Na początek wkleję Wam treść wiadomości, którą wysłałem do serwisu Ebay.
Cytat:
Witam! Mam następujący problem ze sprzedającym. Kupiłem na aukcji komputer po bardzo okazyjnej cenie. Po kontakcie ze sprzedającym, zapłaciłem w systemie PayPal za aukcję. Sprzęt został wysłany tydzień temu, lecz nie dotarł do dziś. Rano otrzymałem od sprzedającego zwrot pieniędzy w systemie PayPal wraz z wiadomością:
"Komunikat od handlowca: Zwracam pieniążki i tak ich raczej nie otrzymam od paypal ponieważ chcieli by najlepiej ksero mojego domu z psem i moim członkiem na czele. Proszę nie odbierać paczki ".
Uczciwie zapłaciłem za komputer po cenie zaproponowanej w systemie aukcyjnym i chciałbym mimo wszystko go otrzymać. Boję się jednak, że po nie odebraniu paczki i odesłaniu jej do nadawcy, nie zobaczę zamówionego komputera na oczy. Nie interesuje mnie zwrot pieniędzy, bo z mojej strony nie widzę powodu żeby zrywać umowę kupna-sprzedaży, której odpowiednikiem jest transakcja przez eBay. Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za poświęcony czas.
|
Przesyłka została wysłana w poniedziałek, 16.07.2012. Facet wybitnie coś kręci. Pieniądze na Ebayu owszem, można zwrócić, ale za porozumieniem stron, a nie "bo tak". Zwłaszcza, że nie mógł ich wypłacić... bo jeszcze nie dostałem kompa. Co robić dalej?
Generalnie zastanawiam się nad wysłaniem wiadomości o treści mniej więcej takiej:
Cytat:
Niestety to tak nie działa. Pana konto PayPal zostało zweryfikowane, więc nie widzę powodów, bym miał przyjąć pana uzasadnienie zwrotu pieniędzy. Proponuję jedną z trzech możliwości: - umożliwienie mi ponownej zapłaty na PayPal,
- płatność przelewem po odbiorze przesyłki - ma Pan moje dane, więc problemów z dochodzeniem zwrotu pieniędzy nie będzie
- opcja, której wolałbym uniknąć, czyli nieodebranie przesyłki i wystosowanie pisma "wezwanie do wydania przedmiotu" oraz skierowanie sprawy do sądu, bądź inna tego typu droga
Transakcja przeprowadzona przez Ebay jest wiążąca dla obu stron. Ja z umowy się wywiązałem i pańskiego zwrotu należności nie przyjmuję.
|
Dzwoniłem do PayPala. Mówią, że dopóki mam pieniądze na koncie, jako serwis z e-płatnościami nie widzą problemu - sprzedawca jest dla nich uczciwy. Czekam na odpowiedź od eBaya.
Czy na miejscu będzie wysłanie takiej wiadomości do sprzedającego? Jak rozwiązać to w inny sposób?
Pozdrawiam i z góry dziękuję!