Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej - Forum Prawne

 

Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Witam, Jest taka sytuacja; Przedsiębiorca (dz. gospodarcza) kupuje od innego przedsiębiorcy 2 szt. telefonów oczywiście telefony 100% sprawne itd. Koszt 1 szt. 245zł wysyłka całości: 20zł razem 490zł Czyli za 490zł, kupujący ma otrzymać 2 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
27-06-2011, 16:28  
thinkbot
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Witam,

Jest taka sytuacja;
Przedsiębiorca (dz. gospodarcza) kupuje od innego przedsiębiorcy 2 szt. telefonów
oczywiście telefony 100% sprawne itd.
Koszt 1 szt. 245zł
wysyłka całości: 20zł

razem 490zł

Czyli za 490zł, kupujący ma otrzymać 2 sprawne telefony - proste

Niestety, sytuacja w praktyce jest znacznie bardziej skomplikowana, ponizej jest wiadomosc, która została wysłana jako spór do Allegro
Co prawda, jest dosyć długie, ale BARDZO interesujące i ciekawie (w mojej subiektywnej ocenie)

Cytat:
Zanim opiszę całą sytuację trzeba zaznaczyć, ze dyskusja ze sprzedającym była poprzez email używając funkcji "odpisz", więc cała historia rozmowy była w treści emaila

10/05/2011 - kupiłem 2 sztuki Xperia X1, płatność poprzez płacę z allegro (z karty) od razu wykonana

13/05/2011 - dostałem paczkę gdzie jest 1 szt. Xperia X1 - uszkodzony, telefon nie wykrywa karty SIM,

13-18/05/2011 - wyslalem 5 !!!! emaili z zapytaniem jaką paczkę zwrotną wysłać, pocztą czy kurierem (w koncu sprzedajacy bedzie musiał zwrocic ew. koszty)
Pytałem tez w emailu co w tej sytuacji zrobimy, czy będzie wymiana telefonu, co z 2 szt czy moze będzie zwrot pieniędzy

18/05/2011 - bez odpowiedzi sprzedajacego odesłałem paczkę zwrotną, i powiadomiłem o tym sprzedającego przez email,
ten odpisał "przecież w Pana e-mailu widać że napisaliśmy proszę odesłać ", nie odpowiedział na ŻADNE pytanie w związku z wysyłką zwrotną i sposobem rozwiązaniem zaistniałej sytuacji

18 i 20/05/2011 - kolejne 2 emaile z mojej strony z zapytaniem jak sytuacja zostanie rozwiązana (czy wymiana telefonu, czy zwrot, i co z 2 szt) - nie dostałem odpowiedzi

23/05/2011 - dalej nie ma zadnej odpowiedzi, wysłałem emaila "Czy moze mi Pan w koncu odpisac ?"

23/05/2011 - SPRZEDAWCA ODPISAŁ:
"nick na allegro numer aukcji iminę i nazwisko adres do wysyłki skan nadania do nas paczki "
CAŁA ROZMOWA BYŁA WIDOCZNA W EMAILU !!!!!!!!!!

23/05/2011 - 20:46 - oczywiście odpisałem podając te dane, mimo tego ze były w emailu i dołaczyłem skan dowodu wysyłki

23/05/2011 - 20:57 - sprzedawca odpisuje "jutro odeślemy" - 11 minut po moim emailu, czyli paczka DOSZŁA, więc po co te pytania o skan, nr aukcji itd itd !!??
oczywiście sprzedający DALEJ, W OGÓLE nie napisał w jaki sposob zostanie to rozwiązane i co z 2 szt telefonu
odpowiedz była tylko "jutro odeślemy", WSZYSTKIE odpowiedzi sprzedającego to 1 zdanie więc

23/05/2011 - 20:59 - napisałem:
"Tzn .proszę jeszcze określić co zostanie odesłane,
Bo wcześniej dostałem jeden telefon, zamiast 2, i ten jeden był niesprawny.

Rowniez faktura była wystawiona na 1 telefon zamiast 2"

25/05/2011 - sprzedawca odpisał "poszło pocztą"
oczywiście dalej nie napisał co poszło tą pocztą, co z 2 szt, faktura itd. itd. itd.

30/05/2011 - doszła paczka, były 2 telefony, 1 był sprawny, w drugim nie działał mikrofon, ani tryb głośnomówiący,
więc wysłałem emaila co w takiej sytuacji robimy

31/05/2011 - 15:33 - nie dostalem informacji zwrotnej, wiec odesłałem 1 niesprawny telefon

03/06/2011 - nie dostalem odpowiedzi, wiec wyslalem emaila czy paczka doszla, co robimy dalej i ...
"Już 2 razy odsyłałem do Państwa telefony ze względu na problemy - straciłem cierpliwość,

Prosiłbym o zwrot pieniędzy za tą 1 szt. i fakturę korektę (może być wysłana przez email pdf)
Proszę również o zwrot kosztów 2 wysyłek zwrotnych (12,90zł - pierwszy zwrot, wysłany jako ubezpieczona (pytałem jaką paczkę wysłać to Panstwo nie odpisali, 2 zwrot 5,70zł - wysłany jako polecony zwykły, nie ubezpieczony) + 3zł pakowanie (koperty babelkowe)"

09/06/2011 - 16:26 - nie dostałem odpoweidzi, więc wysłałem jeszcze jednoego emaila "Czy otrzymam odpowiedz ?"
emaila bez odpowiedzi wyslalem 30/05/2011, wiec to juz 10 dni bez odpowiedzi

09/06/2011 - 19:35 - dostałem odpowiedz :
"ale o co Pan pyta bo już się pogubiłem"

CAŁA KONWERSACJA BYŁA W EMAILU !!!!!!!!!!!!!! mimo kilkunastu emaili sprzedawca nie wie co sie dzieje !!!!!
a wszystko jest w emailu, bo cały czas jest uzywana funkcja "odpisz", wiec zawiera tresc kazdego emaila

10/06/2011 - wysłałem emaila informujac ze tresc konwersacji jest "w emailu" ponizej

15/06/2011 - ZADNEJ odpowiedzi,
wiec wyslalem emaila
"Witam,
Paczka z telefonem została odesłana 31.05, teraz jest 15-06-2011, ponad 2 tygodnie i ŻADNEJ odpowiedzi od Panstwa !!!!!
Już na pewno nie otrzymają Panstwo pozytywnego komentarza

Proszę przeczytać wcześniejsze wiadomości ponizej i proszę o zwrot pieniędzy

Pozdrawiam"

teraz jest 21/06/2011,
- czyli 12 dni od ostatniej odpowedzi sprzedajacego
- czyli 41 dni od zakonczenia aukcji i dokonania wplaty

PROSZĘ O
- ZWROT PIENIEDZY za 1 szt telefon
- ZA WSZYSTKIE WYSYŁKI ZWROTNE
- FAKTURE KOREKTĘ (moze byc PDF poprzez email)
- ODPOWIEDZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JUZ NIE CHCE OD PANSTWA ZADNYCH TELEFONOW
sprzedawca odpisał

Cytat:
Według regulaminu, który Pan zaakceptował, "Zgłoszenie reklamacji jest uznawane tylko i wyłącznie telefonicznie pod numerem 717975831 od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 15. Gwarancję rozpatrzyliśmy mimo niezastosowania do tego punktu i to w czasie krótszym niż 14, więc nie wiemy o co tak naprawdę ma Pan pretensje. Inny punkt regulaminu stanowi, że w wypadku wymiany gwarancyjnej Pan pokrywa koszty wysyłki w jedną stronę. Po rozpatrzeniu gwarancji sprawny telefon został odesłany wczoraj. Z naszej strony wszystko jest w porządku.
W regulaminie jest
Cytat:
- Połowę kosztów przesyłki w przypadku reklamacji pokrywa kupujący.
ale to praktycznie jest niewazne, bo nie wywiazal sie z umowy kupna sprzedazy, 490zł za 2 sprawne telefony
Proszę tez zauwazyc, ze mimo tego, ze w jednych z poczatkowych emaili do sprzedawcy (wszystkie maile mam zachowane)
napisałem
Cytat:
(...)
Proszę o informacje jaką formę wysyłki zwrotnej wybrać, bo w końcu później Pan musi zwrócić te koszty.
(...)
oczywiście sprzedawca do tego się w ogole nie ustosunkował,
W ogole do niczego się nie ustosunkował, pisał tylko zawsze jedno zdanie "proszę odesłać" nie odpowiadając na zadne pytania
jakby z góry zakładał, ze on w ogole nie planuje zwracac tych kosztów, całkowicie ignorując wszelkie pytania/zażalenia kupującego

Prosiłbym o komentarze/opinie w tej sprawne, ew. porady prawne
Jeszcze zobaczę co allegro odpowie, ale na tą chwilę jestem niezwykle wkurzony ze względu na chamstwo, ignorancje i aroganckie zachowanie sprzedawcy,

Jestem skłonny zgłosić sprawę do sądu i wyjaśnić cały spór, przy tym nagłaśniając całą sprawę w mediach

Obecnie wiele sprzedawców postepuje podobnie, mimo tego, ze towar, ktory zostal wyslany jest niesprawny, nie zwraca pieniedzy za jego zwrot - i tutaj nie z tytułu reklamacji/gwarancji, ale niezgodnosci towaru z umowa
W koncu sprzedawca obliguje sie na dostarczenie SPRAWNEGO sprzetu w okreslonej kwocie na aukcji

prosze sobie wyobrazic, ze sprzedawca bedzie wysylal 10 razy ten sam uszkodzony telefon, i kupujacy za kazdym razem bedzie go musial zwracac na swoj koszt :|

Ponizej rozmowa w sporze:

Cytat:
sprzedawca 2011-06-22 10:17:25
Według regulaminu, który Pan zaakceptował, "Zgłoszenie reklamacji jest uznawane tylko i wyłącznie telefonicznie pod numerem 717975831 od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 15. Gwarancję rozpatrzyliśmy mimo niezastosowania do tego punktu i to w czasie krótszym niż 14, więc nie wiemy o co tak naprawdę ma Pan pretensje. Inny punkt regulaminu stanowi, że w wypadku wymiany gwarancyjnej Pan pokrywa koszty wysyłki w jedną stronę. Po rozpatrzeniu gwarancji sprawny telefon został odesłany wczoraj. Z naszej strony wszystko jest w porządku.
kupujacy 2011-06-22 10:19:32
O czym Pan pisze !? Jaka gwarancja !? Towar nie był sprawny jak doszedł, więc to jest niezgodność towaru z umową, a nie gwarancja
kupujacy 2011-06-22 10:25:02
Napisałem "JUZ NIE CHCE OD PANSTWA ZADNYCH TELEFONOW" Zrezygnowałem z telefonu i prosiłem o zwrot pieniędzy 03/06/2011, więc paczka, którą Panstwo podobno wysłali wczoraj (po otwarciu sporu) zostanie odesłana spowrotem, lub nie odebrana. Z taką arogancja i ignorancją się jeszcze nie spotkałem na Allegro,a jestem uzytkownikiem przez kilka ładnych lat. Przez 2 tygodnie Pan nie odpisał na emaila, a nagle wczoraj po wysłaniu sporu od razu wysyła Pan paczkę. Powtarzam jeszcze raz, paczka nie zostanie odebrana, prosba o zwrot pieniedzy była 03/06/2011; nie wywiazał się Pan z umowy, telefony nie były sprawne; żałuje, ze nie zregyznowałem z telefonu już po 1 zwrocie; tylko zmarnowałem 1,5 miesiaca na czekanie
sprzedawca 2011-06-22 10:40:12
Jeśli nie odbierze Pan telefonu, to Pańska sprawa. Z naszej strony, jak już wspomniałem wszystko było w porządku. Otrzymał Pan niesprawny towar, a my w ciągu 14 dni roboczych wymieniliśmy go na sprawny. Zwrotu pieniędzy od nas i tak Pan nie otrzyma, więc sugerowałbym jednak odebrać paczkę, bo drugi raz na własny koszt już jej nie wyślemy.
kupujacy 2011-06-22 10:48:28
Czy przeczytał PAN co w ogóle napisałem !? Przecież ja NIE BĘDĘ płacił za wysyłki zwrotne do Panstwa za PANSTWA BŁĘDY i NIESPRAWNE TELEFONY; czy Pan tego naprawdę nie rozumie ? 21/06/2011 zażądałem zwrotu piniędzy za telefon, PAN TO ZIGNOROWAŁ, przez 12 DNI w OGOLE NIE odpisał; pewnie jak ja bym nie napisał sporu to w ogole bym nie otrzymal odpowiedzi. Paczka nei zostanie odebrana; czekam na zwrot pieniędzy i fakturę korektę; jeśli ich nie otrzymam, ten spór zostanie przekazany do allegro, Pana konto mam nadzieje zablokowane, zeby Pan juz wiecej uzytkownikow nie oszukał; a sprawa zgłoszona na policje; a o problemie faktury poinformuję urzad skarbowy.
sprzedawca 2011-06-22 11:09:51
Koszty przesyłki uszkodzonego towaru do nas ponosi oczywiście Pan, zgodnie z regulaminem, który przeczytał Pan i zaakceptował przez kupnem towaru. Co do zwrotu pieniędzy za towar, jak już wspomniałem, nic takiego nie będzie miało miejsca. Więc jeśli nie odbierze Pan paczki, zostanie Pan bez telefonu i bez pieniędzy. Telefonu drugi raz nie wyślemy, a zwrotu pieniędzy na pewno Pan nie dostanie. Pański wybór.
kupujacy 2011-06-22 11:27:58
Pan dalej kontynuuje ignorancję; nie ma mowy o żadnej gwarancji określanej przez Panstwa regulamin, kiedy umowa kupna/sprzedazy nie została dopełniona. Umowa kupna/sprzedazy obejmowala 2 telefony po 235,00 + 20 zł wysylka = 490zl; za tą kwotę miałem otrzymać 2 sprawne telefony. 2 sprawnych telefonów w tej cenie nie otrzymałem, więc nie dopilnowali Panstwo warunków umowy - PROSTE. Zamiast 490zł zapłaciłem juz znacznie więcej, umowa obejmowała 490zł; Panstwo jej nie zrealizowali, wiec odstąpiłem od umowy.
sprzedawca 2011-06-22 11:37:05
Z naszej strony sprawa jest jasna. Otrzymał Pan sprawny sprzęt, więc wywiązaliśmy się z umowy. Czy go Pan odbierze, czy nie, Pańska sprawa. Uważam, że dalsza dyskusja nie ma sensu, gdyż najwyraźniej nie rozumie Pan na czym polega gwarancja.
kupujacy 2011-06-22 11:42:14
PRZECIEŻ NIE OTRZYMAŁEM SPRAWNEGO SPRZĘTU 2 razy zwracałem telefony na mój koszt; Miałem dostać 2 sprawne telefony za 490zł z wysyłką; obecnie moje koszta to znacznie ponad 500zł; więc Państwo nie dopilnowali umowy. UMOWA NIE ZOSTAŁA ZREALIZOWANA, więc żądam zwrotu pieniędzy (03/06/2011)
sprzedawca 2011-06-27 15:14:01
Kurier poinformował nas właśnie, że odmówił Pan przyjęcia paczki. W związku z tym jedyna możliwość odbioru towaru to w tej chwili odbiór osobisty, bądź przelanie nam pieniędzy za ponowną wysyłkę. W innym wypadku nie otrzyma Pan towaru. Co do zwrotu pieniędzy, którym wciąż Pan wspomina, informuję, że nie zmieniliśmy swojego stanowiska i zwrotu pieniędzy Pan nie otrzyma. Kolejne żądania w tym kierunku są bezcelowe.
thinkbot jest off-line  
27-06-2011, 18:00  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Zakup na firmę,więc nie obowiązują przepisy ustawy konsumenckiej,a rękojmia za wady.
greg1003 jest off-line  
27-06-2011, 21:15  
thinkbot
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Jak wygląda sprawa zwrotu pieniędzy za wysyłki zwrotne ?

W końcu umowa była 490zł za 2 sprawne telefony, dostałem niesprawne, więc koszty wzrosły, mimo że "umownie" było 490zł, więc na logikę biorąc wina jest po stronie sprzedawcy.
Sprzedawca zasłania się "swoim" regulaminem, ale jego "działanie" ma moc raczej dopiero wtedy jak już umowa zostanie wykonana, czyli najpierw muszę otrzymać sprawny sprzęt, dopiero potem gdyby się zepsuł to wchodzi w życie regulamin sprzedawcy

Wydaje mi się to nadzwyczaj logiczne i proste, niestety sprzedawca nie rozumie - podejrzewam, że nie chce zrozumieć.
thinkbot jest off-line  
27-06-2011, 21:58  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Cytat:
Napisał/a thinkbot Zobacz post
Jak wygląda sprawa zwrotu pieniędzy za wysyłki zwrotne ?

W końcu umowa była 490zł za 2 sprawne telefony, dostałem niesprawne, więc koszty wzrosły, mimo że "umownie" było 490zł, więc na logikę biorąc wina jest po stronie sprzedawcy.
Sprzedawca zasłania się "swoim" regulaminem, ale jego "działanie" ma moc raczej dopiero wtedy jak już umowa zostanie wykonana, czyli najpierw muszę otrzymać sprawny sprzęt, dopiero potem gdyby się zepsuł to wchodzi w życie regulamin sprzedawcy

Wydaje mi się to nadzwyczaj logiczne i proste, niestety sprzedawca nie rozumie - podejrzewam, że nie chce zrozumieć.
Każdy telefon osobno się liczy..
greg1003 jest off-line  
27-06-2011, 23:01  
thinkbot
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Nie zmienia to faktu, ze "koszt" się zwiększył bo sprzedawca nie zwraca kosztów zwrotów, które wynikają z JEGO błędu

więc:
- ja/kupujacy nie powinienem odpowiadać finansowo, czasowo i w jakiejkolwiek innej materii, za jego/sprzedawcy błędy
- jeśli cena się zmienia, dla mnie to może być nieopłacalne (niekoniecznie w tym przykładzie, ale ogólnie, jeśli cena się zmienia nie z winy kupującego, który o tym nie wiedział, opłacalność całej transakcji moze się zmienić)

podsumowując,
sprzedawca dostarczył niesprawny telefon - czyli, popełnił bład
kupujący ma zwrócić na swój koszt (według sprzedawcy) sprzedawcy produkt - czyli, jakby naprawiał bład sprzedawcy swoim kosztem

a już dodając, ze 2 razy musiałem to zwracać, to juz całkiem parodia

dobrze, ze nie kupowałem 2m mebli z Gdańska do Rzeszowa, które okazałyby się mieć inny kolor niż zamawiałem, więc wysyłamm z powrotem, a potem sprzedawca wysyła inny model, ale już dobry kolor; znów wysyłka z powrotem; za 3 razem, sprzedawca wysyła już dobry model, dobry kolor, ale o 20cm mniejszy niż w opisie w "sklepie" według którego był dokonany zakup, więc 3 zwrot
Czy ten przykład lepiej odwzorowuje całą transakcję ?

Wysyłka 2 telefonów na zwrot, to koszt 5-15zł zaleznie czy zwykły priorytet, czy ubezpieczona paczka, proszę zauwazyc, ze jeśli wysle zwykły i się zgubi - to JA będe winny, więc z mojej strony najlepiej wysłać ubezpieczoną, ale dla sprzedawcy to gorzej, bo teoretycznie powinien to zwrócić i większe koszty.

Teraz odnieśmy to do przesyłki 2m mebli z Gdańska do Rzeszowa, kurier na palecie w jedną stronę 100zł (czystko hipotetyczne założenia), wysyłając 3 razy, kupujący traci 300zł
Sprzedawca równiez 3 razy, ale 1 raz ma opłacany - tą pierwszą wysyłkę przy, której powinno być całe zamowienie zrealizowane poprawnie - ale się myli, więc za 2 następne płaci 200zł

I teraz, jako, że on - sprzedawca, wysłał ZŁE meble, to ON powinien zwrócić te 300zł kupującemu, już nie mówiąc o rekompensaty za stracony czas, ew. zwolnienia z pracy, zeby wysłać to cudo/gówno, ew. koszty paliwam, pakowania itd. itd. itd.

To był przykład na większych sumach, łatwiejszy to zrozumienia i przedstawienia jak "debilne" jest zachowanie sprzedającego

Można sobie powyższą sytuację teraz wyobrazić na czymś droższym, np jak kupujemy jakieś cudowne 2 tonowe kamyki z Maroko do Polski i sprzedawca wyśle złe przez pomyłkę więc wysyłasz mu 2 tony kamyków z powrotem, hipotetyczna wartość kamyków to 100 tys. zł - unikatowe kamyczki od jakiegos szejka; wysyłka 10000 zł,
Pomylił się 5 razy w zamawianiu, jesteś 40 000 zł do tyłu. (pierwsze 10k, opłacasz sam za wysyłkę)

Trochę mnie poniosło, ale właśnie taką postawę prezentuje sprzedawca.
Jeszcze, dodam, że w ogóle nie widzi sam w tym problemu, że się pomylił; że to normalne, że ja będe płacił za wszystko; o przeprosinach nie wspomnę.

Stąd moja niezwykła chęć, żeby "wytłumaczyć" tą sprawę przed sądem i tym samym nagłośnić całą sprawę, aby poprzedni klienci sprzedawcy mogli wystąpić o zwrot, jak i wszyscy inni użytkownicy serwisów aukcyjnych i sklepów, które wykorzystują niewiedzę i manipulację cudownymi, nielogicznymi regulaminami, żeby opłacić cudzymi pieniędzmi, koszty swoich błędów.

// edit: ten przykład z mebalami i kamykami, tylko po to, żeby pokazac powagę sytuacji - co prawda, wysyłka telefonów to głupstwo, ale to jest kwestia zasady/prawa i kultury sprzedawcy, ktory jest niezwyklym ignorantem, i straszym arogantem
thinkbot jest off-line  
28-06-2011, 16:26  
thinkbot
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Czy ktoś ma jakieś pomysły co ze zwrotem pieniędzy za przesyłki zwrotne ?
Jakieś podstawy prawne ?
thinkbot jest off-line  
28-06-2011, 17:59  
thommy18
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Czy telefon był kupowany od firmy czy od osoby prywatnej ?
thommy18 jest off-line  
28-06-2011, 18:01  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Cytat:
Napisał/a thommy18 Zobacz post
Czy telefon był kupowany od firmy czy od osoby prywatnej ?
...

Cytat:
Jest taka sytuacja;
Przedsiębiorca (dz. gospodarcza) kupuje od innego przedsiębiorcy 2 szt. telefonów
oczywiście telefony 100% sprawne itd.
 
28-06-2011, 22:36  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Allegro - umowa kupna/sprzedazy, koszty wysyłki zwrotnej

Mamy więc czytanie ze zrozumieniem;]
Tylko trochę wybiórczo;P
greg1003 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Umowa kupna sprzedazy przez Allegro (odpowiedzi: 8) Zakupilem na allegro w trybie KUP TERAZ przedmiot za kwote 110,70 zl W opisie sprzedawanego przedmiotu bylo tak : PŁUCZKA MIECZOWA 2 WAŁOWA DO...
§ umowa kupna- sprzedazy Allegro (odpowiedzi: 1) Witam, co powinna zawierać (jakie konieczne są ) dane osoby sprzedającej na allegro prywatnie np. komputer? Czy niezbędny jest PESEL, nr i seria...
§ umowa kupna- sprzedazy auta allegro (odpowiedzi: 2) Witam wszystkich! Na prosbe kolegi wystawilem auto. Miala byc kwota 10.800 ale nie chciala przejsc przez formularz, zatem skrocilem ja o zero...
§ Sprzedaz telefonu na allegro -umowa kupna-sprzedazy potrzebna? (odpowiedzi: 3) Witam. Sprzedaje na allegro od jakiegos czasu, ale pierwszy raz sie spotkalam z czyms takim, mianowicie po sprzedazy telefonu osoba stwierdzila, ze...
§ Allegro - umowa kupna-sprzedazy (odpowiedzi: 4) Witam mam taki problem. Kupiłem telefon na allegro w aukcji były tylko dwie fotki poprosiłem o wysłanie mi zdjęć na maila lecz dostałem je dopiero po...
§ umowa kupna-sprzedazy ALLEGRO (odpowiedzi: 5) Jako osoba prywatna sprzedalam na allegro kurtke. Kupujacy chce zwrotu pieniedzy poniewaz kurtka jest za mala. Nie jestem sklepem internetowym, nie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:51.