Cytat:
Napisał/a grzejan11 Witam. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym towaru po atrakcyjnej cenie. Zaraz po złożeniu zamówienia otrzymałem od sklepu potwierdzenie o jego przyjęciu. Następnego dnia otrzymałem zawiadomienie o rejestracji zamówienia ( |
do tego momentu moja sprawa wygląda identycznie, dodam tylko, że zaraz po otrzymaniu maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia złożyłam polecenie przelewu(piątek wieczór).
W poniedziałek rano otrzymałam telefon,że jeden z towarów zamówionych przeze mnie nie kosztuje 49,90zła 490zł. Mam albo dopłacić albo zrezygnowac z tego towaru, ew. wybrać coś w tej samej cenie (49,90zł). Uprzejma pani podała mi maila na który mam napisać jaka jest moja decyzja.
Uparłam się na ten towar, zadzwoniłam więc do rzecznika konsumentów. Poporadzie wysłałam wysłałam firmie maila następującej treści:
Szanowna Pani!
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z państwa firmą uprzejmie
informuję, że w momencie składania przeze mnie zamówienia klocki drewniane wystawione były do sprzedaży w Waszym sklepie internetowym w cenie 48,90zł brutto.
Informacje telefoniczne od Państwa firmy, że klocki są w cenie 480zł są dla mnie w tym momencie nie do przyjęcia, jak i propozycja żądania rezygnacji z ich kupna lub dopłaty.
Zgodnie z art. 543 Kocdeksu Cywilnego
"Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem
ceny uważa się za ofertę sprzedaży."
Tłumaczenia pani Kierownik, że pomyłka cenowa klocków "Drewniane
miasto" nastąpiła w fazie
"zamówienia" nie jest do końca adekwatna do rzeczywistości, gdyż
otrzymałam od państwa firmy
potwierdzenie zamówienia w mailu (załącznik) oraz wysłałam już do
państwa przelewem pieniążki
(potwierdzenie przelewu również załączam do niniejszego maila).
W związku z powyższym, zgodnie z prawem konsumenckim i art. 543
KC, cena
nie wycofuję żadnej pozycji z zamówienia które w państwa firmie
złożyłam i domagam się realizacji zamówienia w całości, w terminie
przewidzianym regulaminem sprzedaży przez państwa firmę.
Z poważaniem
...
Pani Rzecznik Konsumentów poradziła mi również wysłać listem za P.O. treść nastepującą,którą cytuję:
>>PRZEDSĄDOWE ŻĄDANIE WYDANIA TOWARU
Zgodnie z art. 543 Kodeksu Cywilnego żądam wydania towaru: klocków „Drewniane miasto” (nr.kat. 254015),. za kwotę 48,90zł brutto, zgodnie z zamówieniem
nr. 2283 złożonym w dniu 5.10.2010r.
Zamówienie moje zostało potwierdzone przez system e-mail (zał. 1) firmy "Moje Bambino" Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Łodzi, ul. Gdańska 80, który otrzymałam w tym samym dniu.
W załączniku 2 przesyłam także potwierdzenie przelewu (zał. 2) oraz informacje o stanie moich transakcji skopiowanym z Państwa sklepu internetowego (zał.3).
Zgodnie z pkt. 2 WARUNKÓW DOSTAWY , zawartego w REGULAMINIE i warunków współpracy z klientami państwa firmy żądam realizacji całości zamówienia w podanym tam terminie, tj. 7-14 dni od daty potwierdzenia zamówienia.
W przypadku nie wydania mi pełnego zamówienia zgodnie z potwierdzeniem
(zał. 1) sprawę skieruję do Rzecznika Praw Konsumenta oraz na drogę postępowania sądowego.
ZAŁĄCZNIKI:
1. E-mail wygenerowany przez system „Moje Bambino” potwierdzający przyjęcie zamówienia.
2. Potwierdzenie mojej wpłaty za złożone zamówienie.
3. Informacje o moich transakcjach wydrukowane ze sklepu internetowego „Moje Bambino”.
4. E-mail jaki wysłałam do firmy „Moje Bambino” Sp. z o.o. Sp. k. po otrzymanych z tej firmy informacjach telefonicznych o konieczności dopłaty ponad 450zł lub rezygnacji z klocków.
Z poważaniem...<<
W odpowiedzi dostałam telefon, że owszem dostali pismo, ale nie mogą mi wysłać tych klocków bo chwilowo nie ma ich na stanie i informują mnie telefonicznie, że odsyłają mi pieniądze z powrotem na moje konto. pieniądze doszły w całości (czyli, za kwotę powyżej 200zł).
Otrzymałam też maila:
>>Szanowna Pani,
W dniu dzisiejszym zwracamy Pani kwotę 216,80 zł na rachunek bankowy oraz informujemy, iż towar pod nazwą Drewniane miasto jest czasowo niedostępny w magazynie. Przepraszamy za wynikłe niedogodności.
Z poważaniem...<<
Dziś, przed chwilą, logując się na ich sklepie internetowym moja transakcja widnieje wiciąż jako niezrealizowana.
W związku z zaistniałą sprawą mam pytanie: Jakie są szanse na otrzymanie towaru (klocków) w cenie 49,90? dodam, że w ich sklepie sąone już wystawione za kwotę 490zł?
Z góry dziękuję za odpowiedź.