Dożywotnio zablokowane konto na Allegro.
(Jeżeli pomyliłem działy, to proszę moderatora o przeniesienie tematu do innego działu)
Witam,
rok temu założyłem na Allegro Zwykłe Konto. Sprzedaż odbywała się zgodnie z Regulaminem Portalu, pozytywne opinie itd.
Powstała tam jednak z czasem pewna "potyczka".
Chciałem nawiązać kontakt z hurtownią internetową (zajmującą się sprzedażą gier PC).
W ofercie hurtowni znajdowała się gra The Sims 3 w atrakcyjnej dla mnie cenie hurtowej. Zdecydowałem się na wystawienie tej gry na przedpremierowe zamówienia za pośrednictwem Allegro (większość osób tak robiła). W opisie aukcji pisało, że gra zostanie wysłana w dniu premiery.
Kilka dni przed premierą gry hurtownia internetowa podwyższyła cenę tej gry o kilkanaście złotych, przez co oferowana na moich aukcjach Allegro cena stała się dla mnie nie korzystna.
Starałem się więc szybko znaleźć inną hurtownię, przynajmniej taką, dzięki której będę mógł wyjść z zarobkiem z tych aukcji na 0. Ofert kupna było ok 15-20stu.
Skontaktowałem się z Użytkownikami mailowo. Część osób zrozumiała zaistniałą sytuację, ale zaś część z nich nie zrozumiała.
Starałem się przeciągnąć jeszcze troszkę na czasie, aby znaleźć odpowiednią hurtownię, szukałem już także poza Śląskiem. Udało mi się rozwiązać problemy z większością Użytkowników, w ostateczności ze wszystkimi.
Niestety było troszkę za późno, gdyż administracja Allegro niestety zablokowała moje konto, z powodu, że jeden Użytkownik ubiegał się o zwrot kwoty poprzez Program Ochrony Kupujących.
Wraz z blokadą konta Użytkownicy zaczęli zamieszczać negatywne opinie (wiadomo, leżącego się najłatwiej kopie), choć z niektórymi, którzy te opinie dali dawno sprawa została rozwiązana. Ale nie w tym rzecz, Allegro nie powołuje się na te opinie.
###
Ostatnio założyłem sobie Konto Firmowe na Allegro. Przygotowany miałem biznes plan jak i chciałem zacząć sprzedaż poprzez ten właśnie serwis. Posiadam ku niego ogromne plany.
Moje konto zostało zablokowane, gdyż nie otrzymałem zgody Allegro na ponowną rejestrację. Nie pytałem o zgodę, gdyż nie wiedziałem, że konto Zwykłe Allegro uważa za pokrewne z Kontem Firmowym.
Zalogowałem się na zablokowane wcześniej konto Zwykłe, po czym napisałem do Allegro prośbę o zgodę na nową rejestrację. Oświadczyłem także, że zobowiązuję się do Przestrzegania Zasad Regulaminu Portalu. Opowiedziałem dokładnie sytuację. Wyjaśniłem ten pierwszy incydent - wiadomo, każdego może taka sytuacja spotkać, zwłaszcza osobę nawiązującą współpracę z nową hurtownią.
Oczekiwałem na odpowiedź, przy czym była ona niestety następująca:
"Dziękuję za list.
Z przykrością informuję, iż w związku ze zgłoszeniem Kontrahenta
"xxx" w Programie Ochrony Kupujących i brakiem woli wyjaśnienia
sytuacji z Pana strony, Serwis został zmuszony do podjęcia decyzji o dożywotnim zakończeniu współpracy z Panem.
Przykro mi, Pańska działalność na Allegro została zakończona, każde
nowe konto będzie blokowane w trybie natychmiastowym.
Z poważaniem".
Była to odpowiedź, jak cios w serce. Wszelkie plany skreślone, szansa na naprawienie błędu odrzucona.
Wiemy, że Allegro to popularny Portal aukcyjny i to na nim internetowe można czerpać wszelkiego rodzaju dochody. Ja natomiast muszę udać się do Urzędu Miasta i zawiesić działalność, pozostając przy tym z niczym.
Wnioskuję z odpowiedzi Allegro, że nie odpowiedziałem/nie wyjaśniłem sytuacji dlaczego Kupujący prosi o pomoc poprzez Program Ochrony Kupujących.
Jak Boga kocham, nie otrzymałem takiej wiadomości email. Nie wiem, może pojawiła się w spamie i ją wykasowałem (mam ustawiony wysoki priorytet, by uniknąć reklam). Nie mogłem ją przeoczyć w Skrzynce odbiorczej, gdyż logowałem się na Pocztę dziennie, aby wyjaśniać sprawę z grą The Sims 3.
Allegro tego nie zrozumiało, przykro mi. Stąd prośba, a raczej pytanie do Was:
- Czy jest możliwość odwołania się na Allegro od dożywotniej blokady rejestracji w serwisie?
- Jeżeli jest taka możliwość to w jaki sposób? Ten opisany tutaj nie skutkuje.
- Czy jest jakaś osoba, która może mi cokolwiek doradzić w tej sprawie? Nie powiem, planowałem Allegro jako swoje źródło dochodu.
Szkoda, że serwis postępuję takim wyrokiem wobec Użytkowników. Nie okradłem ludzi, nie miałem łudząco niskiej ceny za sztukę gry. Nie łamię przecież ich kodu. Rozumiem, że Allegro zwróciło Użytkownikowi kwotę zakupu poprzez Program, gdyż Użytkownik w tym celu pozwał mnie na policję. Ale na Policji sprawa zakończyła się pomyślnie. Nie trafiła do sądu, nie otrzymałem żadnego wyroku. W chwili obecnej czuję się jak Przestępca.
Bardzo proszę o pomoc, liczę na pomoc jakiegoś Prawnika z tego portalu jak i Zaawansowanych w takich tematach Użytkowników. Jestem w stanie nawet zdecydować się na wysłanie pisma bezpośrednio do siedziby firmy (choć wątpię w efekt).
Pozdrawiam serdecznie.
|