28-09-2011, 08:50
|
| Moderator w spoczynku | Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj Temat ten kieruję do wszystkich „szczęśliwych” użytkowników smartfonów, którzy znaleźli się na naszym forum ze względu na wysokie rachunki telefoniczne. Zanim wylejecie swoje żale w tej sprawie i zalejecie nas swoimi pytaniami - obarczając winą wyłącznie operatora - przeczytajcie uważnie ten wątek. Trzeba przede wszystkim wiedzieć że nasz nowy nabytek diametralnie rożni się od naszego starego, poczciwego telefonu komórkowego. To nie jest telefon z wodotryskami tylko minikomputer z funkcją dzwonienia. (odwrócenie roli) Praktycznie każdy taki produkt fabrycznie ustawiony jest w ten sposób aby korzystać na 100% z możliwości medialnych tego urządzenia.
Z czym to się wiąże? Zakładam że wszystkie tego typu produkty posiadają takie aplikacja jak: POGODA, AKCJE, NEWSY, e- maile, GPS, szybki dostęp do portali społecznościowych typu Nasza Klasa, Fecebook, przeglądarka internetowa, kanał YouTube, Lokacja, Nawigacja.........etc. Wiele z tych atrakcji można uruchomić samemu (kanał YouTube, przeglądarka internetowa) ale też wiele z nich aktualizuje się co chwile bez naszej wiedzy np. Pogoda, Mapy czy też odbieranie poczty (e-mail) obciążając momentami bardzo mocno transfer danych. Niektóre z nich dla poprawnego funkcjonowania potrzebują ciągłej współpracy z internetem. Nie zapoznanie się z instrukcją obsługi owego urządzenia oraz brak wiedzy ogólnej na temat obsługi smartfona (filozofii jego działania) powoduje niemiłe zaskoczenie przy pierwszej fakturze która zamiast opiewać na kilkadziesiąt złotych (jak dotychczas) szokuje kwotą – do zapłacenia - kilkuset lub nawet kilku tysięcy złotych. Operator powinien tłumaczyć każdemu nabywcy z czym wiąże się (z jakimi zagrożeniami) nabycie owego cuda ale to na razie melodia przyszłości choć możliwe że UOKiK zdopinguje operatorów do prawidłowego działania. Spotkałem się już z ostrzeżeniami ze strony konsultantów na temat czyhających niebezpieczeństw. ( i oby więcej takich działań) więc mamy jakieś pierwsze oznaki dostrzegania przez operatorów problemu. Ale my sami także powinniśmy się edukować w tym temacie i nie zaopatrywać się w urządzenia o których mamy tak blade pojęcie. Podstawowa rada dla kupujących smartfona (choć to chyba musztarda po obiedzie) Zanim włożymy do niego naszą kartę sim najpierw zapoznajmy się z instrukcją obsługi, poczytajmy w internecie co na ten temat piszą inni (a piszą bardzo mądrze i bardzo dużo) i dopiero wtedy zabierajmy się za nasz „cudowny” nabytek. A jeśli mimo poczynienia stosownych przygotowań dalej nie wiemy o co w tym wszystkim chodzi najlepiej zrobimy kiedy poszukamy w rodzinie osobę (najlepiej młodych ludzi) która wie na ten temat więcej od nas. Na razie temat zostawiam otwarty ale tylko dla postów związanych stricte ze sposobem bezpiecznego korzystania z owych urządzeń ponieważ mogłem z pośpiechu pominąć jakieś istotne aspekty tego zagadnienia. |
| |
28-09-2011, 09:08
|
| Zbanowany | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Kerimusie, dobrze, że wystąpiłeś z tym tematem. Przyklaskuję!!!
Ale mam jedną uwagę: z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej wynika, że sprzedawca ma obowiązek poinformowania konsumenta o właściwościach towaru. Więc to, co uznałeś za pochlebny wyjątek, jest bezpośrednim wykonaniem przez sprzedawcę swych obowiązków. Ciąglę oczekuję jakiejś większej akcji uświadamiającej konsumentów, że niepoinformowanie go o właściwościach towaru (zwłaszcza tak specyficznych, jak te posiadane przez smartfony) jest naruszeniem prawa, a może być podstawą roszczen o odszkodowanie.
Owszem, konsumenci też powinni rozumieć, że dawno wyrośli z wieku przedszkolnego i nie powinni liczyć na prowadzenie za rączkę, ale po to istnieje prawo, by go przestrzegać.
Niestety, RPK, jak też FK słabo wywiązują się ze swych obowiązków.
|
| |
28-09-2011, 09:33
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Mój artykuł nie dowodzi o kompletnym braku winy operatora.
Chodziło mi tylko o zaakcentowanie pewnych kwestii technicznych które w innym świetle stawiają sytuację które opisują nasi użytkownicy.
Nie twierdzę żeby abonenci nie składali reklamacji tylko żeby wiedzieli z czego to się wszystko bierze a nie zakładali że to spisek operatorów i koncernów.
|
| |
28-09-2011, 10:41
|
| Stały bywalec | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj Cytat:
Napisał/a natalie-s1959 Kerimusie, dobrze, że wystąpiłeś z tym tematem. Przyklaskuję!!!
Ale mam jedną uwagę: z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej wynika, że sprzedawca ma obowiązek poinformowania konsumenta o właściwościach towaru. |
Klient ma obowiązek czytać instrukcje, w niej ma wszystko opisane.
Byłem przy takiej reklamacji w salonie orange.
Na pytanie konsultanta, czy klient czytał instrukcję, odpowiedział "a po co?"
|
| |
28-09-2011, 12:27
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Gwoli uzupełnienia do pierwszego , mojego posta.
Piszę tutaj pewne podpowiedzi będąc - jeszcze - abonentem Plusa.
Jest to tylko dygresja do całego tematu bo nie jest zadaniem tego forum aby pisać porady tego typu.
Od tego są inne fora.
Jeżeli nabyliśmy smartfona i jako tako potrafimy się nim posługiwać i - wydaje nam się - że opanowaliśmy wszelakie tajniki obsługi zalecam aby przynajmniej raz w tygodniu zajrzeć na swoje konto przez EBOK.
Można też wysłać SMS o treści "P" na numer 2580 gdzie otrzymamy zwrotną (i bardzo przydatną) informację na temat zużycia naszego pakietu internetowego plus parę innych - dodatkowych.
|
| |
02-01-2012, 17:52
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Jak dobrze że to forum istnieje .Pod choinkę otrzymałam taki właśnie cudowny podarunek-smartfon-dziękuję za rady i czym prędzej musze sprawdzić czy tak jak piszecie nie dostane zawału przy pierwszym rachunku.Dzięki
|
| |
02-01-2012, 19:53
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Coś się jednak ruszyło w tej sprawie.
Większość operatorów - obecnie - proponuje różne formy zabezpieczenia przed niekontrolowanym użytkowaniem internetu komórkowego.
|
| |
16-02-2015, 12:31
|
| Początkujący | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Jak dobrze że to forum istnieje .Pod choinkę otrzymałam taki właśnie cudowny podarunek-smartfon-dziękuję za rady i czym prędzej musze sprawdzić czy tak jak piszecie nie dostane zawału przy pierwszym rachunku.Dzięki
|
| |
16-02-2015, 12:47
|
| Moderator w spoczynku | RE: Zanim zapytasz w sprawie wysokich rachunków za telefon - przeczytaj
Od napisania tego temu trochę jakby czasu minęło i wiele się - też - zmieniło w tej materii i to na dobre.
W związku z czym wątek zamykam jako - w pewnym sensie - nieaktualny.
|
| | | |