Problem z opłatą za wystawione aukcje w wyniku błędu systemu firmy trzeciej
Witam
Posiadam sklep internetowy w jednej z firm branży ecomerce
Sklep ten posiada integrację z Allegro.pl w pełnym zakresie, łącznie z wystawianiem aukcji
w poprzednim tygodniu w wyniku awarii systemu w firmie w której mam sklep, wystawiane były przez ten system aukcje na allegro na moim koncie nieprzerwanie przez kilka dni co około 1 minutę, co w konsekwencji doprowadziło do zadłużenia mojego konta w serwisie Allegro.pl na kwotę około 7000 zł
w momencie gdy zauważyłem ten tą awarię zgłosiłem ją obsłudze technicznej mojego sklepu i zablokowałem integrację z serwisem allegro, tak aby ten proces przerwać. Aukcje na dodatek pomimo wystawienia kończone były w tym samym momencie.
Składam teraz reklamację w firmie w której mam wykupiony sklep i zadam zwrotu kwoty naliczonej przez Allegro.pl
Jednoznacznym jest to, że powstały błąd po stronie firmy w której mam sklep, wygenerowała koszty w serwisie allegro.
Firma ta jednak od strony prawnej zasłania się punktem swojego regulaminu
5. Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wszelkich prowizji naliczonych przez Osoby trzecie,
również, używanych przez Klienta a nie stanowiących bezpośrednio Usługi, w szczególności prowizji
naliczanych przez usługi zintegrowane z Usługą. Operator zobowiązany jest do dostarczenia stosownych
poświadczeń, umożliwiających odzyskanie niesłusznie naliczonej przez firmę trzecią prowizji lub opłaty.
Jak to jest ?
Przecież wychodzi na to, ze mam teraz zapłacić serwisowi allegro 7000 zł za błąd innej firmy.
Jakie są moje szanse w tym wszystkim?
Dodatkowo firma argumentuje swoje stanowisko cyt:
Fakt jest jednak taki, że nasza firma nie pobiera opłat za integracje z zewnętrznymi serwisami, stąd nie mamy wpływu na wysokość naliczanych za nie opłat. Wyraźnie definiujemy to w Regulaminie i jego znajomość i przestrzeganie jest podstawą prawną do współpracy.
jasno dano mi do zrozumienia, ze korzystając z ich usług wyraziłem zgodę na punkt w regulaminie mówiący o braku ich odpowiedzialności.
Czy jest to zgodne z prawem z ich strony, że najpierw sprzedają usługę, a w razie jej złego działania odcinają się od odpowiedzialności ?
Co począć, bo sprawa jest w chwili obecnej w toku ?
być może allegro anuluje te opłaty, bo taką prośbę do nich wysłałem, ale jeżeli nie to będę musiał zapłacić za czyjś błąd.
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
|