Fałszowanie opinii w internecie - Forum Prawne

 

Fałszowanie opinii w internecie

Witam, Czy istnieje jakiś przepis regulujący fałszowanie opinii w internecie? Chodzi o zachwalanie produktów na forach internetowych , dzięki czemu osoba zachwalająca otrzymuje ,,wynagrodzenie'' od firm produkującej daną rzecz?...



Wróć   Forum Prawne > Różne > Dyskusja ogólna


Odpowiedz
 
16-12-2014, 10:52  
Kinoszka
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Fałszowanie opinii w internecie

Witam,
Czy istnieje jakiś przepis regulujący fałszowanie opinii w internecie? Chodzi o zachwalanie produktów na forach internetowych , dzięki czemu osoba zachwalająca otrzymuje ,,wynagrodzenie'' od firm produkującej daną rzecz?
Kinoszka jest off-line  
16-12-2014, 11:13  
forg
Praktyk
 
Posty: 19.327
Domyślnie RE: Fałszowanie opinii w internecie

Cytat:
Napisał/a Kinoszka Zobacz post
Chodzi o zachwalanie produktów na forach internetowych , dzięki czemu osoba zachwalająca otrzymuje ,,wynagrodzenie'' od firm produkującej daną rzecz?
Aktorów z reklam też chcesz karać? Robią prawie to samo.
forg jest off-line  
16-12-2014, 11:32  
Kinoszka
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Fałszowanie opinii w internecie

,,Czy istnieje jakiś przepis regulujący fałszowanie opinii w internecie?''

Dziękuję za odpowiedź na ww. pytanie.
Kinoszka jest off-line  
17-12-2014, 06:22  
Indoctrine
Stały bywalec
 
Posty: 404
Domyślnie RE: Fałszowanie opinii w internecie

Czy nie dałoby się to podpiąć pod nieuczciwą konkurencję jakoś?

Reklama wiadomo, że jest reklamą, a tutaj muszą być zachowane pozory autentyczności.
Indoctrine jest off-line  
17-12-2014, 07:53  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 39.017
Domyślnie RE: Fałszowanie opinii w internecie

Tyle odnośnie reklamy:
Przepis prawny:
Art. 16.
[Nieuczciwa reklama]

1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
6) (uchylony).

2. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta.

3. Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej „reklamą porównawczą”, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2;
2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu;
3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do których może należeć także cena;
4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi, oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi;
5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także okoliczności dotyczących konkurenta;
6) w odniesieniu do towarów z chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia odnosi się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem;
7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też chronionego oznaczenia geograficznego lub chronionej nazwy pochodzenia produktów konkurencyjnych;
8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa towaru lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym, chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia albo innym oznaczeniem odróżniającym.

4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały.
http://forumprawne.org/prawo-autorsk...tml#post662836
LeszsekS jest off-line  
17-12-2014, 08:05  
Calamity Jane
Stały bywalec
 
Posty: 3.113
Domyślnie RE: Fałszowanie opinii w internecie

To rownie dobrze mozna by bylo sadzic politykow za niezrealizowane obietnice wyborcze, czy wrecz za dzialania odwrotne do tych obietnic. To nie podpada pod oszustwo, skoro dany polityk zostal w wyborach wybrany tylko dlatego, ze wyborca uwierzyl w wlasnie te obietnice i zaglosowal? Takie ryzyko ;]
Calamity Jane jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wyrażanie opinii w internecie (odpowiedzi: 4) Witam Ostatnio miałam nieprzyjemną sytuację z fryzjerką. Czy mogę wyrazić swoją opinie na jej temat w internecie, np na Facebooku? Czy czymś mi to...
§ Czy wyrażanie opinii w internecie na temat produktów, stron, aplikacji jest legalne? (odpowiedzi: 4) Czy mogę wyrażać opinie w internecie o produktach, stronach itp?
§ wyrazanie opinii (odpowiedzi: 7) Witam, Czy wyrazanie krytycznej opinii ludzi w internecie na temat jakiegos produktu moze byc scigane przez firme ktora produkuje taki produkt?...
§ wystawienie opinii na internecie (odpowiedzi: 3) firma, która wykonywała mnie pracę w łazience po prostu tą pracę wykonała źle. Ponieważ ogłasza się ona na stronie - jednym z portali budowlanych...
§ Niszczenie opinii (odpowiedzi: 2) Witam, co mozna zrobić w sytuacji, gdy współwłaściciel wypisuje do Gminy ,Policji ,Sądów oszczerstwa na temat innego współwłasciciela , tak aby mu...
§ Prawo konsumenta do wyrażenia opinii w internecie (odpowiedzi: 3) Mam pytanie.Czy mogę, jako konsument wyrazić swoją opinię w internecie?Chodzi mi o to, czy mogę bez konsekwencji prawnych umieścić niekoniecznie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:56.