Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty - Forum Prawne

 

Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Witam, 12 stycznia mam sprawę o ustalenie ojcostwa i alimenty (juz 2 sprawa). Ojciec dziecka ma adwokata ja nie i stąd moje pytania: -jak powinnam sie zachowywac?czy odpowaidam na pytania tylko wtedy gdy pyta mnie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo rodzinne i opiekuńcze

Prawo rodzinne i opiekuńcze - aktualne tematy:

  • § osobista opieka nad dzieckiem
    Witam mam pytanie w dodatku wychowawczym jest ze dodatek nie przysluguje w momecie zaprzestania sprawowania osobistej...
  • § opieka nad dzieckiem
    Witam,potrzebuję pomocy.Sąd przyznał opiekę ojcu tylko dlatego że dziecko powiedziało na badaniach RDKU że chce...
  • § Koszt adwokata/sprawa alimenta...
    Witam. Mam mam mały problem, a mianowicie pytanie. Orientuje się ktoś ile może kosztować że tak to nazwę...

Odpowiedz
 
07-01-2011, 08:45  
Maja0705
Użytkownik
 
Maja0705 na Forum Prawnym
 
Posty: 209
Domyślnie Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Witam,
12 stycznia mam sprawę o ustalenie ojcostwa i alimenty (juz 2 sprawa). Ojciec dziecka ma adwokata ja nie i stąd moje pytania:
-jak powinnam sie zachowywac?czy odpowaidam na pytania tylko wtedy gdy pyta mnie sad?czy moge sama wstac i poprosic o glos?
-czy jego adwokat ma prawo mnie przesluchiwac i moch swiadkow?czy moi swiadkowie musza odpowiadac na te pytania czy moga odmowic zeznan?
-czy ja moge przesluchwiac jego swiadka (matke)?czy musze miec jakis wniosek o przesluchanie jego swiadka?
-jego adwokat pewnie bedzie chcial oddalenia niektorych moich wnioskow-czy moge sie sprzeciwic temu (m.in o zabranie praw i zwrot polowy kosztow wyprawki)
Niestety jego stac na adwokata mnie nie-a nie chcialabym przegrac sprawy tylko dlatego ze nie wiedzialam co mowic i w ktorym momencie.
Poradzcie cos proszez gory dziekuje
jezeli sa rzeczy o ktorych nie wspomnialam a powinnam wiedziec bardzo prosze o napisanie
Maja0705 jest off-line  
07-01-2011, 09:27  
tato76
Użytkownik
 
Posty: 162
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Witaj.
Przede wszystkim spokojnie i kulturalnie.
Odpowiadasz tylko kiedy zwróci się do Ciebie sąd i odpowiadasz do sądu, nie wdawaj się w dyskusje ze stroną lub jej pełnomocnikiem.
Zwyczajowo sąd najpierw pyta Ciebie czy podtrzymujesz to o co wnosisz, odpowiadasz na pytania sądu, potem na pytania strony pozwanej (adwokata). Potem jest przez sąd przesłuchiwana strona pozwana (pozwany a nie adwokat), jak sąd zakończy, możesz zadawać pytania TY. Możesz poprosić sąd o głos. Jeśli Ci go udzieli, możesz zadawać stronie i jej świadkom pytania.
Adwokat drugiej strony może Tobie i Twoim świadkom zadawać pytania, po to jest.
Jeśli wnosiłaś w pozwie o coś konkretnego (zabranie praw, koszt wyprawki), a strona pozwana będzie przeciwna, wystarczy że podtrzymasz to o co wnosisz, a o ewentualnym oddaleniu decyduje sąd.
Pamietaj - nie krzycz, mów rzeczowo i na temat, bez nerwów. wiem że to trudne, ale tak jest lepiej. Powodzenia.
tato76 jest off-line  
07-01-2011, 11:42  
Maja0705
Użytkownik
 
Maja0705 na Forum Prawnym
 
Posty: 209
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

ok tato76 dziekuje za odpowiedz. ojca dziecka nie bedzie bo jest w holandii,bedzie prawdopodobnie tylko jedo adwokat-no chyba ze ma jeszcze urlop bo wiem ze byl na swieta w poslce.jak go nie bedzie to jego adwokat bedzie odpowiadal na moje pytania?czy moge wniesc o osobiste stawiennictwo jego ?
Maja0705 jest off-line  
07-01-2011, 13:30  
Grenada
Stały bywalec
 
Posty: 3.455
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Po co? Nieobecny nie ma racji i nie ma szns, aby ustosunkować się do Twoich zarzutów.
Adwokat nie odpowie na Twoje pytania. Zrelacjonuje jedynie stanowisko pozwanego w tej sprawie.
Grenada jest off-line  
07-01-2011, 13:33  
tato76
Użytkownik
 
Posty: 162
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Ale to leży w jego dobrym interesie aby być i reagować na to co Ty zaznasz. Jak go nie ma na rozprawie, a adwokat nie zna szczegółów, to jego strata.
Nie wiem jak jest z zadawaniem pytań adwokatowi - ale tak logicznie myśląc to bez sensu.
Wnoszenie o osobiste stawiennictwo - niech się wypowiedzą mądrzejsi, poczekaj.
Wiem że odwrotnie się praktykuje - rozstrzygnięcie pod nieobecność pozwanego.
tato76 jest off-line  
07-01-2011, 14:29  
Maja0705
Użytkownik
 
Maja0705 na Forum Prawnym
 
Posty: 209
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

no zlozylam we wniosku o rozstrzygniecie pod nieobecnosc pozwanego. w sumie moze i racja-nie ma go mniej nerwow dla mnie cos jeszcze poradzicie?
Maja0705 jest off-line  
07-01-2011, 15:28  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

Ja powiem, że fakt wynajęcia adwokata przez ojca, może stanowić przesłankę, do stwierdzenia, że ojca dziecka stać na pokrycie wyprawki, na wnioskowaną wysokość alimentów, czy kwoty za utrzymanie matki w okresie 3 miesięcy po porodzie.
Swoją drogą sprawa to "pikuś". Egzekucja alimentów czy zwrotu kosztów wyprawki to będzie dopiero coś, zwłaszcza , że ojciec dziecka przebywa w Holandii.
 
07-01-2011, 15:51  
Maja0705
Użytkownik
 
Maja0705 na Forum Prawnym
 
Posty: 209
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

o co chodzi z tymi 3 miesiacami po porodzie?>czy ja musze miec na to paragony?czy jest to okreslone przez ustawe w jakis sposob?czy mam do tego prawo?
jezeli chodzi o alimenty-mial prace stala w poslce na czas nieokreslony i zwial za granice-mam dodow w postaci sms gdzie sam pisze ze po urlopie nie poszedl do pracy
poza tym chce przedstawic srednie zarobki w holandii (min.1381,2 euro (6,5 tys. zł) za miesiąc) i zapytac czy zarejestrwoal sie juz w w tamtejszym biurze do Urzędu Imigracji i Naturalizacji bo po 3 miesiacach to obowiazkowe. Pozxa tym naklamal ze jest tam od pazdzernika a mi wyslal sms w sierpniu ze juz tam jest.Zabezpieczenie powdztwa placi regularnie co miesiac wiec zobaczymy. jezeli chodzi o wyprawke to zalczylam faktury
Maja0705 jest off-line  
07-01-2011, 16:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

KRIO
Cytat:
art. 141
§ 1. Ojciec nie będący mężem matki obowiązany jest przyczynić się w rozmiarze odpowiadającym okolicznościom do pokrycia wydatków związanych z ciążą i porodem oraz kosztów trzymiesięcznego utrzymania matki w okresie porodu. Z ważnych powodów matka może żądać udziału ojca w kosztach swego utrzymania przez czas dłuższy niż trzy miesiące. Jeżeli wskutek ciąży lub porodu matka poniosła inne konieczne wydatki albo szczególne straty majątkowe, może ona żądać, ażeby ojciec pokrył odpowiednią część tych wydatków lub strat. Roszczenia powyższe przysługują matce także w wypadku, gdy dziecko urodziło się nieżywe.

§ 2. Roszczenia matki przewidziane w paragrafie poprzedzającym przedawniają się z upływem lat trzech od dnia porodu.
Wystarczy wyliczenie.
 
07-01-2011, 16:32  
Maja0705
Użytkownik
 
Maja0705 na Forum Prawnym
 
Posty: 209
Domyślnie RE: Właściwe zachowanie się w sądzie podczas sprawy o alimenty

dziekuje
jak chcialam zwrotu kosztow wyprawki to jego prawnik napisal ze nie zalczylam paragonow i ze on nie bedzie niczego oddawal.
teraz pewnie bedzie to samo?czy mozna jakos "postawic na swoim"?
Maja0705 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ zachowanie policjanta podczas zatrzymania Dana123 Prawo wykroczeń 29 22-12-2010 13:53
§ nieobecność podczas sprawy rozwodowej mati26s Prawo rodzinne i opiekuńcze 3 17-05-2010 14:11
§ Niewłaściwe zachowanie nauczyciela Numi Prawo cywilne 7 11-05-2010 08:00
§ zachowanie podczas rozprawy timon07 Prawo rodzinne i opiekuńcze 10 07-11-2009 22:18
§ Widzenia z dzieckiem a niewłaściwe zachowanie ojca-proszę o poradę alexdwa Prawo rodzinne i opiekuńcze 6 26-07-2009 19:59
§ Przestępstwo właściwe i niewłaściwe z zaniechania kamillo222 Forum Młodych Prawników 1 21-04-2008 18:23


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:59.