Wypowiedzenie umowy, które nie doszło do centrali GSM - co z tym zrobić? - Forum Prawne

 

Wypowiedzenie umowy, które nie doszło do centrali GSM - co z tym zrobić?

Witam W grudniu 2012 straciłam jeden z dwóch posiadanych telefonów - nie wiem czy zgubiłam, czy mi ukradziono... więc w dniu 7.12.2012 byłam w salonie jednej z firm komórkowych (jej nazwa chyba nie ma znaczenia), ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
28-02-2013, 16:38  
Kiciolda
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Wypowiedzenie umowy, które nie doszło do centrali GSM - co z tym zrobić?

Witam
W grudniu 2012 straciłam jeden z dwóch posiadanych telefonów - nie wiem czy zgubiłam, czy mi ukradziono... więc w dniu 7.12.2012 byłam w salonie jednej z firm komórkowych (jej nazwa chyba nie ma znaczenia), żeby wypowiedzieć umowę na ten właśnie telefon, która i tak dobiegała końca i od razu zablokować kartę. Został sporządzony dokument, który został wydrukowany i podpisany. - Na końcu widniała informacja "Data rozwiązania umowy 16/01/2013", karta została zablokowana (podobno, bo nie byłam w stanie tego sprawdzić).
Ostatni rachunek za obydwa telefony miałam zapłacić w styczniu, więc zapłaciłam (opłacam rachunki poprzez e-bok). Jednak zdziwiłam się, gdy w lutym przyszedł kolejny rachunek i faktura - znów na obydwa telefony, wystawiona 18.02.2013. - Zadzwoniłam na BOK, gdzie dowiedziałam się, że do centrali nie doszła rezygnacja, że mam zgłosić reklamację w salonie lub mailem.
Pojechałam do salonu, gdzie trafiłam na te samą osobę, która przyjmowała poprzedni wniosek i nawet mnie pamiętała. Dowiedziałam się, że wypowiedzenie nie doszło do centrali, bo pewnie system się zawiesił (faktycznie, system mają straszny - działa tak wolno, że to koszmar).
Wypełniono formularz reklamacyjny, opisano całą sytuację. Ponadto, sporządzono nowy wniosek rezygnacyjny, "bo tak musi być formalnie"... Nowy wniosek ma datę rozwiązania umowy 16/04/2013. - Miałam obiekcję, żeby go podpisać, bo przecież jeden wniosek już podpisywałam. Jednak poprosiłam o umieszczenie dopisku na końcu wniosku, że "dot. wniosku o rezygnację z dn. 7.12.2012." - Domyślam się, że taki dopisek nie ma raczej specjalnej mocy prawnej, ale nie w tym problem.
Chodzi mianowicie o opłacanie rachunku za ten telefon - co mam robić? - Faktura jest na obydwa telefony, ale czy powinnam płacić za telefon, którego fizycznie nie posiadam od początku grudnia, na który podpisałam rezygnację także wtedy?
Na fakturze jest wyszczególnione ile jest do zapłaty za każdy telefon, więc mogłabym opłacić tylko ten, na który faktycznie mam nadal umowę, ale czy to jest zgodne z prawem? Czy mogę opłacić tylko jeden telefon, czy muszę opłacić obydwa, a później żądać zwrotu nadpłaconej kwoty?

Bardzo proszę o poradę.
Kiciolda jest off-line  
02-03-2013, 12:23  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.730
Domyślnie RE: Wypowiedzenie umowy, które nie doszło do centrali GSM - co z tym zrobić?

Cytat:
Chodzi mianowicie o opłacanie rachunku za ten telefon - co mam robić?
Jak masz potwierdzenie nadania wypowiedzenia umowy z 7.12.2012 to składasz tylko reklamację. Żadne "nowe, bo tak trzeba" wypowiedzenia nie mają mocy prawnej, bo wcześniej skutecznie wypowiedziano umowę pismem z 7.12.12. Nie płać - to ich problem, że system się zawiesił. A jak zapłacisz - pismo o zwrot nienależnej opłaty. Dziwi mnie tylko, że rozwiązanie nie nastąpiło na koniec stycznia 2013, no ale może tak masz w umowie...
gryffinian jest off-line  
03-03-2013, 00:12  
Kiciolda
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Wypowiedzenie umowy, które nie doszło do centrali GSM - co z tym zrobić?

Okres rozliczeniowy wykazuje kiedy ma się zakończyć umowa i nie dzieje się to wraz z końcem miesiąca, dlatego rozwiązanie nastąpiło na koniec okresu rozliczeniowego, czyli 16.01.2012.

Znalazłam przepisy wewnętrzne dot. mojej sprawy i wychodzi na to, że racja jest po mojej stronie, więc zapłacić powinnam tylko za jeden, faktycznie posiadany telefon, na który posiadam aktualną, ważną umowę.

paragraf 15 pkt 7 mówi: W przypadku kiedy przedmiotem reklamacji jest niewykonana lub nienależycie wykonana usługa lub nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczonej usługi wraz z wniesieniem reklamacji obowiązek zapłaty kwestionowanej kwoty zostaje zawieszony do czasu rozpatrzenia reklamacji.

Mnie bardziej się nie podoba to, że musiałam podpisywać drugi wniosek rozwiązujący umowę, bo tamten "nie przeszedł", ale to dobrze, że nie ma on mocy prawnej. - Jednak mam na wszystko dokumenty i będę domagać się swoich praw.
Kiciolda jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Co zrobić aby doszło do eksmisji chorego psychicznie sąsiada? (odpowiedzi: 1) Witam Państwa, Od kilku lat w mojej klatce mieszka starsza Pani (ok. 70 lat) ze swoim chorym psychicznie synem (ok. 40 lat). Pan Robert kilka...
§ Koniec umowy o prace a wypowiedzenie co zrobić ? (odpowiedzi: 5) Witam Kończy mi się umowa o Prace (na czas określony ,rok) dnia 31.05 nie chce dalej współpracować z tą firma. Pracować mam zamiar do ostatniego...
§ Widzenia ojca z córką ( co zrobić żeby do tego nie doszło ) (odpowiedzi: 1) Witam, mam wielki problem odnośnie widzeń ojca z córką. Byłam z chłopakiem około dwóch lat. Mamy córkę. Było wszystko w miarę dopóki ojciec dziecka...
§ nie doszły wypadek, co zrobić? (odpowiedzi: 5) Ostatnio miałam sytuacje, kiedy wymusiłam pierwszeństwo. Doszło by do kolizji między mną a drugim samochodem na skrzyżowaniu, lecz gwałtownie...
§ wypowiedzenie umowy. jak to zrobić? (odpowiedzi: 9) Witam. Nadszedł dzień e którym podjęliśmy decyzje o rezygnacji z mieszkania które nie ukrywając nie spełnia naszych wymagań. Niestety wymagana...
§ [Netia] Przeciążęnie centrali i niewywiązwywanie się z umowy. (odpowiedzi: 1) Witam, mój problem wygląda następująco; posiadam internet do 20mbps od netii. Do końca umowy zostało 5 miesięcy. Internet średnio chodził 3-8mbps i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:09.