15-09-2011, 15:34
|
| Początkujący | Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu
Witam,
1,5 roku temu kupiłem router przez allegro,wszystko dzialalo ok az do tego czasu. Mianowicie router sie zepsul, a ja nie moglem znalezc paragonu, wiec zapytalem sie sprzedawcy czy niemoglby wystawic mi zaswiadczenia czy kopii paragonu ( gwarancje realizuje sie przez producenta sprzetu, nie przez sprzedawce). Dostalem odpowiedz :
,,wystwienie dokumentu wiąże się z odnalezieniem naszej kopii tego paragonu,
przy tak dużej ilości czas na to wymagany i koszt jaki musiałby Pan ponieść
przekroczą wartość sprzętu."
Dodam, ze router kosztowal 150zl i jest objety 2letnia gwarancja(bezwglednie potrzebny jest paragon). Ponadto zespol allegro potwierdzil, ze aukcje wygralem ok. 1,5 roku temu.
I pytanie brzmi, czy sprzedawca jest zoobowiazany do wystawienia w takim przypadku zaswiadczenia/kopii paragonu? Czy moze po wyslaniu jego rola sie kończy?
|
| |
17-09-2011, 20:24
|
| Użytkownik | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu
Zapłacisz to poszuka proste, za darmo nie będzie szukać. Twoja wina, że zgubiłeś. Teraz będziesz miał nauczkę.
|
| |
17-09-2011, 21:44
|
| Stały bywalec | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu
a po co Ci kopia paragonu? paragon jest tylko potwierdzeniem dokonania zakupu, w przypadku zakupu na Allegro wystarczy wydruk z aukcji czy potwierdzenie zakupu otrzymane e-mailem...
|
| |
18-09-2011, 09:52
|
| Stały bywalec | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu Cytat:
Napisał/a prucek24 a po co Ci kopia paragonu? paragon jest tylko potwierdzeniem dokonania zakupu, w przypadku zakupu na Allegro wystarczy wydruk z aukcji czy potwierdzenie zakupu otrzymane e-mailem... |
Ponieważ serwis producenta wymaga kopii dowodu zakupu do rozpatrzenia gwarancji.
|
| |
18-09-2011, 11:17
|
| Stały bywalec | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu Cytat:
Napisał/a greg1003 Ponieważ serwis producenta wymaga kopii dowodu zakupu do rozpatrzenia gwarancji. |
i co w związku z tym?
Federacja Konsumentów:
Pamiętajmy, że składając reklamację możemy ją złożyć na podstawie gwarancji, ale również skorzystać z uprawnień wynikających z „ustawy konsumenckiej” i złożyć ją sprzedawcy – wybór należy do konsumenta i sprzedawca nie może wysyłać go do gwaranta. Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już do końca tylko według reguł, które wybraliśmy. Jeśli składamy reklamację na podstawie gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji, gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez ustawę - już dawno byśmy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne reklamacje, już na podstawie ustawy.
Przed złożeniem reklamacji i wyborem drogi dochodzenia roszczeń najpierw przeczytajmy dokładnie dokument gwarancyjny i sprawdźmy, jakie mamy uprawnienia i porównajmy je z uprawnieniami przewidzianymi w ustawie o sprzedaży konsumenckiej. Jeżeli gwarancja jest mniej korzystna, odłóżmy ją do szuflady i składajmy reklamację do sprzedawcy.
|
| |
18-09-2011, 12:07
|
| Stały bywalec | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu Cytat:
Napisał/a prucek24 i co w związku z tym?
Federacja Konsumentów:
Pamiętajmy, że składając reklamację możemy ją złożyć na podstawie gwarancji, ale również skorzystać z uprawnień wynikających z „ustawy konsumenckiej” i złożyć ją sprzedawcy – wybór należy do konsumenta i sprzedawca nie może wysyłać go do gwaranta. Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już do końca tylko według reguł, które wybraliśmy. Jeśli składamy reklamację na podstawie gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji, gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez ustawę - już dawno byśmy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne reklamacje, już na podstawie ustawy.
Przed złożeniem reklamacji i wyborem drogi dochodzenia roszczeń najpierw przeczytajmy dokładnie dokument gwarancyjny i sprawdźmy, jakie mamy uprawnienia i porównajmy je z uprawnieniami przewidzianymi w ustawie o sprzedaży konsumenckiej. Jeżeli gwarancja jest mniej korzystna, odłóżmy ją do szuflady i składajmy reklamację do sprzedawcy. |
Zauważ, że autor pytał o dokument ważny do gwarancji,a nie do reklamacji z ustawy;P
Gwarancja ma swoje prawa i wymogi.
|
| |
18-09-2011, 14:48
|
| Początkujący | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu
Witam ponowienie,
Czy przypadkiem reklamacje mozna skladac tylko przez 2 miesiace od zakupu? Wydaje mi sie ze zostało mi jeszcze tylko prawo do darmowej naprawy/wymiany sprzetu(gwarancja)- i pytanie czy rzeczywiscie paragon nie jest niezbedny(czy potwierdzenie z allegro, czy od sprzedawcy wystarczy?)
|
| |
18-09-2011, 16:32
|
| Stały bywalec | RE: Uzyskanie potwierdzenia/kopii paragonu Cytat:
Napisał/a Rolbi04 Witam ponowienie,
Czy przypadkiem reklamacje mozna skladac tylko przez 2 miesiace od zakupu? Wydaje mi sie ze zostało mi jeszcze tylko prawo do darmowej naprawy/wymiany sprzetu(gwarancja)- i pytanie czy rzeczywiscie paragon nie jest niezbedny(czy potwierdzenie z allegro, czy od sprzedawcy wystarczy?) |
Do gwarancji musisz mieć dowód zakupu -masz taki warunek na karcie gwarancyjnej produktu.
Reklamować z ustawy możesz przez 2 lata, na zgłoszenie usterki masz 2 miesiące od jej ujawnienia, inaczej tracisz uprawnienia ustawowe.
|
| | | |