komornik,alimenty - Forum Prawne

 

komornik,alimenty

Witam.Jak napisac pismo do komornika ,zeby uzyskac 1.zaswiadczenie o nieskutecznosci egzekucjii, 2. zaswiadczenie ze w miesiacu kwietniu nie otrzymalam od komornika zadnych pieniedzy?...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo rodzinne i opiekuńcze

Prawo rodzinne i opiekuńcze - aktualne tematy:

  • § pieniądze kredkowe na dziecko....
    Witam. Mam pytanie, mój mąż jest po rozwodzie z pierwszą żoną i ma z nią dziecko. Pracuje w zakładzie gdzie jest...
  • § darowizna a spłata z majątku w...
    czy jestem współwłaścicielem nieruchomości skoro została ona ofiarowana (testament) wyłącznie mojemu mężowi z...
  • § wniosek o alimenty
    Witam, moja sytuacja wygląda następująco. Byłam razem z partnerem prawie 6 lat, mamy 3,5 rocznego synka, od ok 1,5...

 
07-05-2010, 09:54  
Malgosia13
Użytkownik
 
Posty: 37
Domyślnie komornik,alimenty

Witam.Jak napisac pismo do komornika ,zeby uzyskac 1.zaswiadczenie o nieskutecznosci egzekucjii, 2. zaswiadczenie ze w miesiacu kwietniu nie otrzymalam od komornika zadnych pieniedzy?
Malgosia13 jest off-line  
07-05-2010, 10:07  
reniu
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Nie rozumiem pytania.....
Po co Ci zaświadczenie o nieskutecznej egzekucji? ( no chyba, że do do funduszu alimentacyjnego )
Nie zawsze egzekucje komornicze są skuteczne
reniu jest off-line  
07-05-2010, 10:25  
Malgosia13
Użytkownik
 
Posty: 37
Domyślnie RE: komornik,alimenty

fundusz alim mnie nie obejmuje bo tam rozpatruja dochody z 2008r i kazali przyjsc za 2lata. Opieka spol zeby dac jakikąkolwiek pomoc wymaga ode mnie takich dokumentow
Malgosia13 jest off-line  
07-05-2010, 10:35  
reniu
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Piszesz lub też osobiście udajesz się do komornika z prośbą o wystawienie takiego zaświadczenia.
Jak to fundusz Cię nie obejmuję, ja składałam w tym roku zaświadczenie z US za 2009 rok i dostaję świadczenia, bo mój ex jest niewypłacalny. No chyba, że przekroczyłaś dochody i nie należą Ci się pieniądze z funduszu.
reniu jest off-line  
07-05-2010, 11:09  
Malgosia13
Użytkownik
 
Posty: 37
Domyślnie RE: komornik,alimenty

dokumenty u komornika sa 3miesiace i mimo ze mam naliczony dlug za ostatnie ok25 mscy dla funduszu ja te pieniadze mialam i licza jako moj dochod. mam sie zglosic za 2 lata i wtedy wazna bedzie nieskut. komor. z br. Ja nie pracuje i mam 4ke dzieci- 2ke z obecnedo malzenstwa i nawet mimo dochodow mojego obecnego meza nadal miescimy sie ponizej progu. Po prostu niewazny stan faktyczny tylko to co zasadzil sad.
Malgosia13 jest off-line  
07-05-2010, 16:05  
reniu
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Pierwsze słyszę, żeby alimenty były dochodem....
reniu jest off-line  
07-05-2010, 16:12  
matylda35
Przyjaciel forum
 
Posty: 838
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Cytat:
Napisał/a reniu Zobacz post
Pierwsze słyszę, żeby alimenty były dochodem....
też mnie to dziwi
ale co z kobietami które mają po 5 dzieci w życiu dnia nie przepracowały
nie mają męża wszystkie dzieci to niepokalane dzieciątka bo mają nazwisko matki
a pytanie moje to z czego żyją skoro nie mają dochodu ?

a alimenty to nie dochód
matylda35 jest off-line  
07-05-2010, 17:20  
agamara
Użytkownik
 
Posty: 42
Domyślnie RE: komornik,alimenty

no tak ja jestem w podobnej sytuacji z tym ze juz rok po rozprawie za niepłacenie alimentów,zapadł wyrok i co?? i nic nadal nic,Za rok mina zawiasy i alimenciarz pewnie bedzie sie ukrywał az go złapia i wsadza tylko co z tego??Moze ktos juz to przeszedł i powie mi co dalej
agamara jest off-line  
07-05-2010, 18:22  
reniu
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Świadczenie przysługuje, jeśli miesięczny dochód netto na osobę nie przekroczy 725 zł. Bierze się pod uwagę rok poprzedzający rok świadczeniowy.


oceń artykuł:

średnia ocena:
-

Fundusz Alimentacyjny wypłaca świadczenia alimentacyjne za tzw. okresy świadczeniowe. Trwają od 1 października do 30 września następnego roku.

Wnioski o świadczenie można składać już od 1 sierpnia.
Kiedy po świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego

Uprawnioną osobą do świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego jest dziecko, które ma zasądzone alimenty. Należy pamiętać, ze egzekucja alimentów musi być bezskuteczna.

Egzekucja bezskuteczna – ma miejsca, kiedy w ciągu 2 miesięcy przed złożeniem wniosku do Funduszu Alimentacyjnego, komornik nie wyegzekwował pełnej należności z zaległych i bieżących alimentów.

agamara, a pobierasz świadczenia z funduszu alimentacyjnego?
Żeby pobierać świadczenia wcale nie musisz pracować, nie rozliczacie się kobiety nawet wtedy, kiedy nie pracujecie, a teraz są problemy, bo pewnie nie możecie uzyskać zaświadczenia o dochodach.
Przepraszam, ale taka jest prawda.

fundusz alim mnie nie obejmuje bo tam rozpatruja dochody z 2008r i kazali przyjsc za 2lata. Opieka spol zeby dac jakikąkolwiek pomoc wymaga ode mnie takich dokumentow

Złóż skargę na fundusz.
reniu jest off-line  
07-05-2010, 18:51  
Malgosia13
Użytkownik
 
Posty: 37
Domyślnie RE: komornik,alimenty

Macie racje-alimenty to nie dochod-na nie np.nie dostane kredytu w banku,ale jak ich nie dostaje i szukam pomocy to nagle okazuje sie ze jesli w zeszlum roku dostalam cokolwiek to juz to jest dochod. to jest chore.
Teraz pewnie czeka m,nie to samo-rozprawa, zawiasy i nic z tego nie zyskam.Wydaje sie ze prawo jest po stronie nieplacacych, a kobiety musza pukac od drzwi do drzwi zeby zebrac na chleb dla dzieci i wszedzie rzuca sie klody pod nogi zaslaniajac sie przepisami i wymagajac papierkow. Jezeli mam nieskutecznosc kom. to jasne ze alim. nie dostaje!!!
Malgosia13 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo rodzinne i opiekuńcze - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ komornik a alimenty - Witam Mam pytanie. Moja była partnerka pozwała mnie do sądu o alimenty, ponieważ od dwóch miesięcy nie dałem jej żadnych pieniędzy na naszą córkę....
§ alimenty i komornik - jestem w stanie sprawy rozowdowej, dotychczas jestem w separacji i problem istnieje w tym ze zostaly mi przyznane alimenty i nie place poniewaz nie...
§ Komornik Alimenty - Witam, mam takie pytanie, kolega zalega za alimenty, jego byla zona wniosla sprawe do komornika, on mieszka z mama u matki w domu , jest tam...
§ komornik- alimenty - Witam! Mam pytanie.Pewna osoba dostała pismo o egzekucji komornika.Dokładnie dotyczy,że pracodawca tej osoby ma odciągać od wypłaty 60 %.Moje...
§ Alimenty, komornik - Witam! Oto sytuacja - ojciec rozwiódł się z matką 10 lat temu - miałem wtedy 14 lat. Do osiągnięcia przeze mnie 18 lat płacił alimenty (matce),...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:58.