odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy - Forum Prawne

 

odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Witam. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym towaru po atrakcyjnej cenie. Zaraz po złożeniu zamówienia otrzymałem od sklepu potwierdzenie o jego przyjęciu. Następnego dnia otrzymałem zawiadomienie o rejestracji zamówienia (podano w nim producenta i model towaru ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
15-03-2008, 21:50  
grzejan11
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Witam. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym towaru po atrakcyjnej cenie. Zaraz po złożeniu zamówienia otrzymałem od sklepu potwierdzenie o jego przyjęciu. Następnego dnia otrzymałem zawiadomienie o rejestracji zamówienia (podano w nim producenta i model towaru a także cenę plus koszty przesyłki i doliczono za płatność przy odbiorze). Po kilku godzinach poinformowano mnie o przekazaniu towaru kurierowi, ten natomiast przysłał mi zawiadomienie o otrzymaniu zupełnie innego towaru (zakupiłem kuchenkę gazową a kurier otrzymał odtwarzacz samochodowy?!). Oczywiście towaru nie przyjąłem. Sklep poinformował mnie, że to był błąd systemu i mojego zamówienia nie zrealizują. Czy sklep ma obowiązek wywiązać się z zamówienia i czy mogę domagać się jego realizacji na drodze sądowej?
grzejan11 jest off-line  
16-03-2008, 21:34  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie Re: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Doszło do zakupu i obie strony powinni się z niego wywiązać.

Zobacz jeszcze ustawe z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - art. 12
[cytat:1035y07w]Art. 12. 1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.

3. W wypadku gdy przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta, przedsiębiorca może, jeżeli zawarto takie zastrzeżenie w umowie, zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem konsumenta na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy.

4. W wypadku, o którym mowa w ust. 3, konsument ma prawo odstąpić od umowy w sposób i na zasadach określonych w art. 7. Zwrot rzeczy następuje w takim wypadku na koszt przedsiębiorcy.
[/cytat:1035y07w]

Zakładam ze Pan kupował to jako konsument, a druga strona do przedsiębiorca, nie była to licytacja.
Colder jest off-line  
12-10-2010, 17:22  
metaxax
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Cytat:
Napisał/a grzejan11 Zobacz post
Witam. Dokonałem zakupu w sklepie internetowym towaru po atrakcyjnej cenie. Zaraz po złożeniu zamówienia otrzymałem od sklepu potwierdzenie o jego przyjęciu. Następnego dnia otrzymałem zawiadomienie o rejestracji zamówienia (
do tego momentu moja sprawa wygląda identycznie, dodam tylko, że zaraz po otrzymaniu maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia złożyłam polecenie przelewu(piątek wieczór).

W poniedziałek rano otrzymałam telefon,że jeden z towarów zamówionych przeze mnie nie kosztuje 49,90zła 490zł. Mam albo dopłacić albo zrezygnowac z tego towaru, ew. wybrać coś w tej samej cenie (49,90zł). Uprzejma pani podała mi maila na który mam napisać jaka jest moja decyzja.

Uparłam się na ten towar, zadzwoniłam więc do rzecznika konsumentów. Poporadzie wysłałam wysłałam firmie maila następującej treści:

Szanowna Pani!
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z państwa firmą uprzejmie
informuję, że w momencie składania przeze mnie zamówienia klocki drewniane wystawione były do sprzedaży w Waszym sklepie internetowym w cenie 48,90zł brutto.
Informacje telefoniczne od Państwa firmy, że klocki są w cenie 480zł są dla mnie w tym momencie nie do przyjęcia, jak i propozycja żądania rezygnacji z ich kupna lub dopłaty.

Zgodnie z art. 543 Kocdeksu Cywilnego
"Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem
ceny uważa się za ofertę sprzedaży."

Tłumaczenia pani Kierownik, że pomyłka cenowa klocków "Drewniane
miasto" nastąpiła w fazie
"zamówienia" nie jest do końca adekwatna do rzeczywistości, gdyż
otrzymałam od państwa firmy
potwierdzenie zamówienia w mailu (załącznik) oraz wysłałam już do
państwa przelewem pieniążki
(potwierdzenie przelewu również załączam do niniejszego maila).

W związku z powyższym, zgodnie z prawem konsumenckim i art. 543 KC, cena
nie wycofuję żadnej pozycji z zamówienia które w państwa firmie
złożyłam i domagam się realizacji zamówienia w całości, w terminie
przewidzianym regulaminem sprzedaży przez państwa firmę.

Z poważaniem
...
Pani Rzecznik Konsumentów poradziła mi również wysłać listem za P.O. treść nastepującą,którą cytuję:
>>PRZEDSĄDOWE ŻĄDANIE WYDANIA TOWARU

Zgodnie z art. 543 Kodeksu Cywilnego żądam wydania towaru: klocków „Drewniane miasto” (nr.kat. 254015),. za kwotę 48,90zł brutto, zgodnie z zamówieniem
nr. 2283 złożonym w dniu 5.10.2010r.
Zamówienie moje zostało potwierdzone przez system e-mail (zał. 1) firmy "Moje Bambino" Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Łodzi, ul. Gdańska 80, który otrzymałam w tym samym dniu.
W załączniku 2 przesyłam także potwierdzenie przelewu (zał. 2) oraz informacje o stanie moich transakcji skopiowanym z Państwa sklepu internetowego (zał.3).
Zgodnie z pkt. 2 WARUNKÓW DOSTAWY , zawartego w REGULAMINIE i warunków współpracy z klientami państwa firmy żądam realizacji całości zamówienia w podanym tam terminie, tj. 7-14 dni od daty potwierdzenia zamówienia.
W przypadku nie wydania mi pełnego zamówienia zgodnie z potwierdzeniem
(zał. 1) sprawę skieruję do Rzecznika Praw Konsumenta oraz na drogę postępowania sądowego.

ZAŁĄCZNIKI:
1. E-mail wygenerowany przez system „Moje Bambino” potwierdzający przyjęcie zamówienia.
2. Potwierdzenie mojej wpłaty za złożone zamówienie.
3. Informacje o moich transakcjach wydrukowane ze sklepu internetowego „Moje Bambino”.
4. E-mail jaki wysłałam do firmy „Moje Bambino” Sp. z o.o. Sp. k. po otrzymanych z tej firmy informacjach telefonicznych o konieczności dopłaty ponad 450zł lub rezygnacji z klocków.


Z poważaniem...<<

W odpowiedzi dostałam telefon, że owszem dostali pismo, ale nie mogą mi wysłać tych klocków bo chwilowo nie ma ich na stanie i informują mnie telefonicznie, że odsyłają mi pieniądze z powrotem na moje konto. pieniądze doszły w całości (czyli, za kwotę powyżej 200zł).
Otrzymałam też maila:
>>Szanowna Pani,
W dniu dzisiejszym zwracamy Pani kwotę 216,80 zł na rachunek bankowy oraz informujemy, iż towar pod nazwą Drewniane miasto jest czasowo niedostępny w magazynie. Przepraszamy za wynikłe niedogodności.
Z poważaniem...<<
Dziś, przed chwilą, logując się na ich sklepie internetowym moja transakcja widnieje wiciąż jako niezrealizowana.

W związku z zaistniałą sprawą mam pytanie: Jakie są szanse na otrzymanie towaru (klocków) w cenie 49,90? dodam, że w ich sklepie sąone już wystawione za kwotę 490zł?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
metaxax jest off-line  
12-10-2010, 17:25  
metaxax
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

[QUOTE=Colder;110698]Doszło do zakupu i obie strony powinni się z niego wywiązać.

Szanowny COLDER, liczę na Twoją pomoc i opinię na powyższy temat.
metaxax jest off-line  
12-10-2010, 19:46  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

[QUOTE=metaxax;771649]
Cytat:
Napisał/a Colder Zobacz post
Doszło do zakupu i obie strony powinni się z niego wywiązać.

Szanowny COLDER, liczę na Twoją pomoc i opinię na powyższy temat.
Większość sklepów ma taki zapis :
"Informacje o towarach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art.543 kodeksu cywilnego. "

Powoduje to,iż Twoje złożenie zamówienia,to tylko zaproszenie/propozycja zawarcia umowy, którą sprzedawca weryfikuje i potwierdza lub nie.
Z automatem jest to kwestia sporna .

# Wypełnienie i przesłanie przez NABYWCĘ formularza zamówienia stanowi złożenie SPRZEDAWCY oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
# Potwierdzenie przez pracownika SPRZEDAWCY przyjęcia zamówienia do realizacji przy użyciu środka porozumiewania się na odległość (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej) stanowi przyjęcie oferty według treści oświadczenia złożonego przez SPRZEDAWCĘ i decyduje o chwili zawarcia umowy (umowa na odległość).
greg1003 jest off-line  
12-10-2010, 21:28  
metaxax
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

[QUOTE=greg1003;771869]
Cytat:
Napisał/a metaxax Zobacz post

Większość sklepów ma taki zapis :
"Informacje o towarach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art.543 kodeksu cywilnego. "
właśnie oni nie mają takiego zapisu na stronie w regulaminie (wysłałam na pw linka), a moje zamówieniewidnieje wciąż w zakładce "twoje realizacje" wciąż istnieje i jest jako niezapłącone (odesłali pieniądze w całości). Czy zatem zrealizują resztę "za pobraniem"? czy mam jakiekolwiek szanse i przede wszystkim ilekosztuje założenie sprawy? jakie ew. koszty sądowe?
metaxax jest off-line  
13-10-2010, 09:16  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.489
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Zwróć się do swojego rzecznika konsumenta.
Sprawa prawdopodobnie będzie musiała znaleźć finał w sądzie i moim zdaniem powinieneś wygrać.
Zapis:
"Informacje o towarach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art.543 kodeksu cywilnego. "
nie ma w moim mniemaniu w tej sytuacji zastosowania, gdyż zamówienie zostało przez sklep przyjęte i potwierdzone.
Inna sytuacja by była, gdyby od razu po zamówieniu wysłali informację o jego nie przyjęciu z powodu pomyłki, błędu systemu, itp.
Ripper jest off-line  
13-10-2010, 10:36  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

Cytat:
Napisał/a Ripper Zobacz post
Zwróć się do swojego rzecznika konsumenta.
Sprawa prawdopodobnie będzie musiała znaleźć finał w sądzie i moim zdaniem powinieneś wygrać.
Zapis:
"Informacje o towarach zamieszczone na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art.543 kodeksu cywilnego. "
nie ma w moim mniemaniu w tej sytuacji zastosowania, gdyż zamówienie zostało przez sklep przyjęte i potwierdzone.
Inna sytuacja by była, gdyby od razu po zamówieniu wysłali informację o jego nie przyjęciu z powodu pomyłki, błędu systemu, itp.
Niezupełnie.
Zależy w sumie od tego,jak odbywa się realizacja/potwierdzenie.
System przyjmuje to co chcesz zamówić,ale nie jest to jeszcze potwierdzone zamówienie.
Jeśli będzie telefon z potwierdzeniem od pracownika sklepu,albo mail z informacją, iż zamówienie jest w trakcie realizacji itp. to wtedy już wiążące jest,a wszelkie inne próby wymigania się sprzedawcy,są niezgodne z prawem.
Rzecznik pomoże najszybciej
greg1003 jest off-line  
13-10-2010, 11:52  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.489
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

grzejan11 napisał, iż otrzymał potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
Ponadto, skoro sprawa oparła się o kuriera, to towar był już de facto wydany (tyle, że nie ten, który miał być).
Ja tutaj nie widzę możliwości wycofania się z transakcji ze strony sklepu.
Ripper jest off-line  
13-10-2010, 21:31  
metaxax
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

[QUOTE
Ponadto, skoro sprawa oparła się o kuriera, to towar był już de facto wydany (tyle, że nie ten, który miał być).
Ja tutaj nie widzę możliwości wycofania się z transakcji ze strony sklepu.[/QUOTE]

Taksię składa, że nic domnie nie wysyłali - na początku już pisałam, że "do tego momentu mojasprawa wygląda tak samo, a dalej już nie. Sama mam obawy co do kwestii potwierdzenia zamówienia, ponieważ to system wyrzuca od razu automatycznego maila (tak jak niektórzy mają ustawienia w Allegro). Rzeczywście nie było maila żetransakcja w trakcie realizacji...sama nie wiem. A czy teraz skoro odesłali mi pieniądze,a zamówienie widnieje u nich w moich "realizacjach" jako niezapłacone, czymogę sięspodziewąc kuriera który przywiezie mi towar "za pobraniem"?

Ile kosztuje wystosowanie procesu cywilnego? jakie są opłaty? czy gra w ogóle warta jest świeczki?
metaxax jest off-line  
15-10-2010, 22:50  
metaxax
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: odmowa realizacji zamówienia przez sklep internetowy

skoro nie ma żadnej odpowiedzi domyślam się że nic z tego? = żadnych szans na moją korzyść?
metaxax jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 4) Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację: Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S...
§ Modyfikacja zamówienia przez sklep internetowy. (odpowiedzi: 1) Witam. Przed świętami złożyłem zamówienie na kartę graficzną(+1100zł), do niej miałem mieć dołączoną grę (o wartości +100zł), oczywiście przez...
§ Blokowanie zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam. Czy sklep internetowy może odmówić realizacji mojego zamówienia ze względu na zbyt dużą częstotliwość i objętość zamówień? Po blokadzie...
§ częściowa realizacja zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 5) Witam Co poradzić na taką sytuacje- Meble zamówione w sklepie internetowym całosc do zapłaty była 3850 , przy zamówieniu wpłacono 1925 zł po...
§ Sklep internetowy unika realizacji zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam, jakie przepisy regulują działalność sklepów internetowych, mam problem a oni unikają odpowiedzi. Kupiłem na stronie sklepu internetowego dwa...
§ Odstąpienie od realizacji zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 6) Witam, Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc. W skrócie przedstawię swoją sprawę i liczę na radę i wskazówki. W dniu 3 września 2010 złożyłam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:14.