Home Office obowiązek - ukrócenie wypłaty
Witam,
zwykle to ja starałam się tu pomagać, dziś jednak sama potrzebuje pomocy.
Sytuacja wygląda następujaco.
Od 24 listopada obowiazuje w DE pracodawcę zapewnienie pracownikowi biurowemu Home Office lub reguła 3G w biurze.
Nie zaoferowano mi Home Office, więc poszłam do szefa i go poinformowałam, że jest taki obowiązek, po czym 24.11 i 25.11 pracowałam z domu za pomocą e-mail i telefonu służbowego, gdyż pracodawca nie zapewnił mi laptopa, ponieważ nie ma tam podstawowych programów, za pomocą których mogłabym część mojej pracy wykonywać. Pracując w domu używałam prywatnego laptopa i drukarki, jedne co z firmy wziełam, to papier firmowy.
Szefowi jednak nie podobało się, że pracuje z domu, a on nie moze mnie kontrolować i nakazał od 26.11 powrót do biura.
Moim zdaniem skaleczył tu jego obowiązek zapewnienia mi Home Office.
Nie muszę być osobiście w biurze, gdyż moja praca opiera się na telefonowaniu, pisaniu e-maili i użwaniu rożnych programów komputerowych.
Poza tym w branzy budwlanej jest akualnie martwy sezon i mogłabym wykonywać zadania z domu.
Nie mam bezpośredniego kontaktu z klientem.
Powstał więc konfilikt podyktowany jedynie tym, że nie jestem na coronę zaszczepiona, a jestem jedynym pracownikiem.
Co się dzis okazało, moja wypłata została mi przelana nie w całości.
Wygląda na to, że szef potrącił mi za 2 dni pracy z domu, co uwazam za karygdne.
Jaka jest kolejność postępwania? Powinnam najpierw Arbeitsschutzbehörde pisemnie poinformowac a następnie adwokata czy pisemnie wezwac szefa przeniesienie na Home Office i wyrównanie wynagrodzenia? Czy od razu do sądu?
Macie doswiadczenie w tym temacie? Możecie cos doradzić?
Byłabym wdzięczna!
|