Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta - Forum Prawne

 

Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Witam Rok temu klient dokonał zakupów w naszym sklepie. Wybrał opcję przesyłki pocztowej za pobraniem. Niestety przesyłka została nie odebrana pomimo zapewnień klienta, że oczywiście ja odbierze. Przesyłka wróciła do nas, czyli ponieśliśmy podwójne koszta. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
19-05-2011, 14:27  
konc11
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Witam
Rok temu klient dokonał zakupów w naszym sklepie. Wybrał opcję przesyłki pocztowej za pobraniem. Niestety przesyłka została nie odebrana pomimo zapewnień klienta, że oczywiście ja odbierze. Przesyłka wróciła do nas, czyli ponieśliśmy podwójne koszta. Minął rok i ten sam klient ponownie dokonuje zakupów w naszym sklepie, ale tym razem wybiera przelew na konto.
I rzeczywiście pieniądze wpłynęły na konto. Klient posługuje się takim samym nazwiskiem oraz nickiem, nie zgadza się tylko adres. Ogólnie nie zdaje sobie sprawy, że zakupów dokonuje w sklepie w którym rok temu nastąpiła taka sytuacja. Moje pytanie brzmi czy mam prawo "ściągnąć" poprzedni dług za przesyłkę? I na jakiej podstawie.
Pozdrawiam
konc11 jest off-line  
20-05-2011, 07:31  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.679
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Nieodebranie paczki pobraniowej jest faktycznie niewywiązaniem się z zawartej umowy. Może się więc Pan domagać odebrania zakupionej rzeczy i zapłaty umówionej ceny (art. 551 i następne kc). W myśl 554 KC ma Pan na to 2 lata.
gryffinian jest off-line  
20-05-2011, 08:30  
konc11
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Czy sprawę powinien zgłosić na policję (chciałem zgłosić rok temu,ale policja odradziła z uwagi na niską kwotę zwrotu przesyłki) czy raczej przedstawić sprawę klientowi. Dodam, że o kliencie bardzo dużo jest informacji na internecie.
konc11 jest off-line  
20-05-2011, 10:37  
rockyy
Użytkownik
 
rockyy na Forum Prawnym
 
Posty: 133
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Ja bym poczekał wpierw aż wpłaci , a jak już wpłaci to powiedzieć że system wygenerował że jest niedopłata i pan sprawdził w systemie co i jak i że okazało się że kiedyś ten pan kupował coś i nie odebrał paczki i koszta przesyłki widnieją jako nie zapłacone i napisałbym mu że system wysyłania paczek go puści jak dopłaci różnice .
rockyy jest off-line  
20-05-2011, 10:52  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Cytat:
Napisał/a konc11 Zobacz post
Witam
Moje pytanie brzmi czy mam prawo "ściągnąć" poprzedni dług za przesyłkę? I na jakiej podstawie.
Pozdrawiam
Sytuacja wygląda tak, ma Pan 2 wierzytelności wobec dłużnika 1- z tytułu naprawienia szkody za nienależyte wykonanie zobowiązania- te koszty przesyłki nieodebranej 2- z tytułu zapłaty ceny za przedmiot sprzedaży.

Do takiego stanu faktycznego odnosi się art. 451 k.c.:
Art. 451. § 1. Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka długów tego samego rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który dług chce zaspokoić. Jednakże to, co przypada na poczet danego długu, wierzyciel może przede wszystkim zaliczyć na związane z tym długiem zaległe należności uboczne oraz na zalegające świadczenia główne.
§ 2. Jeżeli dłużnik nie wskazał, który z kilku długów chce zaspokoić, a przyjął pokwitowanie, w którym wierzyciel zaliczył otrzymane świadczenie na poczet jednego z tych długów, dłużnik nie może już żądać zaliczenia na poczet innego długu.
§ 3. W braku oświadczenia dłużnika lub wierzyciela spełnione świadczenie zalicza się przede wszystkim na poczet długu wymagalnego, a jeżeli jest kilka długów wymagalnych - na poczet najdawniej wymagalnego.

Reasumując odpowiedź brzmi nie.
 
20-05-2011, 11:07  
konc11
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Do Iliveagain:
Tak też myśleliśmy i w związku z tym pozostaje nam nieobsłużenie klienta a co za tym idzie zwrot pieniędzy za teraźniejsze zamówienie.
Zastanawiamy się tylko nad zgłoszeniem tego na policję z uwagi na fakt, że takie zachowanie klientów zaczyna robić się nagminne.

Do rockyy:
Nie wiem tylko czy takie postępowanie jest legalne? Wolelibyśmy sprawy takiego typu załatwiać mając jakieś podstawy prawne.
A tak przy okazji powiedzieliśmy klientowi, że poprzednio robił już u nas zakupy za pobraniem i oczywiście się nie przyznaje, bowiem adres zamieszkania się nie zgadza i to jest dla niego podstawa, ze to nie on poprzednio złożył zamówienie.
konc11 jest off-line  
20-05-2011, 11:45  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

[QUOTE=konc11;1091857]Do Iliveagain:
Tak też myśleliśmy i w związku z tym pozostaje nam nieobsłużenie klienta a co za tym idzie zwrot pieniędzy za teraźniejsze zamówienie.
Zastanawiamy się tylko nad zgłoszeniem tego na policję z uwagi na fakt, że takie zachowanie klientów zaczyna robić się nagminne.

A dlaczego tym razem klienta nie obsłużyć skoro wpłacił na konto przedpłatę?

Zgłoszenie na policję raczej nic nie da, bo raczej na pewno umorzą. Jeżeli nawet nie z tego powodu, że czyn nie wypełnia znamion przestępstwa (według mnie nie wypełnia), to z uwagi na znikomą społeczną szkodliwość czynu.
Jedyne skuteczne rozwiązanie to nie wysyłać za pobraniem, tylko wymagać przedpłaty.
 
20-05-2011, 12:46  
konc11
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Dlaczego nie chcemy go obsłużyć?
Bo mamy swoje zasady oraz szanujemy pracę naszych pracowników.
Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze.
Zresztą na prośbę klienta przy pierwszym zamówieniu wysłaliśmy paczkę pocztą a nie powinniśmy tego czynić, bowiem paczki powyżej 5kg wysyłamy kurierem.Paczka przekraczała wagę 5kg.
Może jednak będzie to jakaś nauczka dla takiej osoby. Klienci myślą, że można zrobić zakupy w sklepie internetowym, nie odebrać paczki a następnie znowu coś sobie zamówić. A tu niespodzianka... Tego klient się nie spodziewał...
Szkoda, że sklepy z tych samych branż nie stosują takich metod. Proceder można byłoby w jakimś stopniu wyeliminować. Bowiem klient nie miałby już gdzie robić zakupów z tej samej branży. Musiałby wpłacać pieniążki na konto. Oczywiście pozostaje opcja sklepów stacjonarnych.
Przypominają mi się lata 80 i klienci, którzy za małe zamieszanie już wstępu do sklepu nie mieli.
Ale póki co bądźmy realistami i życzmy sobie jak najmniej takich klientów.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
konc11 jest off-line  
20-05-2011, 13:14  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Jednak, umowa została zawarta i klient mógłby skutecznie dochodzić zawarcia umowy. Pewnie jednak, jak znam życie, nie będzie mu się chciało występować na drogę sądową.
 
20-05-2011, 13:36  
konc11
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

Racja. O tym też pomyśleliśmy.
Klient od razu po informacji od nas, że to są jego ponowne zakupy poprosił o zwrot pieniędzy, nie wiedząc co ma począć z tym fantem. To była klienta propozycja. Potem dopiero były tłumaczenia niejasne z jego strony.
Mamy potwierdzenie, że klient prosi o zwrot pieniędzy za zamówienie.
Pozdrawiam
konc11 jest off-line  
27-10-2011, 14:31  
kabziol
Użytkownik
 
Posty: 107
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka i następne zakupy klienta

oddajesz różnicę, to co wpłacił minus należności za niewywiązanie się z umowy - czyli przesyłkę w obie strony. Nic Tobie zrobić nie może, bo Twoja umowa ciągle jest aktualna i nadal jest dłużny Tobie, a nie Ty jemu.

cytat
"sprzedawcy przysługuje roszczenie do kupującego o zapłatę kwoty zamówionego towaru, a także wszelkich poniesionych z tego tytułu kosztów (np. kosztów przesyłki, kosztów magazynowania przez firmę kurierską itp"
kabziol jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 7) Witam, jak prawnie wygląda sytuacja nieodebrania przesyłki pobraniowej. Chciałam zakupić wózek - Pan wystawiał towar na allegro. ...
§ Nieodebrana przesyłka polecona (odpowiedzi: 11) Witam Na adres mojego zameldowania, gdzie już nie mieszkam, przyszło awizo dot. przesyłki poleconej. Nie ma na nim żadnej adnotacji dotyczącej...
§ Nieodebrana przesyłka za pobraniem. (odpowiedzi: 1) Prowadzę DG , handel nową odzieżą w internecie. Jakiś czas temu zadzwoniła do mnie pewna kobieta i chciała zamówić pewną rzecz telefonicznie,...
§ Nieodebrana przesyłka za pobraniem (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Przejdę od razu do konkretów swej sprawy. Wystawiłem na sprzedaż w portalu allegro telefon o znacznej wartości. W trakcie jej...
§ Nieodebrana przesyłka z dyscyplinarką (odpowiedzi: 6) Witam, mam pytanie: pracownik porzucił pracę, nie pojawił się w firmie przez 5 dni. Został zwolniony dyscyplinarnie. Wysłaliśmy mu listem poleconym...
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 4) Nieodebrana przesyłka pobraniowa Jestem przedsiębiorą prowadzącym DG. W jej ramach sprzedaję towar za pośrednictwem internetu np. w serwisie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:04.