renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia - Forum Prawne

 

renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

WITAM 11 miesiecy temu zmarl moj maz w polsce pare miesiecy po tym jak wrocilismy z angli gdzie mieszkalismy i pracowalismy kilka lat legalnie .mamy dziecko teraz 13 miesiecy w polsce w zus-ie zlozylam dokumenty ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Wielka Brytania

Wielka Brytania - aktualne tematy:


 
22-07-2010, 13:47  
marzena1168
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

WITAM
11 miesiecy temu zmarl moj maz w polsce pare miesiecy po tym jak wrocilismy z angli gdzie mieszkalismy i pracowalismy kilka lat legalnie .mamy dziecko teraz 13 miesiecy w polsce w zus-ie zlozylam dokumenty o rente rodzinna na dziecko i do tej chwili czekam .wiem ze zus czeka na potwierdzenie okresu ubezpieczenia w angli zeby zsumowac lata pracy w polsce i angli . pracownik zus poinformowal mnie tez ze wyslali pismo do GB o przyznanie tez angielskiej renty ale do dzis nie mam zadnej informacji (9 miesiecy) po smierci meza wraz z synem wrocilam do angli . moje pytanie czy wiecie jak sie nazywa po angielsku renta rodzinna po zmarlym rodzicu , gdzie mam dzwonic jak sie skontaktowac z tym urzendem w uk czy jesli zus wyslal jakies dokumenty czy to wystarczy czy tez musze cos jeszcze wysylac . w jaki sposub sprawdzic jakie sa postepy w tej sprawie .

bardzo prosze o odpowiedz bo naprawde nie wiem co mam robic .DZIEKUJE !!!!!!!!
marzena1168 jest off-line  
26-08-2010, 12:09  
agullka25
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

Witam, ja również od prawie roku oczekuję na potwierdzenie okresu zatrudnienia ojca mojego dziecka aby syn mógł otrzymać rentę rodzinną. Pracownik ZUS-u poinformował mnie iż czas oczekiwania może wynieść nawet 2 lata lub dłużej ze względu na fakt iż Polska nie ma podpisanej umowy międzynarodowej z Irlandią. Kontaktowałam się również z Konsulatem, ale tam mi powiedzieli że oni nie pośredniczą w takich sprawach. Pozostaje tylko czekać, bo chyba nic innego nie da się zrobić, no chyba że ktoś wie jak taką sprawę przyspieszyć?
agullka25 jest off-line  
03-09-2010, 00:02  
andyola
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

Marzena, renta rodzinna dla dziecka w UK to Widowed Parent's Allowance Widowed Parent's Allowance : Directgov - Money, tax and benefits. Aby ja utrzymywac musi byc przyznany na dziecko child benefit.
Aby pospieszyc urzad brytyjski w przekazaniu E205 (potwierdzenie okresu zatrudnienia w Uk) do Polski (ZUS) zadzwon pod numer 0191 2183950. Adres instytucji
The Pension Service
Tyneview Park
IPC BB
Newcastle upon Tyne
NE98 1BA
Przepisy UE reguluja wyplacanie renty, dostajesz ja z panstwa na terenie ktorego mieszkasz. Ale prawo do renty mozesz miec przyznane i w Uk i w Polsce.
macie pytania? andyola@wp.pl
andyola jest off-line  
03-09-2010, 00:22  
andyola
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

Jesli instytucja brytyjska wysyla jakies dokumenty do Polski, proscie o kopie na Wasz adres domowy. Sprawdzajcie tresc, jesli potrzebna korekta, szybko reagujcie, proscie o korekte do Polski i wyraznie zanaczenie, ze jest to korekta, zaoszczedzicie sobie co najmniej pol roku czekania, niepotrzebnych nerwow i niepewnosci. W moim przypadku wiecej szkod narobila mi instytucja brytyjska.
andyola jest off-line  
06-03-2013, 17:49  
doris197011
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

witam mój syn mieszka ze mną w Anglii, dostanie rentę po ojcu z ZUS na konto angielskie . mam pytanie czy ja muszę zgłosić gdzieś ten fakt , jakoś się z tego rozliczać ?
doris197011 jest off-line  
06-03-2013, 21:45  
marzena1168
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

renta rodzinna z zusu jest opodatkowana juz w polsce wiec jej nie musisz juz tu zglaszac .
marzena1168 jest off-line  
06-03-2013, 22:24  
jaco77
Stały bywalec
 
Posty: 1.166
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

Cytat:
Napisał/a marzena1168 Zobacz post
renta rodzinna z zusu jest opodatkowana juz w polsce wiec jej nie musisz juz tu zglaszac .
Ewentualnie trzeba jesli pobiera sie niektore zasilki w UK.
jaco77 jest off-line  
07-03-2013, 19:24  
doris197011
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

jeżeli mam child benefit i child tax credit to muszę to gdzieś zgłosić ?
doris197011 jest off-line  
07-03-2013, 19:38  
jaco77
Stały bywalec
 
Posty: 1.166
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

To zalezy od calkowitego dochodu rocznego(w przypadku CHB) i czy ta renta sie do tego dochodu zalicza(w przypadku CHTC).Proponuje zadzwonic na infolinie HMRC i sie zapytac,zeby pozniej nie bylo placzu przy ewentualnej nadplacie.
jaco77 jest off-line  
09-03-2013, 14:39  
marzena1168
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: renta rodzinna na dziecko po zmarlym ojcu - anglia

mozna zglosic ale ne bedzie juz podwujnie opodatkowana i nie wnosi zadnych zmian
marzena1168 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Wielka Brytania - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ nieslubne dziecko a renta po zmarlym ojcu - Witam wszystkich .Zylam szesnascie lat w konkubinacie z tego zwiazku mamy syna ktory ma jedynascie lat , miesiac temu zmarl ojciec naszego syna po...
§ Renta po zmarlym ojcu - Witam!!! aktualnie studiuje i pobieram rentę po zmarłym ojcu, chciałbym sie dowiedzieć czy jeżeli podejme jakas prace , wypłata tej renty zostanie...
§ Renta po zmarlym ojcu - Witam!!! Niedawno zmarł mój, ja aktualnie studiuje i chciałem się ubiegać o rentę po nim. Jednak Ojciec miał zatwierdzonego komornika który...
§ renta po zmarlym ojcu - witam forumowiczów Przechodze do tematu a więc,w 2007 roku zmarł ojciec mojej dziewczyny i jej siostry,ojciec nie pobierał żadnego swiadczenia,ma...
§ Renta po zmarlym ojcu. - Jak dlugo trwa oczekiwanie na rete po zmarlym ojcu.Gdy dziecko ma 1,5 roku i matka jest bez pracy??


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:43.