Problem z Viagogo od strony sprzedającego - Forum Prawne

 

Problem z Viagogo od strony sprzedającego

Dobry wieczór To mój pierwszy post tutaj, ale na pewno nie pierwszy o firmie, z którą mam problem – Viagogo. Sprzedałam za pośrednictwem tej szwajcarskiej firmy bilet na koncert. Bilet był imienny, co jest kluczowe ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa innych krajów > Systemy prawne innych państw > Europa Zachodnia


Odpowiedz
 
28-08-2018, 01:24  
malygosiek93
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Problem z Viagogo od strony sprzedającego

Dobry wieczór
To mój pierwszy post tutaj, ale na pewno nie pierwszy o firmie, z którą mam problem – Viagogo. Sprzedałam za pośrednictwem tej szwajcarskiej firmy bilet na koncert. Bilet był imienny, co jest kluczowe dla tej sprawy, ale Eventim (bileteria obsługująca to wydarzenie) wprowadziła możliwość zmiany danych na biletach. Wystarczyło odesłać do nich bilet z oświadczeniem i zapłacić za zwrotnego kuriera. Wysłałam więc bilet, podałam dane i adres kupującego. No i się zaczęło.

Tl;dr – opłaconym przez Viagogo kurierem zamiast biletu (który był w trakcie personalizacji), przesłałam informację, że bilet jest w trakcie personalizacji i zostanie na dniach wysłany. Wcześniej poinformowałam Viagogo o takiej konieczności i otrzymałam od nich informację o zostawieniu notatki w systemie, że bilety są w trakcie personalizacji. Viagogo jednak anulowało moja sprzedaż, ponieważ według nich złamałam regulamin, dokładnie punkt: „Sprzedający również deklaruje, że nie będzie kontaktował się z Kupującym w jakimkolwiek innym terminie z jakiegokolwiek innego powodu. Zapłata dla Sprzedającego może zostać wstrzymana za złamanie Regulaminu.”

Moje pytanie – czy warto z tym iść do prawnika i dalej z nimi walczyć, czy faktycznie mają rację?

Chronologia wydarzeń jest następująca:

17 lipca 2018 – zgłaszam (cudem dobijając się do nich przez czat), że bilet jest w trakcie personalizacji, wysłany do Eventimu i może przyjść do kupującego po wyznaczonym terminie wysyłki biletu
19 lipca 2018 – otrzymuję odpowiedź o zostawieniu przez pracownika Viagogo notatki w systemie, że bilety są w trakcie personalizacji
20 lipca 2018 – wysyłam do kupującego opłaconym przez Viagogo kurierem wydrukowane z systemu „order details” oraz kartkę z informacją, że bilety są w trakcie personalizacji a Eventim gwarantuje wysyłkę najpóźniej 6 sierpnia, a robię to ponieważ...
21 lipca 2018 – mija wyznaczony przez system termin wysyłki opłaconego kuriera i w przeciwnym razie cała sprzedaż zostałaby automatycznie anulowana
2 sierpnia 2018 – przesyłka zostaje dostarczona do kupującego
3 sierpnia 2018 – bilet ze zmienionymi danymi nadany w Warszawie przez Eventim
6 sierpnia 2018 – otrzymuję pierwszą informację o anulowaniu sprzedaży ze względu na niedostarczenie biletu
7 sierpnia 2018 – kupujący otrzymuje bilet
7 sierpnia 2018 – pytam Viagogo, w jaki sposób mogę odzyskać mój bilet lub koszty
10 sierpnia 2018 – przypominam o swoim istnieniu, nadal nic
11 sierpnia (dzień koncertu):
otrzymuję pytanie o podanie numeru przesyłki od Eventimu, podaję numer przesyłki
14 sierpnia 2018 - otrzymuję kolejną informację o anulowaniu transakcji
21 sierpnia 2018 – otrzymuję prośbę o podanie danych bankowych w celu przetworzenia płatności (Hurra! Oddadzą mi moje pieniądze!) - podaję wszystkie potrzebne dane
24 sierpnia 2018 - otrzymuję wiadomość (pisownia oryginalna):
Dokonałem przeglądu Pani zamówienia i muszę potwierdzić, że traznacja została anulowana. Powodem tego jest fakt, iż zamiast biletu, został wysłany list. Nasz regulamin zabrania wszelkiego kontaktu z kupującym. W tej sytuacji musieliśmy rozpocząć śledztwo i wydać kupującemu bilet zastępczy. Alternatywna metoda dostarczenia biletów musi być zatwierdzona przez nasz zespół. Wymagane jest to do śledzenia przesyłki.

Odpisuję, że oczekuję w takim razie chociaż zwrotu poniesionych kosztów (bilet + zmiana danych to prawie 500zł) ponieważ zostałam przez nich wprowadzona w błąd :
“W tamtym momencie (otrzymania wiadomości o treści "Mogę jednak zostawić notatkę w systemie informującą iż bilety są w trakcie personalizacji.") uznałam, że "alternatywna metoda dostarczenia biletów" związana z koniecznością personalizacji została przyjęta do wiadomości przez Państwa zespół."

26 sierpnia 2018 - otrzymuję odpowiedź (pisownia oryginalna):
Zgodnie z naszym regulaminem i naszą gwarancją , iż dostarczyła Pani list zamiast biletu a bilet wysłała Pani po podanej dacie, znaleźliśmy bilet zastępczy.
Tak jak już potwierdziliśmy, nie jesteśmy w stanie tego cofnąć, odwołać ani Pani zapłacić, z uwagi na to że bilet zastępczy został dla Pani kupującego dostarczony.
Informujemy że w tym przypadku to Pani wysłała bilet do osoby, której zamówienie z Panią zostało odwołane [nieprawda], o czym w tamtym momeńcie już Pani wiedziała [też nieprawda].
Z uwagi na Pani poprzednią prośbę, Pani orginalne bilety również zostały do Pani odesłane [również nieprawda].

Teraz do tych straconych 500zl dojdzie jeszcze koszt biletu zastępczego (kilkaset zł) i kary za rzekome niedostarczenie biletu (co najmniej 30 dolarów), a ja powoli zaczynam mieć dość przepychanek na wiadomości, z których nic nie wynika. Jak wspomniałam we wstępie, proszę o opinię, czy w tym przypadku jest jakakolwiek szansa na wywalczenie zwrotu kosztów lub chociaż anulowanie kary.
malygosiek93 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zerwanie umowy przedwstępnej sprzedaży mieszkania ze strony sprzedającego a tragedie (odpowiedzi: 8) Witam, piszę aby poradzić się w sprawie odzyskania zadatku za mieszkanie które miałem kupić ale właściciel wymówił mi umowę. Po kolei. Niemal 2...
§ Reklamacja- zwrot pieniędzy i brak kontaktu ze strony sprzedającego. (odpowiedzi: 0) Witam, w dniu 08.12.2015 złożyłam reklamacje- odstąpienie od umowy i zażądałam zwrotu pieniędzy za telefon, który został zakupiony na allegro....
§ zakup domu i niemiłe niespodzianki ze strony sprzedającego (odpowiedzi: 4) witam Chcemy zakupić dom,(znaleźliśmy ofertę na portalu)oferta wydawała się dość atrakcyjna, właścicielka wydawała się ugodowa a domek taki jak...
§ Nieodebranie paczki przez kupującego, a koszty obciążające sprzedającego - problem. (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem na forum (wiem że to mało usprawiedliwia) ale jeżeli umieściłem temat w złym subforum proszę...
§ Spór allegro od strony sprzedającego (odpowiedzi: 9) Witam, mój problem polega na tym, że kupująca twierdzi, że paczka nie dotarła do niej na podany adres. Według kupującej podała ona adres w Zielonej...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:59.