podwyzszenie alimentow - Forum Prawne

 

podwyzszenie alimentow

witam, chce zlozyc pozew o podwyzszenie alimentow [aktualnie wynosza one 400zl] z racji tego, iz dziecko zaczelo nauke w przedszkolu [300zl] + zajecia dodatkowe przedszkolne [200zl] + zajecia pozaprzedszkolne [300zl]. oczywiscie sa rowniez dodatkowe koszta ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo rodzinne i opiekuńcze

Prawo rodzinne i opiekuńcze - aktualne tematy:


 
03-09-2012, 10:32  
agi.w
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie podwyzszenie alimentow

witam, chce zlozyc pozew o podwyzszenie alimentow [aktualnie wynosza one 400zl] z racji tego, iz dziecko zaczelo nauke w przedszkolu [300zl] + zajecia dodatkowe przedszkolne [200zl] + zajecia pozaprzedszkolne [300zl].
oczywiscie sa rowniez dodatkowe koszta jak jedzenie, ubrania, zabawki, przybory szkolne, materialy edukacyjne itp. - ok 1000zl
koszty mieszkaniowe wypadaja nastepujaco - wynajem mieszkania 1700, woda, prad, gaz - ok 500zl.
ja prowadze dzialalnosc gospodarcza, a wiec zarobki bardzo zroznicowane, od 2 do 4 tys.
ojciec dziecka, kierowca, zarobki 2-2500zl. [mieszka z rodzicami, ktorzy placa za mieszkanie, jedzenie itp]
pytanie - o jakie alimenty moge sie starac, jak napisac taki pozew, co musi zawierac, jak to wszystko formuowac, jakie zalaczniki beda konieczne ?
dziekuje za pomoc.
agi.w jest off-line  
03-09-2012, 11:45  
adr19
Użytkownik
 
Posty: 115
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Maksymalna wysokość alimentów dla dochodu 2-2500 zł to 1200-1500 zł miesięcznie. Teraz pytanie, czy zarobki ojca dziecka, które podałaś są zarobkami netto czy brutto? Pozew możesz napisać z każdego wzoru dostępnego w Internecie. W pozwie musisz dokładnie uzasadnić dlaczego wnioskuje o podwyższenie alimentów, jakie są tego powody. Załączniki to np. ksero ostatniego wyroku zasądzającego alimenty, dokumentacja wydatków, zaświadczenie o Twoich dochodach itd.
adr19 jest off-line  
04-09-2012, 08:08  
jurek1952
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Ufam ze piszesz prawde, niemniej przy zarobkach 2-4 tys proba sciagniecia 1200-1500zl od kogos kto zarabia ponad 2 to zdzierstwo.
Sad zasadza alimenty przy zalozeniu ' rownego uczestnictwa w kosztach utrzymania' zatem tyle samo ile zadzaone alimenty musisz dolozyc sama. Czego sie nie wykazuje. Poza tym, nie wszystkie koszty sa konieczne i powtarzalne. Moze czas oszczedzac albo ograniczyc zajecia dodatkowe ?
jurek1952 jest off-line  
04-09-2012, 19:50  
abi28
Stały bywalec
 
Posty: 441
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Cytat:
Napisał/a jurek1952 Zobacz post
Sad zasadza alimenty przy zalozeniu ' rownego uczestnictwa w kosztach utrzymania' zatem tyle samo ile zadzaone alimenty musisz dolozyc sama. Czego sie nie wykazuje. Poza tym, nie wszystkie koszty sa konieczne i powtarzalne. Moze czas oszczedzac albo ograniczyc zajecia dodatkowe ?
Nie jest prawdą to co piszesz - Sąd wcale nie musi zasądzić alimentów na zasadzie 50:50 ponieważ matka swoją część obowiązku alimentacyjnego spłenia poprzez osobiste starania (zajmuje się dzieckiem, pierze, sprząta, gotuje, prasuje, jeździ do lekarza, odprowadza do przedszkola etc.).

Do Autorki - musi Pani zrobić zestawienie uzasadnionych potrzeb dziecka wraz z ich kosztami (przedszkole, zajęcia dodatkowe, wyżywienie, ubrania, leki, art. higieniczne, wakacje) a następnie wnioskować o to, aby ojciec dziecka pokrywał np. 70% tych kosztów.

Oczywiście sugeruję zestawienie zrobić realne, bo raczej nikt nie uwierzy, że wydaje Pani 2900 zł na dziecko w wieku przedszkolnym (na podstawie Pani wyliczeń: przedszkole - 300, zajęcia dodatkowe przedszkolne i pozaprzedszkolne - 500 , jedzenie etc 1000, mieszkanie + media 1/2 z 1700 + 1/2 z 500 = 1100; razem 2.900 zł) przy średnich dochodach na poziomie 3 tyś zł.
abi28 jest off-line  
04-09-2012, 20:10  
majka77
Zbanowany
 
Posty: 7.924
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Cytat:
przedszkole [300zl]
zajęcia dodatkowe przedszkolne [200zl]
zajęcia poza przedszkolne [300zl].
oczywiście są również dodatkowe koszta jak jedzenie, ubrania, zabawki, przybory szkolne, materiały edukacyjne itp. - ok 1000zl
wynajem 1700
media 500zl.
Rozumiem, że przy tych wyliczeniach pani zarabia ok 6000zł, bo w przeciwnym razie nie może pani utrzymywać dziecko za 3000zł. Chce pani zrobić z ojca bankomat? To za co płacą jego rodzice nikogo nie będzie interesować, przecież pani również ma rodziców i może zamieszkać z nimi i może również będą panią utrzymywać najlepiej z dzieckiem, wtedy alimenty o jakie pani wystąpi będą realne.
majka77 jest off-line  
04-09-2012, 20:21  
Olsi
Użytkownik
 
Olsi na Forum Prawnym
 
Posty: 186
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Ojciec dziecka zarabia ok. 2000-2500 tyś
Pani wylicza iż utrzymanie dziecka kosztuje panią 4000 tyś.
Obręb 500 zł w takiej sumie należy sie obracać co do alimentów.
Olsi jest off-line  
04-09-2012, 21:15  
robinsonik
Stały bywalec
 
Posty: 4.849
Domyślnie RE: podwyzszenie alimentow

Koszt utrzymania dziecka moze w tym przypadku spoczywac na obojgu rodzicach, tyle, ze np ojciec bedzie zobowiazany do pokrycia 75% potrzeb dziecka.
Pani oddajac je do przedszkola powinna wiecej pracowac, a wiec i Pani sytuacja materialna sie poprawi- sad zapewne to uwzgledni. Sad uwzgledni rowniez to, ze jest Pani w lepszej kondycji finansowej od ojca. Bedzie oceniana mozliwosc zarobkowa rodzicow- zatem co do zasady zarobki nie sa istotne, a mozliwosci coi do uzyskania poborow. Innymi slowy, jesli ojciec skonczyl politechnike, a pracuje jako kierowca, to mozna zadac kwoty tak jakby pracowal w wyuczonym zawodzie. Ta sama zasada bedzie dotyczyc Pani, kiedy przedszkole przejmie czesciowo Pani obowiazki.
Koszty zwiazane z przeszkolem 500zl plus np 50zl w miesiacu na przypory szkolne to wlasnie zmiana - zatem powinna Pani wystapic o podwyzszenie o 400zl- i to jest realna kwota do otrzymania. O pokrycie dodatkowych zajec mozna wystapic, jesli ojciec ma dobry wyuczony zawoid, jak w/w przykladzie.
Pani koszty mieszkaniowe sad juz uwzglednil przy pierwszej alimentacji- i nie powinien sie nad tym pochylac ponownie.
robinsonik jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo rodzinne i opiekuńcze - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ podwyzszenie alimentow - witam mam 20lat ucze sie i mam przyznane alementy od funduszu alimentacyjnego 200zl. chce podwyzszyc na 400zl. potrzebuje pomocy nie wiem jakie mam...
§ podwyzszenie alimentow - Gdy bylam w ciazy moj chlopak zaczol spotykac sie z inna. Zrobil jej dziecko i sa razem. Na moje dziecko placi alimenty w kwocie 270zl, jego...
§ podwyzszenie alimentow - Mam pytanie odnosnie alimentow.Jestem po pierwszej sprawie zmiany kontaktow ojca z dzieckiem(ojciec nie interesowal sie corka wiec postanowilam...
§ Podwyzszenie alimentow - Witam.Jestem z mezczyzna ktory jest po rozwodzie i ma 7 letniego synka. Nie jestesmy po slubie,ale mamy 3 letnia coreczke. Jego ex wniosla sprawe do...
§ podwyzszenie alimentow - witam wszystkich urzytkownikow mam pytanie odnosnie podwyzszenia alimentow. od roku place alimenty w kwocie 500 zl konkubina chce wniesc o...
§ PODWYZSZENIE ALIMENTOW - WITAM mam od roku zasadzone alimenty od ojca dziecka oraz jest on pozbawionych praw rodzicielskich d syna PYTANIA!! 1-Mam zasadzone alimenty na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:30.