20-09-2012, 15:57
|
| Użytkownik | Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Witajcie.
Czy moglibyście spojrzeć prawniczym okiem na mój regulamin usług informatycznych
i wyrazić o nim swoją opinię (konstruktywną).
Czy coś Waszym zdaniem jest do poprawienia / wyrzucenia / uzupełnienia?
Z góry dziękuję.
|
| |
21-09-2012, 13:13
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
9. A co jak klient go zgubi, ale przyniesie fakturę z dokładną specyfikacją sprzętu?
11. Nie ma prawa pozwalającego zachować po 6 m-cach na własność komputer czy inny sprzęt.
12. Wy jako serwis raczej nie możecie wyłączyć gwarancji udzielonej przez inny podmiot. Możecie jedynie ostrzec, że ingerencja w sprzęt może powodować jego utratę.
18. Może. 644 KC
20. Weź jednak pod uwagę art 471 KC.
25. Podaj konkretny art.
29. Nie macie prawa zachować sprzętu na własność. By było to możliwe jego właściciel musiałby wam go darować, sprzedać albo porzucić a wy jako samoistny posiadacz posiadać go bodajże 3 lata.
To moim zdaniem nadaje się do zmiany, reszta wg mnie ok.
|
| |
30-09-2012, 15:07
|
| Początkujący | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Witam,
chciałbym nawiązać do zapytania kolegi z serwisu.
Klienci czasami przychodzą i twierdzą, że zgubili pokwitowanie. Przyniesie mi paragon za zakup, ale co z tego skoro pokwitowanie jest na jedną osobę, a przychodzi np siostra albo brat, bo tamten wyjechał gdzieś? co zrobić w takiej sytuacji?
Bardzo często jest także, że klienci przychodzą po sprzęt po 3 tygodniach, miesiącu. Czy nie jest zabronione naliczanie opłaty magazynowej za każdy dzień zwłoki? Co jeżeli np. po 3 miesiącach klient nadal nie przychodzi? kontaktu brak, albo jest kontakt (3 razy był wykonany telefon z przypomnieniem i upomnieniem)?
to jest kłótliwy temat i wiele osób od prawnej strony ma z tym problem.
proszę o pomoc i wyjaśnienie.
pozdrawiam
|
| |
30-09-2012, 15:20
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a edwardr Przyniesie mi paragon za zakup, ale co z tego skoro pokwitowanie jest na jedną osobę, a przychodzi np siostra albo brat, bo tamten wyjechał gdzieś? co zrobić w takiej sytuacji? |
A jaka roznica jest, skoro sprzet sie zgadza z papierami. Co za roznica kto go przyniesie?
|
| |
30-09-2012, 15:46
|
| Początkujący | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
różnica jest taka, że takich sprzętów o początku nagłówka jest mnóstwo, a naprawa może być pogwarancyjna.
czy sporządzenie protokołu odpłatnego jest dopuszczalne?
różnica jest taka kto odbiera, bo ja nie znam tego człowieka i nie wiem komu mogę sprzęt wydać bez potwierdzenia wydanego przeze mnie ...
|
| |
30-09-2012, 21:42
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Przyniesie mi paragon za zakup, ale co z tego skoro pokwitowanie jest na jedną osobę, a przychodzi np siostra albo brat, bo tamten wyjechał gdzieś? co zrobić w takiej sytuacji?
|
Poprosić o pełnomocnictwo, a jeśli nie mają i nie dają rady zdobyć to nie musisz wydawać obcej osobie sprzętu. Ewentualnie jeśli nie dostarczają pokwitowania (bo je gubią - zdarza się) albo przychodzi ktoś inny odebrać to najlepiej zrobić sobie jakieś "hasła" do zleceń i podanie odpowiedniego hasła oraz np nr telefonu umożliwi danej osobie odbiór. Cytat:
Bardzo często jest także, że klienci przychodzą po sprzęt po 3 tygodniach, miesiącu. Czy nie jest zabronione naliczanie opłaty magazynowej za każdy dzień zwłoki
|
Nie jest zabronione, ale musisz o tym uprzedzić klienta.
|
| |
02-10-2012, 18:41
|
| Początkujący | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Hmm..
Odnośnie regulaminu - czy dane kontaktowe są dobrze podane?
O ile wiem, to muszą być podane dokładne dane, a w 'kontakcie' jest tylko nazwa firmy bez imienia i nazwiska. To zwykła dzialaność gospodarcza, więc pełnoprawna nazwa firmy to imie i nazwisko (nazwa to dekoracja).
No i .. czy to nie powinno być w samym regulaminie, a nie gdzie indziej?
|
| |
08-10-2012, 15:07
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Dziękuję za wnikliwą analizę. Cytat:
Napisał/a gryffinian 9. A co jak klient go zgubi, ale przyniesie fakturę z dokładną specyfikacją sprzętu? |
Jak dla mnie faktura nie potwierdza, że to jest dokładnie ten sam sprzęt - chyba, że będzie wpisany numer seryjny.
Nawet jeśli jest numer seryjny może wystąpić hipotetyczna sytuacja, że ktoś komuś sprzeda używany komputer ale fakturę sobie zachowa. Później ten wtórny nabywca odda go do serwisu, a pierwotny właściciel jakoś się o tym dowie. Wtedy ten pierwotny właściciel mógłby odebrać taki sprzęt. Cytat:
Napisał/a gryffinian 11. Nie ma prawa pozwalającego zachować po 6 m-cach na własność komputer czy inny sprzęt. |
To czy w takim razie może być inny zapis, który znalazłem w regulaminie innej firmy:
"Nieodebranie sprzętu przez Klienta przez okres 3 miesięcy od dnia naprawy oznacza, iz Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzucanego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej) na podstawie art. 181 KC, nabywa się przez jego objęcie w posiadanie samoistne "nazwa firmy". Cytat:
Napisał/a gryffinian 12. Wy jako serwis raczej nie możecie wyłączyć gwarancji udzielonej przez inny podmiot. Możecie jedynie ostrzec, że ingerencja w sprzęt może powodować jego utratę. |
Dokładnie o to chodzi, my ostrzegamy, że klient może stracić gwarancję z powodu otwarcia go przez nas. Cytat:
Napisał/a gryffinian |
Można by zastosować ten art. ale w razie czego trzeba by udowadniać klientowi jakie ponieśliśmy już koszty. No chyba, że ten art. działa tak, że to klient musi nam udowodnić, ile my zaoszczędziliśmy z powodu niewykonania dzieła. Cytat:
Napisał/a gryffinian 20. Weź jednak pod uwagę art 471 KC. |
Myślę, że zapis nie jest sprzeczny z tym artykułem. Cytat:
Napisał/a gryffinian 25. Podaj konkretny art. |
art. 35.
Patrząc z innej strony może lepiej oddawać klientowi te części. Wtedy może byśmy w ogóle nie musieli się przejmować tą ustawą. Cytat:
Napisał/a gryffinian 29. Nie macie prawa zachować sprzętu na własność. By było to możliwe jego właściciel musiałby wam go darować, sprzedać albo porzucić a wy jako samoistny posiadacz posiadać go bodajże 3 lata. |
Sytuacja analogiczna jak w pkt 11, czyli porzucenie. Cytat:
Napisał/a gryffinian To moim zdaniem nadaje się do zmiany, reszta wg mnie ok. |
Dziękuję za Twoją opinię.
|
| |
08-10-2012, 15:10
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a pittek Hmm..
Odnośnie regulaminu - czy dane kontaktowe są dobrze podane?
O ile wiem, to muszą być podane dokładne dane, a w 'kontakcie' jest tylko nazwa firmy bez imienia i nazwiska. To zwykła dzialaność gospodarcza, więc pełnoprawna nazwa firmy to imie i nazwisko (nazwa to dekoracja).
No i .. czy to nie powinno być w samym regulaminie, a nie gdzie indziej? |
Dane kontaktowe można podać jak się chce.
Inna sprawa to dane na fakturze, tam już są podane pełne dane.
Czyżby kolega już nas sprawdzał w CEIDG? |
| |
08-10-2012, 17:42
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Odnośnie punktu 9 - to może dodaj jakieś zabezpieczenie np specjalny numer albo hasło do zlecenia. Albo wysyłaj na maila klienta info o możliwości odebrania sprzętu po okazaniu dokumentu odbioru lub wydrukowanego maila z powiadomieniem. Różne są sposoby by mieć dodatkową pewność na wypadek, gdy klient zgubi swój kwit. Cytat:
"Nieodebranie sprzętu przez Klienta przez okres 3 miesięcy od dnia naprawy oznacza, iz Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzucanego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej) na podstawie art. 181 KC, nabywa się przez jego objęcie w posiadanie samoistne "nazwa firmy".
|
Nie można domniemywać, że po 3 miesiącach klient sprzęt porzucił. Samo nieodbieranie sprzętu przez pewien czas jeszcze nie jest dostatecznym wyrażeniem woli porzucenia rzeczy. Ponadto taką klauzulę w umowie, której częścią jest regulamin, można by uznać za abuzywną, gdyż wymuszacie na kliencie oświadczenie działające na jego niekorzyść.
P.s. W poście #2 mam błąd - o ile rzecz rzeczywiście byłaby porzucona wówczas nabywacie jej własność przez objęcie jej w posiadanie samoistne bez okresu 3 lat. Cytat:
Można by zastosować ten art. ale w razie czego trzeba by udowadniać klientowi jakie ponieśliśmy już koszty. No chyba, że ten art. działa tak, że to klient musi nam udowodnić, ile my zaoszczędziliśmy z powodu niewykonania dzieła.
|
Art 644 KC mówi, że w wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania dzieła. Zatem to wy wyliczacie realny zakres wykonanej pracy i jej koszty (np klient odstąpił od umowy a wy dopiero zrobiliście diagnostykę - wtedy klient jest wam winien tylko koszt tej diagnostyki), bo zamawiający nie jest w stanie takich rzeczy wykazać. Cytat:
art. 35.
Patrząc z innej strony może lepiej oddawać klientowi te części. Wtedy może byśmy w ogóle nie musieli się przejmować tą ustawą.
|
Tym bardziej, że w powyższym artykule nic nie pisze o przymusie oddania zużytej części konkretnemu podmiotowi. Po prostu użytkownik takiego sprzętu nie może go wyrzucić do śmieci tylko musi oddać do "zbierającego zużyty sprzęt".
|
| |
09-10-2012, 09:16
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a gryffinian Nie można domniemywać, że po 3 miesiącach klient sprzęt porzucił. Samo nieodbieranie sprzętu przez pewien czas jeszcze nie jest dostatecznym wyrażeniem woli porzucenia rzeczy. Ponadto taką klauzulę w umowie, której częścią jest regulamin, można by uznać za abuzywną, gdyż wymuszacie na kliencie oświadczenie działające na jego niekorzyść. |
Ten zapis wprowadziliśmy nie po to, żeby zabierać klientom sprzęt lecz po to, żeby się chronić przed przechowywaniem sprzętu przez nie wiadomo jaki czas.
Może zatem jest inny zapis, który by to sprawnie uregulował?
|
| |
09-10-2012, 10:26
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny
Jeśli zależy Tobie na tym, by zmotywować klientów do odbierania to wprowadź stawkę za dzień magazynowania ponadterminowego.
|
| |
09-10-2012, 10:43
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a Marudnicki Jeśli zależy Tobie na tym, by zmotywować klientów do odbierania to wprowadź stawkę za dzień magazynowania ponadterminowego. |
No tak ale jeśli ktoś przez 2 lata sprzętu nie będzie odbierał, to co mi z takiej opłaty?
Nadal nie będę wiedział, co zrobić z tym sprzętem.
|
| |
09-10-2012, 19:39
|
| Przyjaciel forum | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a 115750 No tak ale jeśli ktoś przez 2 lata sprzętu nie będzie odbierał, to co mi z takiej opłaty?
Nadal nie będę wiedział, co zrobić z tym sprzętem. |
Różne są sposoby. Możesz np przy przyjmowaniu sprzętu poprosić o adres do korespondencji (lub chociażby e-mail) i wówczas wezwać do odebrania rzeczy albo ustosunkowania się co do jej porzucenia. Możesz też pobierać zaliczki.
|
| |
10-10-2012, 12:33
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do oceny Cytat:
Napisał/a gryffinian Możesz np przy przyjmowaniu sprzętu poprosić o adres do korespondencji (lub chociażby e-mail) i wówczas wezwać do odebrania rzeczy albo ustosunkowania się co do jej porzucenia. Możesz też pobierać zaliczki. |
Co jednak w sytuacji, gdy napiszę do kogoś, a ktoś mnie zignoruje i nie odpowie.
|
| | | |