Żona w ciaży w trakcie rozwodu - Forum Prawne

 

Żona w ciaży w trakcie rozwodu 2

moze dochodzic alimentow na siebie przez 5 lat od rozwodu bez orzekania o winie jesli jej sytuacja zyciowa- finansowa ulegnie znacznemu pogorszeniu a czy je dostanie?ktoz to moze przewidziec?sad bedzie sie kierowal sytuacja w ktorej ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawo rodzinne i opiekuńcze

Prawo rodzinne i opiekuńcze - aktualne tematy:

  • § Alimenty - Szkola Wieczorowa
    Witam, mam 20 lat. po walacjach ide do III klasy szkoly wieczorowej. mam przyznane alinenty w wysokosci 300zl....
  • § Alkoholik a testement i inne p...
    Witam.Sprawa wygląda następująco: Spadek po babci odziedziczyła trójka dzieci. W testamencie była również mowa...
  • § pomocy
    witam mam pytanie nie wiem czy dobrze wybrałam dzial. Sprawa wygląda tak rozwodze się z mezem jestem w trakcie...

 
03-04-2013, 15:51  
frida
Stały bywalec
 
Posty: 1.922
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

moze dochodzic alimentow na siebie przez 5 lat od rozwodu bez orzekania o winie jesli jej sytuacja zyciowa- finansowa ulegnie znacznemu pogorszeniu a czy je dostanie?ktoz to moze przewidziec?sad bedzie sie kierowal sytuacja w ktorej ona i ty bedziecie w tym momencie a nie tym czy ona ma dziecko z innym mezczyzna.
frida jest on-line  
09-04-2013, 06:52  
niebieski29
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Pozwole sobie wrócic do tematu po kilku dniach. Oczywiście bardzo trudno było skontaktować się z żoną ale udało sie w końcu. Jej zdaniem to nie jest moja sprawa, nie powinienem interesować sie jej życiem, łączy nas jedynie papierek, bzdurą jest to co mowie o jakimś domniemanym ojcu, jej zdaniem wystarczy że ona przy rejestracji dziecka poda imie ojca i ojciec potwierdzi swoje ojcostwo... Oczywiście zero jakiejkolwiek dalszej rozmowy i brania pod uwagę tego co mowie o prawnych konsekwencjach jej poczynań które dotyczą również mnie w tej sytuacji. Jej zdaniem to jej sprawa a ja nie mam nic do tego i żadnego ustalania ojcostwa nie bedzie i nie musi być....
niebieski29 jest off-line  
09-04-2013, 07:06  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 32.364
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Masz pół roku od urodzenia się dziecka na zaprzeczenie ojcostwa.
Przepis prawny:
Art. 63. Mąż matki może wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym dowiedział się o urodzeniu dziecka przez żonę, nie później jednak niż do osiągnięcia przez dziecko pełnoletności.

Żona może swoje gadać, ale to w Twoim interesie jest podjąć działania.
Ag_Maz jest off-line  
09-04-2013, 07:20  
niebieski29
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Dziękuję za informacje. Zastanawia mnie jeszcze jedno:

Art. 73 mówi: Uznanie ojcostwa następuje, gdy mężczyzna, od którego dziecko pochodzi, oświadczy przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego, że jest ojcem dziecka, a matka dziecka potwierdzi jednocześnie albo w ciagu trzech miesięcy od dnia oświadczenia meżczyzny, że ojcem dziecka jest ten mężczyzna.

Jak to rozumieć? Czy tak że kilka miesiecy po rozwodzie była żona rodzi dziecko a jej obecny partner uznaje dziecko i nie trzeba się ciagać już po sądach i ustalać ojcostwa?
niebieski29 jest off-line  
09-04-2013, 07:25  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 32.364
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Nie, nie. Ciebie ten przepis nie dotyczy.
Przepis prawny:


Art. 62. § 1. Jeżeli dziecko urodziło się w czasie trwania małżeństwa albo przed upływem trzystu dni od jego ustania lub unieważnienia, domniemywa się, że pochodzi ono od męża matki. Domniemania tego nie stosuje się, jeżeli dziecko urodziło się po upływie trzystu dni od orzeczenia separacji.

§ 2. Jeżeli dziecko urodziło się przed upływem trzystu dni od ustania lub unieważnienia małżeństwa, lecz po zawarciu przez matkę drugiego małżeństwa, domniemywa się, że pochodzi ono od drugiego męża.

§ 3. Domniemania powyższe mogą być obalone tylko na skutek powództwa o zaprzeczenie ojcostwa.
Ag_Maz jest off-line  
09-04-2013, 10:30  
niebieski29
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Dziękuje.

Reasumując... w obecnej sytuacji jedyną opcją abym ja nie musiał ponosić konsekwencji oraz płacić za jej postępowanie jest to aby po uprawomocnieniu sie rozwodu wyszła ponownie za mąż za ojca dziecka przed urodzeniem dziecka. W innym wypadku co by się nie działo, czy urodzi po rozwodzie czy przed rozwodem to i tak będę biegał po sądach żeby zaprzeczyć swojemu ojcostwu i nie ma na to żadnych kruczków, sposobów ani innych paragrafów?

Nawet jeżeli we wniosku napisane jest jasno ze pożycie ustało na długo przed jej wyprowadzką która była na początku listopada to i tak nie ma to najmniejszego znaczenia w tej sprawie?
niebieski29 jest off-line  
09-04-2013, 10:31  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 32.364
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Cytat:
Napisał/a niebieski29 Zobacz post
W innym wypadku co by się nie działo, czy urodzi po rozwodzie czy przed rozwodem to i tak będę biegał po sądach żeby zaprzeczyć swojemu ojcostwu i nie ma na to żadnych kruczków, sposobów ani innych paragrafów?
No niestety.
Cytat:
Napisał/a niebieski29 Zobacz post
Nawet jeżeli we wniosku napisane jest jasno ze pożycie ustało na długo przed jej wyprowadzką która była na początku listopada to i tak nie ma to najmniejszego znaczenia w tej sprawie?
Nawet.
Ag_Maz jest off-line  
09-04-2013, 10:39  
niebieski29
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

Bardzo wszystkim dziękuję.

W takim razie nie mając innego wyjścia żeby więcej nie oglądać tej pani jak tylko 25 kwietnia na pierwszej rozprawie, nie mam nic do stracenia i walczę o rozwód z winy tej pani na który jak najbardziej zasługuje swoim całokształtem.
niebieski29 jest off-line  
02-03-2014, 22:10  
piotr ziolko
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

witam mam pytanie
Jestem po rozwodzie bez orzekania winy 8 miesiecy tzn sprawe rozwodowa mialem 14 czerwca. Odbyła się tylko 1 sprawa rozwodowa gdyż byliśmy w separacji od 2 lat. Moja była zona byla w 2-3 tygodniu ciazy podczas rozwodu o czym nie wiedziałem szkoda bo mogłem uznac ja winna. Dowiedzialem sie we wrzesniu. Wczoraj dowiedziałem się ze urodziła dziecko i ma je z kolega z pracy z ktorym juz sie spotykala kiedy bylismy w separacji. I wy czytałem ze jezeli nie uplynelo 300dni od rozwodu dziecko moze pozostac przy moim nazwisku.
Czy to prawda i jak to teraz odkrecic. Nie chce aby ktos mi juz obcy mial moje nazwisko.
Tym bardziej ona wredna...
Z gory dziekuje
piotr ziolko jest off-line  
02-03-2014, 22:19  
frida
Stały bywalec
 
Posty: 1.922
Domyślnie RE: Żona w ciaży w trakcie rozwodu

jest nawet gorzejto dziecko nie tylko ma pana nazwisko ale rowniez widnieje pan w jego metryce jako ojciec.
w chwili obecnej powinien pan wziac metryke tego dziecka z usc i zlozyc w sadzie wniosek o zaprzeczenie ojcostwa ma pan na to tylko 6 miesiecy pozniej nie bedzie pan juz mogl tego zrobic(trzeba bedzie prosic prokuratora o zajecie sie ta sprawa).
po zaprzeczeniu ojcostwa jesli dziecka nie uzna jego ojciec biologiczny dziecko nie bedzie mialo pana wpisanego jako ojca ale moze wciaz miec nazwisko jak pana byla zona(czyli takie samo jak pan jesli ona nie powrocila do panienskiego nazwiska po rozwodzie)
frida jest on-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo rodzinne i opiekuńcze - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ śmierć w trakcie rozwodu - Witam. jestem w trakcie rozwodu - sprawa się przeciąga bo maż nie chce mi go dać - sprawę ja założyłam, wnioskowałam zęby to był rozwód z jego...
§ ciąża w trakcie rozwodu - witam, jestem w trakcie rozwodu.nie zyje z mezem od 2010 r . pod koniec 2010 wyjechal za granice, w roku 2011 w pazdzierniku zostal zamkniety w...
§ eksmisja w trakcie rozwodu - Jestem w trakcie rozwodu z mężem z jego winy Mąż obecnie przebywa w wiezieniu z powodu znęcania się nad rodzinom art 207 Oboje mamy nakaz eksmisji...
§ Alimenty i opłaty w trakcie rozwodu - Witam wszystkich i mam nadzieje, że ktoś będzie potrafił odpowiedzieć mi na kilka pytań. A mianowicie jestem w trakcie rozwodu z żoną, mamy jedno...
§ Alimenty w trakcie rozwodu - Jestem właśnie w trakcie rozwodu. Wystąpiłam o rozwód bez orzekania o winie, mąż się nie zgodził, zmieniłam więc pozew na rozwód z winy męża z powodu...
§ niezameldowana żona w trakcie rozwodu.. - Witam. Sytuacja jest taka: Budynek którego właścicielem jest na spółkę mój ojciec i jego siostra. Ojciec jest w trakcie rozwodu ze swoją żoną,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:19.