Ponieważ moja umowa z PLUS-em dobiegła końca w zeszłym roku postanowiłem uporządkować swój stan z tą firmą. Wysłałem pismo o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych oraz usunięcie ich z bazy POLKOMTEL S.A.
Cytat:
W odniesieniu do udzielonej zgody na udostępnienie przez Polkomtel S.A. moich danych osobowych proszę o wstrzymanie przetwarzania oraz udostępniania wyżej wymienionych danych przez Polkomtel S.A..
Niniejszy wniosek argumentuję, upłynięciem okresu na jaki została udzielona zgoda na przetwarzanie danych w zawartej umowie i uregulowaniem zobowiązań wobec Polkomtel S.A. z tytułu zawartej umowy. Na podstawie art. 32 punkt 1 ust. 6 ustawy o ochronie danych osobowych żądam usunięcia ich z bazy danych Polkomtel S.A..
Informację o decyzji w sprawie niniejszego wniosku wraz z uzasadnieniem, proszę przesłać na adres korespondencyjny podany powyżej.
|
Po kilku tygodniach otrzymałem odpowiedź:
Cytat:
Szanowny Panie
W odpowiedzi na Pana pismo otrzymane dnia ...., dotyczące usunięcia Pana danych osobowych informuję, iż nie mogę pozytwnie ustosunkować się do Pana żądania. Zgodnie z art. 88 w związku z art. 70 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa Polkomtel S.A. ma obowiązek przechowywać dane dotyczące wystawionych faktur (w tym również dane osobowe Abonentó) przez okres pięciu lat licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku. Chciałabym również powołać się na art. 118 Kodeksu Cywilnego.
|
Odpowiedź wydaje mi się sensowna i podparta dobrymi paragrafami lecz czy w związku z powyższym nie mogą usunąć moich danych osobowych i zaprzestać ich przetwarzania w celach marketingowych oraz mojej historii w ich firmie. Faktury oczywiście niech trzymają w archiwum. Tak się zastanawiam czy nie wystąpić do GIODO z wyjaśnieniem tej sprawy.
Jak uważacie czy to coś da i czy jest jakiś jeszcze sposób aby usunąć moje dane osobowe z ich bazy?