Wiele osób zadających pytania moim zdaniem pomyliło forum. W większości to nie forum prawne nas interesuje, ale jakieś techniczne wprowadzające do obsługi telefonu.
Kilka rad na szybko.
1. Nie znasz się, nie kupuj telefonu z systemem operacyjnym, tylko tańszy bez systemu. Rozumiem, że wiele osób chce pokazać jaki to ja mam wypasiony telefon, skutki potem widać na rachunkach.
2. Jeśli już masz telefon z systemem, poczytaj o danym systemie na odpowiednich forach, dowiesz się podstaw co i jak.
3. Nie wiem jak w innych systemach, ale w android zawsze przy instalacji pokazuje uprawnienia aplikacji, jeśli instalujemy grę która chce mieć uprawnienia do odczytywania i wysyłania sms-ów to zapala się nam CZERWONE ŚWIATŁO !!! Po co w grze takie uprawnienia ?
4. Często w nowych telefonach są zainstalowane gry demo które mogą pobierać opłaty, przesyłać różne dane o naszych poczynaniach itp. a których nie można skasować bez rootowania telefonu. W android są odpowiednie aplikacje które zabezpieczają telefon przed właśnie takimi aplikacjami, wystarczy takowy progam wgrać, on nam wykasuje takowe gry jako oprogramowanie złośliwe, jednak jak już wcześniej wspominałem, trzeba poczytać odpowiednie fora.
5. Można dla pewności zadzonić do operatora (nie wiem czy wszyscy ale orange t-mobile można) ustawić blokadę powyżej kwoty np 200 pln. wtedy przynajmniej dużo nie nabijemy

6. Tego nie wiem, ale własnie mam zamiar sprawdzić, czy jest również możliwość zablokowania u operatora wysyłania takich sms-ów.
P.S.
Co do pkt. 6 w Orange można włączyć usługę blokowania takich sms-ów, jest ona bezpłatna, po kilku minutach otrzymujemy trzy sms-y z potwierdzeniem
Cytat:
Usluga Blokada uslug Premium zostala aktywowana. Blokade mozna wylaczyc poprzez Orange Online.
|
Cytat:
Usluga Blokada SMS Specjalny zostala aktywowana. Blokade mozna wylaczyc poprzez Orange Online.
|
Cytat:
Usluga blokada MMS Specjalny zostala aktywowana. Blokade mozna wylaczyc poprzez Orange Online.
|
Całe uruchomienie blokady trwała 2 minuty w rozmowie z miłą Panią Konsultant. Powiedziała, że takich reklamacji dziennie dostają dziesiątki, niestety, większość rozpatrywana negatywnie, ale nie ma się czego dziwić, przecież to nie sieć nam "nabiła" rachunki tylko my sami przez brak wiedzy co do możliwości urządzenia którym dysponujemy.
Jeszcze jednak rada, przesył danych, tu też często ludzie składają reklamacje nie znając możliwości swojej "zabawki" która to zabawka wręcz cały czas "ciągnie" jakieś dane czy to aktualizacje, czy pogodę itp. Rada, wyłącz przesyłanie transmisji danych, ewentualnie jak chcesz mieć bajery typu pogoda itp. wykup pakiet danych, dodatkowo można ustawić ostrzeżenie w telefonie które nas poinformuje, że zbliżamy się do progu limitu, ale to jak już napisałem, należy poczytać odpowiednie fora gdzie są jasne i klarowne opisy co i jak należy zrobić