania, bo nie ma dowodu, że to wy je uszkodziliście. Chyba, że w umowie najmu postanowiono inaczej (art 6f).
gryffinian jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot kaucji za wynajem mieszkania ! - Mój problem dotyczy zwrotu kaucji. Do mieszkania wynajmowanego przez 3 dziewczyny wprowadziłam się dnia 16.06. Wtedy też zapłaciłam za pół miesiąca...
§ Wynajem mieszkania - zwrot kaucji - Mam pewną niefortunną sytuację. Otóż w październiku 2012 roku ja razem z kolegą wynajęliśmy mieszkanie. Umowę najmu na rok podpisał kolega. Mnie na...
§ kaucja przy wynajmie mieszkania; zwrot kaucji po wypowiedzeniu - Witam, czy są jakieś przepisy prawa które regulują 'kaucję' (depozyt gotówkowy) który oddajemy właścicielowi mieszkania na okres wynajmu tego...
§ zwrot kaucji - przy wynajmie pokoju - witam, wynajmuje pokój ( jednak własciciel nie chciał umowy pisemnej, to za tym idzie nie odprowadza nic do US, a takich mieszkań ma jeszcze 2......
§ Zwrot kaucji za wynajem mieszkania. - Witam , nie wiem czy to dobry dział, ale zwracam się o pomoc w sprawie zwrotu kaucji za wynajmowanie stancji. Mianowicie sprawa wygląda tak : Jestem...
§ Wynajem mieszkania a zwrot kaucji - Witam, Sytuacja wygląda następująco, na początku września wynajęłam razem z koleżankami mieszkanie. Umowa najmu na czas określony(1 rok) została...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:13.