Dwa etaty w Czechach i w Polsce
Mam pytanie pracuję od kilku lat w Czeskiej Republice-mam umowę na czas nieokreślony. Pod koniec roku otrzymałam propozycję współpracy z polskim biurem (wykonuję wolny zawód - praca na etat ale miałaby się odbywać zdalnie). Szukałam informacji w necie ale z reguły dotyczy ona albo podwójnego etatu Polsce i podobno przysługują wówczas podwójne świadczenia albo pracowników oddelegowanych z kraju i nic mi to nie wyjaśniło.
A pytanie dotyczy:
1. Jeżeli rozliczam się tutaj (Czechy) a będe miała dochody w Polsce i mój pracodawca będzie odprowadzał do składki w Polsce to rozliczenie roczne składam w dwóch krajach? (w Czechach wiadomo, a w Polsce od zarobków "polskich"?)
2. Jeżeli będę chora i tutaj np. otrzymam L4 załóżmy na 2 tygodnie to lekarz w Polsce również musi wystawić mi L4 abym mogła dostarczyć pracodawcy czy może to być czeskie zwolnienie? (teoretycznie jest to praca zdalna ale mimo wszystko czasami choroba rozkłada i nie ma zdolności do wykonywania pracy).
3. Pytanie stricte dotyczące kobiet - gdyby w okresie wykonywania pracy osoba taka przeszła na urlop macierzyński (to dotyczy również pytania powyżej), a składki były odprowadzane od tych dwóch stosunków pracy ( w PL i CZ) to czy i na jakiej zasadzie są wypłacane świadczenia?
Ponieważ zarówno jeżeli chodzi o L4 jak i urlop macierzyński przepisy w tych dwóch krajach się różnią.
(W PL aktualnie rok czasu w CZ 5 m-cy, a L4 przez pierwsze 4 dni jest bezpłatne).
|