Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek - Forum Prawne

 

Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w sytuacji gdzie serwis internetowy pośredniczący w wysyłce paczek poprzez firmę spedycyjną UPS po 4 miesiącach od nadania i dostarczenia paczki zwrócił się do mnie o ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
01-02-2013, 20:05  
Daniel.Ch
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam
Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w sytuacji gdzie serwis internetowy pośredniczący w wysyłce paczek poprzez firmę spedycyjną UPS po 4 miesiącach od nadania i dostarczenia paczki zwrócił się do mnie o dopłatę do przesyłki w wysokości 360zł twierdząc że zadeklarowany przy nadaniu wymiar paczki nie był zgodny z rzeczywistym wymiarem.
Zadeklarowany przeze mnie wymiar paczki to 125x55x33 a waga 42kg podczas gdy wg. ww. firmy paczka miała wymiary: 268x120x34 i waga 218kg co jest kompletną bzdurą.

Pierwotny poniesiony przeze mniekoszt wysyłki paczki to 42zł, a na dzień dzisiejszy serwis internetowy zarządzał dopłaty 360zł z racji nieprawidłowego zadeklarowania rozmiaru paczki. Nie jest to "kara" narzucona przez firmę UPS, a jedynie suma wzięta z kosmosu przez serwis na zapłacenie której ma, 7dni.

Postanowiłem zadzwonić i wyjaśnić na spokojnie sprawę z serwisem zapewniając że wszystko było ok i paczka nie mogła mieć przeszło 2,5m wysokości, 1,2m szerokości 200kg wagi (nie wiem jak wniósł bym ją do mieszkania) lecz jedyne co usłyszałem to, że paczki są mierzone bardzo dokładną miarą laserową i nie ma mowy o pomyłkach. Pan użył sformułowania "czy jeżeli fotoradar na ograniczeniu do 50km/h zrobi panu zdjęcie z przekroczeniem prędkości o 60km/h to też Pan będzie się tłumaczył że jechał wolniej niż na wskazanym pomiarze?". Totalnie bezsensowne wytłumaczenie ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to każdy z klientów słyszy podobną gadkę.

Dodatkowo próbując dowiedzieć się dlaczego "korekta" została wystawiona dopiero po blisko pół roku Pan powiedział że co pół roku mają wystawiane faktury przez UPS i nie jest to od nich zależne, a zresztą że wg. Polskiego Prawa i tak ma na to rok czasu.

Pytając Pana co mogę zrobić w tej sytuacji powiedział, że mam mu przestawić dowód że paczka miała inny wymiar. Chyba jedyny sposób to pokazanie kartonu który był nadany, lecz odbiorca nie miał w zwyczaju trzymania kartonów w piwnicy i wylądował on w śmietniku. W tej sytuacji pozostaję z niczym.
Chcę zgłosić reklamację do serwisu lecz nie mam czym się podeprzeć, a dodatkowo z tego co czytałem o podobnych sytuacjach to serwis chyba jeszcze nie rozpatrzył pozytywnie jakiejkolwiek reklamacji. Od razu są one odrzucane broniąc się precyzyjną miara laserową i brakiem dowodów że jest inaczej.


Wiem że nie jestem jedynym przypadkiem bo ostatnio w internecie huczy od podobnych sytuacji gdzie ludziom przychodzi do płacenia tysiące złotych i nie wiedzą jak sobie z tym poradzić.

Czy ktokolwiek z Państwa jest w stanie mi pomóc/doradzić co mam zrobić w tej sprawie? Czy mogę jakoś wygrać ten spór czy pozostaje poddanie się nieuczciwemu serwisowi i zapłacenie kolosalnej kwoty "dla świętego spokoju"
W jakim sposób złożyć i sformułować reklamację (czy ma to sens?)?

Dodam tylko że z serwisem nie mam podpisanej żadnej umowy, jestem ich klientem prywatnym który od czasu do czasu korzystał z ich usług lecz po tym zdarzeniu już nigdy nie skorzystam.

Sytuacja wygląda mi na zwyczajny wyzysk ze strony serwisu, zwłaszcza że nie jestem jedynym przypadkiem pokrzywdzonym przez tą firmę.
Czy firma po 4 miesiącach od transakcji może ot tak sobie, z kosmosu wymyślać dopłaty w wysokości kilkuset złotych od wysyłki kosztującej 42zł?

Z góry Dziękuję za wszelką pomoc i doradztwo w tej sprawie
Pozdrawiam
Daniel Ch.
Daniel.Ch jest off-line  
01-02-2013, 21:02  
tysio
Użytkownik
 
Posty: 231
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Zignoruj ich.
tysio jest off-line  
01-02-2013, 21:21  
Daniel.Ch
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

A co jeżeli serwis wyznaczył termin 7 dni na dokonanie wpłaty i po tym okresie zacznie naliczanie odsetek, a w dalszym etapie zacznie nasyłać firmy windykacyjne?
Czy ma do tego prawo? Czy jest wg. sens składać reklamację do nich?
Daniel.Ch jest off-line  
02-02-2013, 22:38  
pretorian1
Użytkownik
 
pretorian1 na Forum Prawnym
 
Posty: 62
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Proponuje nagłośnić tę sprawę, bo czytałem już o wielu takich przypadkach. Wtedy wyjdą wszystkie oszustwa i łamanie procedur, jeśli takowe istnieją. Samotnie raczej nic się nie zdziała.
pretorian1 jest off-line  
04-02-2013, 17:04  
mersault
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

W przedstawionej powyżej sytuacji nie jesteś całkiem bezradny wobec serwisu .
Zgodnie z regulaminem serwisu rzeczywiście można naliczyć dodatkowe opłaty (pkt. III.9). Zalogowanie się oznacza, że zaakceptowałeś regulamin itd. Wątpliwość może jednak budzić to, kto ma prawo te opłaty naliczać. O tym dalej. Ponadto nadawca odpowiada za podanie nieprawdziwych danych przewoźnikowi na podstawie art. 72 ust. 1 pkt 1 Prawa przewozowego.
Masz jednak prawo kwestionować opłatę naliczoną przez przewoźnika. Jeżeli nie zgadzasz się z pomiarami dokonanymi później przez przewoźnika to należy to im zgłosić kwestionując fakturę w całości. Na Twoją korzyść przemawia fakt, że to nie Ty musisz udowodnić, że Twoja przesyłka miała wymiary takie, jak zadeklarowałeś, ale to przewoźnik winien udowodnić, że podane przez Ciebie wymiary były nieprawdziwe.
W tej sytuacji serwis może próbować wyegzekwować należność np. za pomocą firmy windykacyjnej albo sądownie. W razie kontaktu ze strony windykatora zalecam dalsze stanowcze kwestionowanie faktycznej podstawy naliczenia dopłaty. Warto pamiętać, że windykatorzy nie mogą nic Ci zabrać, zająć itp. Może to zrobić jedynie komornik. Jednak do tego potrzeba orzeczenia sądu, które by sprawę ostatecznie rozstrzygało. W przypadku sprawy sądowej możesz otrzymać z sądu nakaz zapłaty, w którym zostaniesz zobowiązany do zapłaty żądanej kwoty. W takiej sytuacji należy w wyznaczonym terminie (i zgodnie z pouczeniem otrzymanym przy tej okazji od sądu) złożyć w sądzie sprzeciw/zarzuty od nakazu zapłaty. Wówczas rozpocznie się normalna rozprawa, gdzie każda ze stron będzie mogła wskazać środki dowodowe. Ty będziesz kwestionował faktyczną podstawę naliczenia dopłaty, czyli wyniki pomiaru. Więc przewoźnik będzie musiał je przedstawić. Ty ze swojej strony także możesz powoływać inne dowody. Zawarcie informacji dotyczących wagi i wymiarów przesyłki jest obowiązkowe w liście przewozowym. Ponadto, jeżeli przewoźnik kwestionuje dane zawarte w liście przewozowym (np. wagę, czy rozmiar przesyłki), powinien to zrobić w obecności nadawcy, a gdy to nie jest możliwe, w obecności innych osób i sporządzić protokół (art. 38 i 48 Prawa przewozowego Dz. U. 2012 r. poz. 1173).

Art. 38.*1.*Nadawca składa przewoźnikowi na przesyłkę towarową list przewozowy, a jeżeli przy danym rodzaju przewozu jest to powszechnie przyjęte, w inny sposób dostarcza informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania przewozu.*
2.*W liście przewozowym nadawca zamieszcza: *
1)*nazwę i adres nadawcy, jego podpis oraz określenie placówki przewoźnika zawierającej umowę;*
2)*miejsce przeznaczenia przesyłki oraz nazwę i adres odbiorcy;*
3)*określenie rzeczy, masy, liczby sztuk przesyłki, sposobu opakowania i oznaczenia;

Art. 48.*1.*Przewoźnik może sprawdzić, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom nadawcy zawartym w liście przewozowym oraz*czy zachowane zostały przepisy dotyczące rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych. *
2.*Sprawdzenia dokonuje się*w obecności nadawcy, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo gdy nie zgłosi się*w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje sprawdzenia w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności. *
3.*Wynik sprawdzenia zamieszcza się*w liście przewozowym albo dołączonym do niego protokole. *
4.*W razie stwierdzenia niezgodności oświadczeń zawartych w liście przewozowym ze stanem rzeczywistym przesyłki, koszty sprawdzenia obciążają przesyłkę. *

Zatem serwis powinien przedstawić list przewozowy i protokół sprawdzenia. Warto w tym miejscu zauważyć, że odpowiedzialność z powodu niewymiarowej przesyłki dotyczy nadawcy wobec przewoźnika, a nie pośrednika, jakim jest serwis. Wydaje się więc, że to nie serwis jest uprawniony do dochodzenia roszczeń od Ciebie, lecz przewoźnik.
W tej sytuacji należałoby zażądać przedłożenia protokołu podpisanego przez przedstawicieli przewoźnika i ew. inne osoby obecne podczas sprawdzenia przesyłki. Zresztą pkt. III.9 regulaminu serwisu mówi wprost, że to kurier stwierdza niezgodność rozmiarów przesyłki. Musi więc istnieć jakiś dokument ze strony przewoźnika (w tym wypadku UPS) co do rzeczywistych wymiarów przesyłki.
Warto też być może uzyskać od adresata przesyłki udokumentowanie tego, co dostał, w postaci zdjęć, oświadczenia co do rozmiarów i wagi otrzymanej przesyłki.
Jeśli przewoźnik faktycznie zakwestionował oświadczenie nadawcy co do wymiarów przesyłki i twierdzi, że rzeczywiście mierzyła 2,5 metra i ważyła 200 kilo, to pozostaje reklamacja ze strony adresata, jeśli to, co dostał, jest znaczenie mniejsze.
Polecam skonstruowanie odpowiedzi do serwisu w oparciu o wyżej wyrażone wątpliwości.
Proszę następnie o opublikowanie otrzymanej od nich odpowiedzi. Pozwoli to przyjrzeć się obranej przez nich strategii.
mersault jest off-line  
05-02-2013, 14:43  
Daniel.Ch
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

mersault, Dziękuję serdecznie za pomoc i wyczerpującą odpowiedź. Niestety reklamację złożyłem do firmy przed Twoją odpowiedzią i już otrzymałem "odpowiedź" na jasno i konkretnie zadane przeze mnie pytania. Odpowiedzią Ciężko to nazwać bo Pan Sikorski unikał odpowiedzi na moje pytania jak tylko się dało.
Poza tym reklamację złożyłem w formię oficjalnego pisma, z datą i popisem i zachowując odpowiednie zasady pisania takiego dokumentu zaś odpowiedź dostałem w formie śmiesznego mail'a którego nie wiem czy mam potraktować poważnie.

Cytat:
Dzień dobry,

pokrótce odniosę się do treści pisma jakie Pan wystosowaa a dokładnie do zapytań jakie zostały skierowane w naszą stronę:


"na jakiej podstawie serwis kwestionuje wagę paczki zaakceptowaną i potwierdzoną przez kuriera, który ją odbierał ?"
na podstawie dokumentacji dostarczonej przez firmę przewożącą przesyłkę - UPS Polska. Kurier nie akceptuje ani nie potwierdza czy zaprzecza, on po prostu ją zabiera. Fakt iż przesyłka została odebrana nie świadczy o jej poprawności. Stanowi tak regulamin usług przewozowych.


"kiedy, o której godzinie oraz kto i jakimi metodami dokonał owego pomiaru ? Proszę o kserokopie/skany odpowiednich dokumentów i zdjęć, które taki pomiar uwierzytelniają."
Wystosowaliśmy zawiadomienie do firmy UPS o takowe dokumenty.


"w jaki sposób kurier odbierający paczkę mógł się pomylić i zaaprobował przesyłkę, która wg. serwisu miała długość 268 cm jako przesyłkę o deklarowanej przeze mnie długości 125 cm ?"
Na liście przewozowym nie ma określonych wymiarów paczki w związku z czym kurier nie wie jaką długość Pan zadeklarował, a poza tym jak już wspomniałem kurier nie jest decydentem a jedynie odbiorcą paczki.


"w jaki sposób kurier odbierający paczkę mógł się pomylić i zaaprobował przesyłkę, która wg. serwisu miała wagę 218,7 kg jako przesyłkę o deklarowanej przeze mnie wadze 46 kg ?"
Kurier nie jest decydentem a jedynie odbiorcą paczki jak wspomniałem wyżej.


"w jaki sposób kurier był w stanie sam przenieść przesyłkę o wadze 218,7 kg ?"
Nie musiał. Waga, do której odnosi się Pan cały czas w piśmie nie jest wagą rzeczywistą przesyłki tylko wymiarową. Gdyby zapoznała się Pan dokładnie z informacją, jaką przekazałem w załączniku drogą mailową dowiedziała by się Pan, że określona waga to waga większa z dwóch - albo rzeczywista albo wymiarowa. Waga wymiarowa wynika z wymiarów paczki, szczegóły są dostępne między innymi na naszej stronie www. Wnioskuje, że paczka mogła ważyć 46kg w rzeczywistości a z wagi wymiarowej jest ona odpowiednio większa. Dlatego też kurier nie oponował aby takową paczkę przyjąć ponieważ 46 kg masy rzeczywistej jest dopuszczalne i nie wymaga dodatkowych zabiegów.

"czy odbieranie przesyłek o wadze 218,7 kg jest standardową procedurą kurierów serwisu, czy jest to może usługa niestandardowa i powinna być odpowiednio zaznaczona w potwierdzeniu nadania przesyłki jakie otrzymałem od kuriera ?"

Jak wyżej.

W całym piśmie jakie Pan wystosował opiera się Pan o błędne informacje merytoryczne dotyczące procedur nadawania paczek. W najbliższym czasie przekaże Panu oficjalne stanowisko firmy UPS.

Pozdrawiam,
Michał Sikorski
Pisząc teraz odpowiedź na mail'a Pana Michała S. wykorzystam wskazówki "mersault", trzymając się przy tym konkretnie wskazanych artykułów i punktów regulaminu.

Pozdrawiam
Daniel
Daniel.Ch jest off-line  
10-02-2013, 11:45  
Adrian848
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam
Wczoraj dostalem maila z faktura... 24zl
Ale nic wyjasnienia nie dostalem za co itd poprostu faktura do zaplaty :/
Adrian848 jest off-line  
10-02-2013, 17:08  
imter
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam,
Dostałem również, fakturę dotyczącą weryfikacji wagi oraz wymiarów.
Czy dostał ktoś z Was sensowną odpowiedz od serwisu internetowego?
Czy został do Was przesłane dokumenty weryfikacji przesyłki które dokonał UPS?

Pozdrawiam
Imter
imter jest off-line  
10-02-2013, 17:18  
Daniel.Ch
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam
Firma wykręca się jedynie głupimi gadkami sprzedawanymi większości klientów.
Na moją reklamację dostałem jedynie odpowiedź, że wysłali prośbę o przesłanie dokumentów do UPS'u. Lecz jak na razie żadnych dowodów czy też dokumentów nie zobaczyłem.
W takim razie na podstawie czego serwis kwestionuje wymiar paczki i żąda zapłaty? Wygląda to na zwykłe krętactwo i próbę wyłudzenia pieniędzy.

Pozdrawiam
Daniel
Daniel.Ch jest off-line  
11-02-2013, 22:23  
Adrian848
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam
Dzis dostalem "protokoly" niby z ups ale sa z pustymi polami xD
Czyli co sam mam sobie wpisac co bylo nie tak z paczka?
oni sobie robia jaja z ludzi...
Jak tam u was sprawy?
Adrian848 jest off-line  
12-02-2013, 14:19  
Krissak
Użytkownik
 
Posty: 55
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Jezeli pomierzyles dokladnie i jeden z wymiarow okazal sie niezgodny to sie nie dziw, ze wymiarowo paczka poszla w gore i potem przeliczono wage.

Problem w tym ze powinienes dostac dokument przedstawiajacy "nadmiarowosc" paczki, czego nie dopilnowano, wiec czekaj.
Zastrzez ze ew. kare uregulujesz o ile paczka faktycznie przekroczyla wymiary i dostaniesz odpowiednie dokumenty na potwierdzenie tego faktu.

Szczerze mowiac korzystalem z ich uslug kilka razy, ale przy nadawaniu paczki po prostu dodawalem kilka/kilkanascie cm do wymiarow i dodawalem kilka kilogramow do wagi, tak aby oplata za wysylke nie ulegla zmianie

A na necie szczegolnie twoj temat @Daniel.Ch sie przebija z innego forum Pozostaje Ci czekac, ale lepiej nie wnioskuj od razu ze to oszusci, bo sam mozesz narobic sobie dodatkowych problemow.
Krissak jest off-line  
28-02-2013, 16:43  
Drumknott
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Jaki jest ciąg dalszy tej sprawy?

Jednak po całym szumie wypada wyjaśnić jak sprawa się potoczyła dalej i jaki jest jej ewentualny finał.
Mnie jako klienta tej firmy bardzo to interesuje.
Drumknott jest off-line  
28-02-2013, 16:50  
Daniel.Ch
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam
Nie piszę o finale bo takowego nie ma. Wciąż czekam na dokumenty z UPS'u i od dluzszego czasu sprawa stoi w miejscu.
Daniel.Ch jest off-line  
28-02-2013, 17:40  
Drumknott
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Rozumiem.

W takim razie daj znać jak coś by się w kwestii sprawy zmieniło, bardzo mnie interesuje jej finał.
Drumknott jest off-line  
01-03-2013, 20:40  
kasias2
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę pośredniczącą w wysyłaniu paczek

Witam.
Mam podobny problem z ww. firmą.
Po ok. miesiącu od nadania paczki otrzymałam na email fakturę bez jakichkolwiek wyjaśnień że jestem im winna 130 zł ponieważ przekroczony został wymiar podstawy palety oraz naliczona została kara za niezgodność zlecenia. Email zawiera jeszcze informacje:

Witamy
w załączniku faktura FV 8787/2/13/WT.

W przypadku niezgodności Państwa danych z danymi na FV prosimy o zalogowanie się na serwis i poprawienia danych w zakładce 'moje dane'.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie [...] wystawiania faktur [...]
(Dz.U. Nr 212, poz. 1337) faktura nie wymaga podpisu ani pieczęci wystawiającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt na e-mail

Z poważaniem:

****************


i w załączniku faktura do zapłaty. Poza tym żadnych jasnych wyjaśnień jak, skąd i dlaczego.

Nie wiem co mam teraz zrobić z tym fantem, czy zupełnie ich zignorować czy wysłać jakieś oświadczenie, że nie zapłacę, czy jakąś reklamację. Jeżeli ma to być reklamacja to proszę o jakąś podpowiedź jak ją odpowiednio sformułować.

Przeglądałam już wiele forów na temat tejże firmy oraz tego że wiele osób otrzymało podobne faktury, niestety nigdzie nikt nie pisze co z tym zrobił i jak sprawę rozwiązał, ani nigdzie nie ma jak się sprawa zakończyła, czy ktoś to zignorował i nic się nie stało, czy walczy z nimi w sądzie.

Nie uśmiecha mi się dawać komuś za free 130 zł bo dla mnie jest to trochę grosza, tym bardziej że ostatnio mam trochę nadszarpnięty budżet domowy ponieważ mam dwoje małych dzieci i już od ponad 2 miesięcy nie mogą mi się z chorób wygrzebać a leczenie niestety kosztuje.
Bardzo by mnie ucieszyło gdybym nie musiała płacić tych pieniążków bo mam na kogo wydawać.

Proszę o pomoc co mam począć i ewentualnie gdyby ktoś mógł mi pomóc w sformułowaniu takiej reklamacji czy oświadczenia że nie zgadzam się na zapłacenie faktury bo jest niezgodna z prawdą.

Acha dodam jeszcze że wysłałam email do firmy K-EX (tą firmą poszła paczka) i naświetliłam im sprawę i zapytałam czy wiedzą coś na ten temat a konkretnie na temat tego zlecenia, czy było z nim coś nie tak. Dość szybko otrzymałam odpowiedź od jakiejś pani, która powiedziała mi, że nie jest upoważniona do udzielania mi takowych informacji, a fakturę otrzymałam od firmy i do nich powinnam się zwrócić o wyjaśnienia.
kasias2 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Praca za granicą przez firmę pośredniczą. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Jutro mam zamiar podpisać umowę o pracę na okres trzech miesięcy. Praca ma być przy rwaniu truskawek we Francji. Do rzeczy. Jak...
§ Próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę Sendit (odpowiedzi: 5) Witam Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w sytuacji gdzie firma Sendit pośrednicząca w wysyłce paczek przez firmę DPD doliczyła mi dodatkowe...
§ transakcja przez firmę pośredniczącą escrow (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie mam mały problem i chciałem się zapytać jak go mam rozwiązać. Na stronie internetowej znalazłem ogłoszenie samochodu który...
§ Umowa zlecenie z firmą pośredniczącą - nietykalni? (odpowiedzi: 1) Witajcie, pomiędzy 29.02 i 05.03.2012 przez 4 dni mieliśmy kurs w firmie w jakiej mieliśmy pracować, jednakże umowę zlecenie podpisywaliśmy w...
§ Problem przy wysyłaniu pita przez E-Pity (odpowiedzi: 10) Witam mialem 2 pity 11 od 2 pracodawcow. Robilem to pierwszy raz i zrobilem kazdy z osobna a chyba trzeba je zsumowac :( i teraz moj problem bo jeden...
§ jak rozwiązać umowę zlecenie z firmą pośredniczącą (odpowiedzi: 1) Witam. Mam problem z rozwiązaniem umowy zlecenie z firmą pośredniczącą. Umowę chciałam jak najszybciej rozwiązać ponieważ mam możliwość podjęcia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:02.