Sklep internetowy a zwrot towaru - Forum Prawne

 

Sklep internetowy a zwrot towaru

Witam Sytuacja jest następująca: istnieje sklep internetowy z opcją odbioru osobistego (i jest to opcja, która została wybrana). Procedura kupna jest następująca: 1) złożenie zamówienia 2) potwierdzenie zamówienia 3) wysłanie towaru z centrali do oddziału ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
29-01-2010, 14:27  
michaiłg
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Sklep internetowy a zwrot towaru

Witam

Sytuacja jest następująca: istnieje sklep internetowy z opcją odbioru osobistego (i jest to opcja, która została wybrana). Procedura kupna jest następująca:

1) złożenie zamówienia
2) potwierdzenie zamówienia
3) wysłanie towaru z centrali do oddziału
4) informacja dla klienta, że towar jest w oddziale
5) odbiór i płatność przy odbiorze

Wg regulaminu sklepu klient nie ma już możliwości anulowania swojego zamówienia po kroku nr 3. Do momentu wysłania towaru można anulować zakup (nawet po momencie potwierdzenia zamówienia). Decyduje tylko moment wysłania towaru.

W dalszej częsci regulaminu widnieje taki zapis:

" 1. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" klient będący konsumentem może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.

Przypominamy, iż konsumentem zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Płyty CD, płyty DVD, kasety MC zawierające nagrania audialne, wizualne oraz oprogramowanie komputerowe muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.
3. Podstawą do uznania zwrotu towaru jest dokument sprzedaży: paragon lub faktura VAT. Zwrot towaru bez dokumentu sprzedaży nie podlega rekompensacie.
4. Sklep zobowiązuje się do finalizacji rozliczenia z klientem w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki ze zwróconym towarem i dokumentem sprzedaży. Pieniądze zostaną zwrócone przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu.
5. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
"

I teraz jaki jest problem: otóż chcę skorzystać z prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od odebrania przesyłki i chcę skorzystać z tego prawa w momencie odbioru przesyłki (czyli poinformuje sprzedawcę jeszcze przed zapłaceniem za produkt). Mam pytanie:

Czy w takiej sytuacji sprzedawca i tak powie, że muszę kupić towar, otrzymać paragon i następnie oddać towar, paragon i czekać maksymalnie 14 dni na pieniądze czy jest szansa, że sprawa rozejdzie się po kościach i ominę oficjalną procedurę oddawania towaru?
michaiłg jest off-line  
29-01-2010, 14:36  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Sklep internetowy a zwrot towaru

Cytat:
Napisał/a michaiłg Zobacz post
Witam

Sytuacja jest następująca: istnieje sklep internetowy z opcją odbioru osobistego (i jest to opcja, która została wybrana). Procedura kupna jest następująca:

1) złożenie zamówienia
2) potwierdzenie zamówienia
3) wysłanie towaru z centrali do oddziału
4) informacja dla klienta, że towar jest w oddziale
5) odbiór i płatność przy odbiorze

Wg regulaminu sklepu klient nie ma już możliwości anulowania swojego zamówienia po kroku nr 3. Do momentu wysłania towaru można anulować zakup (nawet po momencie potwierdzenia zamówienia). Decyduje tylko moment wysłania towaru.

W dalszej częsci regulaminu widnieje taki zapis:

" 1. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" klient będący konsumentem może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.

Przypominamy, iż konsumentem zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Płyty CD, płyty DVD, kasety MC zawierające nagrania audialne, wizualne oraz oprogramowanie komputerowe muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.
3. Podstawą do uznania zwrotu towaru jest dokument sprzedaży: paragon lub faktura VAT. Zwrot towaru bez dokumentu sprzedaży nie podlega rekompensacie.
4. Sklep zobowiązuje się do finalizacji rozliczenia z klientem w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki ze zwróconym towarem i dokumentem sprzedaży. Pieniądze zostaną zwrócone przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta lub przekazem pocztowym pod adresem wskazanym w zamówieniu.
5. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
"

I teraz jaki jest problem: otóż chcę skorzystać z prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od odebrania przesyłki i chcę skorzystać z tego prawa w momencie odbioru przesyłki (czyli poinformuje sprzedawcę jeszcze przed zapłaceniem za produkt). Mam pytanie:

Czy w takiej sytuacji sprzedawca i tak powie, że muszę kupić towar, otrzymać paragon i następnie oddać towar, paragon i czekać maksymalnie 14 dni na pieniądze czy jest szansa, że sprawa rozejdzie się po kościach i ominę oficjalną procedurę oddawania towaru?
Towar przy odbiorze osobistym nie podlega zwrotowi w ciągu 10 dni.
Musi być to wysyłka.
Podczas odbioru,miejscem finalizacji jest lokal przedsiębiorstwa, a więc sklep stacjonarny.
Jest druga strona medalu - przy odbiorze osobistym nie masz obowiązku odbierać towaru:]
co prawda trochę to sprzedawcy uprzykrzy,ale prawa od czegoś są.

pozdrawiam serdecznie
greg1003 jest off-line  
29-01-2010, 14:40  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Sklep internetowy a zwrot towaru

"NABYWCA ma prawo odebrać zamówiony towar w lokalu SPRZEDAWCY znajdującym się xxxxx. W takim przypadku miejscem zawarcia umowy jest lokal sklepu , a do zawarcia umowy sprzedaży towaru dochodzi z chwilą odebrania przez NABYWCĘ zamówionego towaru z lokalu sklepu internetowego. Zawarta w ten sposób umowa nie jest umową na odległość."
greg1003 jest off-line  
29-01-2010, 14:46  
michaiłg
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sklep internetowy a zwrot towaru

bardzo dziękuję Jest znacznie lepiej niż myślałem
michaiłg jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy (odpowiedzi: 9) Witam. mam nadzieje ze nei zdublowalam tematu ale nie moglam nic odszukac. wiec sprawa wyglada nastepujaco. otworzylam sklep internotowy z...
§ Sklep internetowy nie wysyła towaru. (odpowiedzi: 12) Witam, w zeszłym tygodniu (23.04) Moja dziewczyna kupiła telefon, w sklepie internetowym, cena była bardzo okazyjna. Zakupu dokonała bez zakładania...
§ Dostepność towaru - sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam, Prowadzę sklep internetowy i mam pewien problem, klient kupił u mnie rower za ok 2 000 zł, przelał pieniądze na konto, po zaksięgowaniu...
§ zwrot towaru niezgodnego z oferta sklep internetowy euro rtv (odpowiedzi: 3) Witam, W weekend kupiłam w sklepie internetowym Euro Rtv AGD odkurzacz oraz worki i szczotke do parkietu jako dodatkowe wyposazenie. Zdecydowalam...
§ Sklep internetowy - wymiana a zwrot towaru. (odpowiedzi: 5) Witam. Zakupiłam nie cały miesiąc temu spodnie (2 pary) na allegro. Okazało się że ich wymiary (centymetry w pasie i biodrach) były niezgodne z...
§ Sklep internetowy a brak towaru (odpowiedzi: 1) Witam! Chcę otworzyć sklep internetowy. Będę miał kilka kanałów dystrybucji (e-sklep, allegro, ebay itp), może się zdażyć, że sprzedam ostatnią...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:40.