25-08-2011, 12:50
|
| Początkujący | Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Witam
Zamówiłem ponad miesiąc temu meble w pewnym sklepie internetowy i wpłaciłem zaliczkę.
Przed zakupem zapewniono mnie, że meble będą do 3 tygodni a minął już 4 tydzień i mebli nie ma.
Teraz gdy chcę zrezygnować z zamówienia, ale w sklepie twierdzą, że jeśli zrezygnuję to nie oddadzą mi zaliczki...
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Naprawdę nie mogę odzyskać wpłaconych pieniędzy? Muszę czekać aż dostarczą mi meble i dopiero w tedy im odesłać do 10 dni?
Bardzo proszę o radę.
Pozdrawiam
|
| |
25-08-2011, 13:55
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Jeśli faktycznie termin realizacji wynosi 3 tygodnie i już minął - to oni nie wywiązali się z umowy, nie Ty - możesz zrezygnować z zamówienia powołując się na przedłużenie terminu niezgodnego z umową. Poinformuj, że rezygnujesz z zamówienia i czekasz na zwrot zaliczki. Jeśli zaliczka nie wpłynie zgłoś oszustwo na Policji.
|
| |
25-08-2011, 14:01
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Tylko problem w tym, ze o terminie realizacji poinformowali mnie tylko telefonicznie. W żadnym mailu nie podali takiej informacji...
Już minęło 30 dni, bo z tego co czytałem to chyba to maksymalny czas na realizację zamówienia w sklepie internetowym. Po tym czasie mogę zrezygnować przed otrzymaniem mebli bez podania przyczyny?
|
| |
25-08-2011, 14:03
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Kupiłeś w sklepie internetowym - musi być regulamin, nie ma w nim informacji o terminach realizacji?
|
| |
25-08-2011, 14:20
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
W praktyce:
1. Informujesz sklep zpo że rezygnujesz z zamówienia ze względu na czas oczekiwania wyznaczając termin na zwrot
2. Jeżeli nie ma zwrotu zgłaszasz sprawę do sądu cywilnego, na bazie tych informacji prawie pewnie ją wygrasz.
Idź z tym na policje, można spokojnie zgłaszać sprawę z art 286 kk. Udaj się też do federacji konsumentów bo na to że nie chcą oddać ci zaliczki też jest odpowiedni paragraf w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów.
Poinformuj też firmie o owym temacie na forum, niech się wypowiedzą.
W razie problemów opisz je w tym temacie, nie jeden prawnik ci pomoże.
|
| |
25-08-2011, 14:29
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Niewywiązanie się w pełni z umowy byłoby wtedy, kiedy zakupiony przedmiot by otrzymał (ale po planowanym terminie). Jeśli nadal będą Cie zbywać, ani towaru ani pieniędzy, to jest to zwykłe oszustwo. inwestor123 zgodnie z Twoim tokiem rozumowania, można założyć sklep internetowy - brać zaliczki - zbywać klientów - nie wysyłać towaru. A wszystko to nie byłoby oszustwem tylko "niewywiązaniem się w pełni z umowy w zakresie terminu dostawy".
|
| |
25-08-2011, 18:24
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
prucek24 - o czym ty do mnie piszesz? Przeczytaj co napisałem 5 minut przed tobą bo nie ma tam nigdzie tego co cytujesz.
Pozostałą twoją wypowiedź pozostawię bez komentarza bo szkoda na niego czasu.
|
| |
25-08-2011, 18:28
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
inwestor123 - przecież wszyscy widzą, że edytowałeś posta  a co było wcześniej napisane zdążyłem przeczytać - śmiech na sali. Szkoda że tego nie zostawiłeś, inni by się pośmiali.
|
| |
25-08-2011, 19:08
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Szkoda mi w zasadzie czasu na dyskusję z twoimi poważnymi argumentami - niechaj mod zrobi porządek w tej dyskusji. Twój tok myślenia- każdy jest oszustem kto nie nadaje paczki do klienta - poszukaj, znajdziesz kilka setek umorzonych spraw w których paczki nie nadano bo widzisz w prawie jest coś takiego jak dowody ale żeby to zrozumieć trzeba coś więcej niż dyskusja na poziomie interpersonalnym.
Pozdrawiam nie tracąc już na to czasu |
| |
25-08-2011, 19:26
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Rzeczową dyskusje? Proszę, przywróć posta którego napisałeś wcześniej (ale go skasowałeś). Daj spokój...
|
| |
25-08-2011, 22:36
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Adminie, zablokuj dla inwestor123 funkcję edytowania postów, bo tylko wprowadza zamieszanie i robi z ludzi idiotów. Jak coś napiszesz to się tego trzymaj lub przynajmniej zastanów się zanim napiszesz.
|
| |
25-08-2011, 23:05
|
| Zbanowany | RE: Sklep internetowy twierdzi, że nie mogę zrezygnować z zamówienia
Odstąpienie od umowy na podstawie Ustawy z dn.2 marca 200r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrzadzoną przez produkt niebezpieczny w opisanej sytuacji jest możliwe, jeżeli meble były seryjne, a nie wykonywane na specjalne zamówienie (powiedzmy, kanapa z obiciem wybranym przez Pana). Pan może nie umieć napisać odpowiedniego pisma (a odstąpienie od umowy ma być na piśmie), więc należy skorzystać z pomocy Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów - jest bezpłatna.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Sklep internetowy-anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam. Chciałabym prosić o pomoc w następującej sprawie: W pewnym sklepie internetowym trafiłam na bardzo dobrą okazje, sklep oferował opakowanie... | § Sklep internetowy unika realizacji zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam,
jakie przepisy regulują działalność sklepów internetowych, mam problem a oni unikają odpowiedzi. Kupiłem na stronie sklepu internetowego dwa... | § Czy mogę zrezygnować z zamówienia w firmie. (odpowiedzi: 2) Czy mogę zrezygnować z zamówienia w innej firmie składanego za pośrednictwem faxu czy emaila?
Parę tygodni temu złożyłem zamówienie na meble.... | § sklep internetowy a rezygnacja zamówienia (odpowiedzi: 1) witam
dokonałem zakupu towaru w sklepie internetoym, wypełniłem formularz zamówienia zgodziłem sie na warunki zakupu i dostałem potwierdzenie... | § sklep internetowy - anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 4) Witam,
16 dni temu dokonałam zamówienia w sklepie internetowym, za zamówienie zapłaciłam przelewem. Po kilku dniach sklep poinformował mnie, że... | § Sklep internetowy - usunięcie zamówienia (odpowiedzi: 3) Jest to mój pierwszy post na tum forum, także witam :)
Sprawa wygląda tak, iż wczoraj ok. 15 złożyłem w sklepie internetowym zamówienie na... | | |