Internet LTE Cyfrowego Polsatu. - Forum Prawne

 

Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Witajcie. Sprawa wygląda następująco, w listopadzie ubiegłego roku, zawarłem umowę z Cyfrowym Polsatem na 'super szybki' internet LTE. "Super szybki" internet okazał się u mnie totalną katastrofą, na początku nie dało się go włączyć z ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
05-07-2014, 18:10  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Witajcie.
Sprawa wygląda następująco, w listopadzie ubiegłego roku, zawarłem umowę z Cyfrowym Polsatem na 'super szybki' internet LTE. "Super szybki" internet okazał się u mnie totalną katastrofą, na początku nie dało się go włączyć z powodu braku sygnału, router trzymaliśmy za oknem, wiec polecono nam antenę parapetową, z anteną internet teoretycznie działał. Mówię teoretycznie, ponieważ połączył się z LTE, ale kilkanaście razy dziennie samoczynnie się resetował i korzystanie z internetu było mocno utrudnione. Kilkanaście telefonów na infolinię, kilkanaście wizyt w punkcie Cyfrowego Polsatu. Nikt nie potrafił nam pomóc. W końcu zastanowiłem się nad rozwiązaniem tej umowy, kilka minut na wydrukowanie wypowiedzenia, kilka minut na wizytę w punkcie Cyfrowego Polsatu, wielki zawód.. W umowie jest mowa o karze za zerwanie umowy 1500 PLN (pomniejszane odpowiednio, na dzień dzisiejszy 1090 PLN). Miły pan w punkcie polecił kolejną rozmowę na ten temat w infolinii, tam dowiedziałem się, że jest możliwość odstąpienia od kary umownej, w przypadku wyjaśnień w wypowiedzeniu umowy, że to wynika z problemów technicznych, a nie z moich wymysłów, że mi się znudziło itp. Kilkanaście minut na napisanie, kilka minut wędrówki do punktu, miły pan przyjął i życzył nam powodzenia. Po kilku dniach się odezwali, wypytani i proszę! okazało się, że mieszkam w miejscu o słabym sygnale LTE i muszę zmienić ustawienia modemu na UMTS, wszystko zrobione zgodnie z poleceniem miłego pana w słuchawce.

Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak: modem resetuje się samoczynnie kilka razy dziennie dziś zdarzyło się 2-3 razy.
Co mogę jeszcze zrobić?
Mogę zmienić czas trwania umowy (jest zawarta do grudnia 2015r.)?
Mogę zmienić 'pakiet' usług żeby płacić 'grosze' za ten internet i wziąć coś innego?

Zależy mi albo na zakończeniu umowy w jak najszybszym czasie, albo na zminimalizowaniu kosztów, żeby było mnie stać na opłacenie tego do końca umowy, jednocześnie płacąc za inny internet.
maxi3429 jest off-line  
05-07-2014, 19:37  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Dodam jeszcze słówko.

Czy jeżeli podpisywałem umowę na internet LTE, a oni każą przełączyć mi na UMTS w celu prawidłowego działania, to jest to podstawa do zerwania umowy, z przyczyn nie dotrzymania warunków umowy?! (i oczywiście podstawa do odstąpienia kary umownej czyli "ulgi przyznanej abonentowi"??)
maxi3429 jest off-line  
05-07-2014, 20:03  
sympatico
Użytkownik
 
Posty: 382
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

zgłaszaj reklamacje, może zainwestuj w porządna antenę kierunkową. Przeczytaj dokładnie umowę tam jest mowa pewnie o transferze do a nie, że stała wartość - jak to ma miejsce na łączach stałych.

zmniejszyć pakietu się nie da, można zwiększyć tylko.

Próbuj się może dogadać z operatorem. Napisz pismo do operatora ze swoimi propozycjami rozwiązania tej sprawy.

***kryptoreklama***sprawdź który operator ma swoje btsy najbliżej Twojej lokalizacji.
sympatico jest off-line  
05-07-2014, 20:08  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Cytat:
Napisał/a sympatico Zobacz post
zainwestuj w porządna antenę kierunkową
Mam dość inwestowania w nich, już zgodnie z poleceniami zakupiłem antenę parapetową, gdzie wczoraj pan z infolinii poinformował mnie że może ona tylko rozpraszać sygnał, to jest kompletna tragedia z nimi.
Szukam skutecznego sposobu na zakończenie z nimi współpracy, ale tak abym nie musiał za to ponosić żadnych dodatkowych opłat i kar.
maxi3429 jest off-line  
05-07-2014, 20:14  
sympatico
Użytkownik
 
Posty: 382
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

będzie ciężko chyba, że polsat cyfrowy przyzna Ci rację i odstąpi od kary umownej. Musisz próbować. Możesz udać się do rzecznika praw konsumenta może coś pomoże albo z umową do prawnika.

A ten punkt o którym pisałeś, że przy wyjaśnieniach odnośnie rozwiązania umowy - tj słaba siła sygnału i ograniczony dostęp do usługi w określonym miejscu - uniemożliwiający poprawne korzystanie, tutaj próbuj zadziałać.
sympatico jest off-line  
11-07-2014, 12:50  
Vea
Zbanowany
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Sam fakt 'mieszkania w miejscu o słabym sygnale LTE' jest wystarczającą podstawą. Postrasz ich UOKIK'IEM
Vea jest off-line  
11-07-2014, 14:02  
Astas
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Z tym superszybkim internetem LTE jest tragedia, testowałem go u siebie przez 5 dni i ledwo co się strony otwierały czasami, a prędkość pobierania 32 kb/s
Astas jest off-line  
11-07-2014, 18:53  
Aleksander 1276
Użytkownik
 
Posty: 177
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Sam mam LTE i jestem bardzo zadowolony. Działa bardzo szybko. Na stronie internetowej twojej sieci powinna być mapa z zasięgiem. Ja mieszkam blisko centrum i mam zasięg 100%. A to że router Ci się resetuje to wina routera a nie modemu. Powinieneś zainstalować nowe oprogramowanie do routera i powinno być ok. Też tak miałem ale update pomogło.
Aleksander 1276 jest off-line  
14-07-2014, 11:16  
Astas
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Ok dzięki za pomoc. Moim zdanie jest tak że to zależy od ilości osób podłączonych do jednego nadajnika, im więcej użytkowników pobiera coś tym mniejszą prędkość inni maja
Astas jest off-line  
15-07-2014, 19:08  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Resetuje się modem, nie router.

Złożyłem reklamację 5 lipca, dziś zadzwonił pan i poinformował mnie, że "problem z zasięgiem, to nie jest problem techniczny uprawniający do odstąpienia od umowy".

polecił mi montaż kolejnej anteny, ale sprowadziłem go na ziemię, że polecili nam kiedyś zamontowanie anteny, a po jakimś czasie powiedzieli, że może ona tylko rozpraszać sygnał i ja zamontuję kolejną i przy następnym telefonie powiecie mi to samo, a pieniędzy wydane dodatkowo poza comiesięcznymi opłatami nikt mi nie odda, pan się zmieszał i odpowiedział, że nic więcej nie może dla mnie zrobić.
maxi3429 jest off-line  
15-07-2014, 20:54  
Aleksander 1276
Użytkownik
 
Posty: 177
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Ale jak Ci modem się resetuje to zapewne wina słabego zasięgu lub problem techniczny z modemem. Widzę, że jedynym rozwiązaniem jest poczekać do końca umowy.
Aleksander 1276 jest off-line  
16-07-2014, 22:36  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

I to boli najbardziej, bo do końca umowy jeszcze półtorej roku

"jak żyć?"
maxi3429 jest off-line  
16-07-2014, 23:00  
Aleksander 1276
Użytkownik
 
Posty: 177
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Cytat:
Napisał/a maxi3429 Zobacz post
I to boli najbardziej, bo do końca umowy jeszcze półtorej roku
A testowałeś za darmo przez kilka dni? Większość dostawców LTE ma taką opcję. Mogłeś wypróbować i byś wiedział jak jest z zasięgiem w domu.
Aleksander 1276 jest off-line  
12-11-2014, 21:09  
ksaints
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Witam,
mam pytanie do maxi3429.
Czy udało Ci sie pozytywnie dla Ciebie załatwić sprawę ?
Bo mam podobny problem . Podczas 7 dniowego okresu próbnego wszystko śmigało jak trzeba , ale po 1 miesiącu mam 50 kb/s - koszmar . Musze tez coś z tym zrobić bo na COK otrzymałem tylko info, że nie jest to stałe łącze wiec nie ma stałego transferu ... .
ksaints jest off-line  
13-11-2014, 14:29  
maxi3429
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Internet LTE Cyfrowego Polsatu.

Nic z tych rzeczy. Zadzwonił do mnie Pan i poprosił o zmianę ustawień routera (czy też modemu), podyktował przez telefon co robić, gdy go zapytałem czy jak po tym nadal będzie występował problem to rozwiążą umowę bez ponoszenia przeze mnie tych kosztów, powiedział mi, że oni realizują dystrybucję internetu a to, że u mnie go nie odbiera, albo odbiera słaby zasięg to moja wina.

Problem oczywiście występuje nadal, ale ja już nie mam pomysłu jak z nimi walczyć
maxi3429 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ wadliwy dekoder polsatu cyfrowego (odpowiedzi: 16) W listopadzie kupiłem dekoder polsatu cyfrowego HD. Od ponad trzech tygodni kilka razy w ciągu dnia sam się wyłącza i po około 1-2 min włącza się...
§ Rezygnacja z Cyfrowego Polsatu do 10 dni (odpowiedzi: 11) Witam. Podpisałam umowę zawartą internetowo i potwierdzoną telefonicznie. rozmowa tel była 10 stycznia. Umowę wraz z dekoderem przywiózł kurier dnia...
§ rezygnacja z cyfrowego polsatu (odpowiedzi: 5) Witam prosze o porade w sprawie cyfrowego polsatu. Otoz rok temu w lipcu wzielam telewizje w CP. Wyszly nieprzewidziane okolicznosci i od maja tego...
§ Rezygnacja z Cyfrowego Polsatu - internet Pomoc (odpowiedzi: 1) Witam chciałbym zerwać umowę bez ponoszenia kosztów gdyż aktualnie takowy niby net posiada moja młodsza siostra lecz nie wywiązują się z umowy...
§ internet z cyfrowego polsatu (odpowiedzi: 7) Witam Chciałam się zapytać może ktoś wie jak można rozwiązać wcześniej umowę bez ponoszenia niby umownej kary. Dlaczego piszę "niby" dlatego że w...
§ rezygnacja z pakietu Cyfrowego Polsatu (odpowiedzi: 1) Szukam pomocy Od września 2007r. korzystam z usług Cyfrowego Polsatu (umowa zawarta na 13 miesięcy) obejmowała pakiet Familijny i RelaMix następnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:43.