Zgłoszenie nieobecności w pracy. - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo pracy

Prawo pracy - aktualne tematy:

  • § Wyposażenie stanowiska pracy -...
    Witam, Moj problem: stanowisko pracy stworzone dzieki dofinansowaniu z UP 20.000 zl... standardowo musi zostac...
  • § brak wypłaty
    Witam Jestem zatrudniony na cały etat w spółdzielni usług gospodarczych , posiadam umowę o pracę na cały etat....
  • § Czy cos mi grozi?
    Pracowalam dorywczo na roznoszeniu ulotek restauracji ok 3 tyg. Bez umowy,choc mialam podana stawke, pieniadze, kazdego...

Odpowiedz
 
05-08-2010, 20:32  
brychu82
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Zgłoszenie nieobecności w pracy.

Witam. Mam takie pytanie, dzis rano nie poszedłem do pracy bo sie rozchorowałem, powiadomiłem o tym naszego brygadziste/kierownika (nie pracodawce) o zainstniałej sytuacji, prosiłem żeby powiadomił o tym mojego pracodawce i powiedział że zaświadczenie L4 dostarcze niebawem.

Osobiście jeszcze zadzwoniłem do pracodawcy koło 12 w południe, pytając czy brygadzista/kierownik wszystko przekazał i powiedziałem mu do kiedy mam L4.

A on do mnie z pretensjami że powinienem powiadomić jego bezpośrednio telefonicznie rano a nie kierownika i że tak mam napisane w umowie żeby tak robić.

Tak więc cytauje wam paragraf 6 mojej umowy punkt 4


"W razie niestawienia sie do pracy, PRACOWNIK obowiązany jest niezwłocznie, telefonicznie lub osoby trzecie, zawiadomić bezpośrednio przełożonego o przyczynie nieobecności w pracy i przewidywanym czasie jej trwania."

Jak widać punkt jest przeze mnie zinterpretowany inaczej i uważam że nie popełniłem błędu. Poza tym zdanie jest nieskładne w "UMOWIE!" brakuje moim zdanie słowa "przez".

Pozdrawiam i czekam na wasze komentarze
brychu82 jest off-line  
06-08-2010, 07:36  
brychu82
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Zgłoszenie nieobecności w pracy.

Pomoże ktoś? Zależy mi na tym bardzo, aby wiedział jak i czy w ogóle mogę się jakoś bronić.
brychu82 jest off-line  
06-08-2010, 21:22  
bredy
Użytkownik
 
Posty: 49
Domyślnie RE: Zgłoszenie nieobecności w pracy.

Zawiadomienie o niezdolnosci do pracy powinno byc przekazane w terminie "niezwlocznym" co w orzecznictwie definiowane jest na 48 h. Dostarczenie natomiast druku l4 musi nastapic w terminie dni 7. Powolywanie sie na regulaminy pracy, umowy nie ma znaczenia gdyz nie moga one obostrzac zalozen ustawowych. Ale typowe wsrod pracodawcow sa tego rodzaju pretensje. Nadmienie na marginsie, nawet niedostarczenie wymaganego druczku czy zawiadomienia we wskazanym terminie nie moze w konsekwencji prowadzic np do zwolnienia pracownika.. gdyz jest on fizycznie na zwolnieniu chorobowym i korzysta z ochrony.
bredy jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo pracy - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ dyscyplinarka a nieobecność w pracy odpowiedzi: 11
§ Zwolnienie z pracy za nieobecność w sobote odpowiedzi: 1
§ Nieobecność w pracy, jak uzasadnić?? odpowiedzi: 5
§ nieobecność w pracy odpowiedzi: 9
§ Premia a nieobecnośc w pracy z powodu urlopu odpowiedzi: 1
§ Nieobecność w pracy związana z brakiem transp odpowiedzi: 1


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:13.