Biuro podróży nie anuluje wycieczki pomimo obostrzeń i większych kosztów - Forum Prawne

 

Biuro podróży nie anuluje wycieczki pomimo obostrzeń i większych kosztów

Witam serdecznie, Postaram się streścić możliwie jak najprzystępniej, licząc na to, że jeszcze dziś ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć. Zamówiliśmy wycieczkę do Grecji kilka miesięcy temu na termin 11/10/2020. Dnia 01/10 Grecja wprowadziła restrykcje, ...



Wróć   Forum Prawne > Temat na czasie > Koronawirus


Odpowiedz
 
05-10-2020, 21:07  
Pekagie
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Biuro podróży nie anuluje wycieczki pomimo obostrzeń i większych kosztów

Witam serdecznie,
Postaram się streścić możliwie jak najprzystępniej, licząc na to, że jeszcze dziś ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć.
Zamówiliśmy wycieczkę do Grecji kilka miesięcy temu na termin 11/10/2020. Dnia 01/10 Grecja wprowadziła restrykcje, polegające na obowiązkowym wykonaniu testu PCR i okazaniem jego negatywnego wyniku przez obywateli z Polski, którzy chcą odwiedzić ich kraj. Dzwoniłem dwukrotnie na infolinię tegoż biura i informowano mnie, że loty z pewnością będą odwołane i że powinniśmy oczekiwać wiadomości e-mail, na którą niezwłocznie należy odpowiedzieć, aby otrzymać zwrot kosztów naszej wycieczki. Dnia (a właściwie wieczora) dzisiejszego otrzymaliśmy e-mail od biura podróży, który mówi jasno i wyraźnie, że loty nie będą odwołane, a my jako podróżujący musimy ponieść koszt badania PCR, a Oni w ramach „rekompensaty” są w stanie nam dołożyć 100 zł. Dodatkowo piszą, że czas na reakcję mamy do 10:00 do JUTRA. Opcje jakie nam dają:
- akceptacja i zrobienie testu PCR (wersja angielska) na własna rękę ze zwrotem części kosztów w wysokości 100 zł,
- rezygnacja z obecnej wycieczki ze względu na brak możliwości zrobienia testów w wymaganym czasie i otrzymanie w zamian vouchera w wysokości 100% kwoty zapłaconej za wycieczkę do wykorzystania w przyszłym roku (oczywiście na ich stronie),
- w razie wyniku pozytywnego, otrzymanie wyżej wymienionego vouchera na rok 2021,
- w razie braku odpowiedzi do 10:00 dnia jutrzejszego, biuro anuluje nasz wyjazd i zwróci nam tylko część pieniędzy (tak jak mówi umowa)

Z moich informacji wynika, że biuro podróży, z którym się wybieramy jako JEDYNE w naszym kraju nie odwołało lotów i stara się niejako wymusić na swoich klientach decyzję, wysyłając e-mail w godzinach wieczornych (mając świadomość, ze ich infolinia jest czynna w godzinach 9-18, wiec praktycznie pozbawiając szans konsumenta na wyjaśnienie tego droga telefoniczna, bo na e-mail zwrotny z ich strony raczej nie mam co liczyć) i oczekując odpowiedzi do godziny 10:00 dnia następnego.

Czy w zaistniałej sytuacji mogę ubiegać się o zwrot kosztów mojego wyjazdu w postaci przelewu / gotówki, czy mogę liczyć jedynie na zaproponowane przez nich rozwiązania? Wiem, że badania na koronawirusa leżą w gestii podróżujących i zdaję sobie sprawę, że nie powinienem sugerować się innymi biurami podróży, które odwołały wyjazd. Nie wiem tylko, czy w sytuacji, gdzie muszę ponieść koszta związane z wyjazdem, biuro podróży nie powinno dać mi możliwości zwrotu pieniędzy, lub rezygnacji z danego wyjazdu.

Z góry dziękuję serdecznie za jakiekolwiek odpowiedzi i porady,
Pozdrawiam, Piotr
Pekagie jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Biuro podróży zmienia lotnisko dzeń przed zakńczeniem wycieczki (odpowiedzi: 1) Byliśy na wycieczce objazdowej po grecji ,która miała się zakończyć wylotem z wyspy zakintos do katowic o godz17.40 liniami *** lecz dzień przed...
§ biuro podróży - opoźnienie wycieczki, hotel niezgodny z opisem oferty (odpowiedzi: 1) Witajcie zakupiłem wycieczkę, na dokumencie zakupu termin wylotu to 26.06.2018 godzina 17:55. W efekcie przesunięć godzin wylotu stanęło na tym, że...
§ Brak zwrotu kosztów wycieczki - roszczenia do biura podróży czy agenta turystycznego? (odpowiedzi: 7) Szanowni Państwo, proszę o podpowiedź, czy trafnie interpretuję następującą sytuację. Wykupiłam wycieczkę organizowaną przez biuro podróży...
§ Biuro podróży kradzież brak asysty skandal zwrot kosztów (odpowiedzi: 1) Witam. Proszę o rady oraz pomoc w napisaniu kolejnego pisma z REKLAMACJĄ do biura podróży Exim Tours. Przedstawie pokrótce historię, która miała...
§ Biuro podróży próbuje zmienić cenę wycieczki po podpisaniu umowy! (odpowiedzi: 1) Witam, Wczoraj poprzez portal easygo.pl zakupiłem wycieczkę w biurze podrózy triada (jeśli moderator uzna, że należy wykreślić nazwy firm to...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:28.