Witam.
Wystawiłem produkt (skrzynie biegów) o wartości 550zł na portalu allegro w maju 20154. Pod koniec maja zainteresował się kupiec z drugiego końca Polski. 29.05.15 zarejestrowałem się na stronie internetowej poczty polskiej, w celu zamówienia kuriera po odbiór przesyłki.
W tym samym czasie wypełniłem zlecenie na stronie internetowej z informacją jaka to ma być forma wysyłki i gdzie ma być dostarczona, dla upewnienia się zadzwoniłem jeszcze do poczty polskiej i po telefonicznej rozmowie pani zweryfikowała moje zlecenie, mówiłem że ma to być wysyłka za pobraniem na kwotę 550zł, pani potwierdziła i zamówiła kuriera na umówioną godzinę. Nie byłem w chwili przekazania przesyłki kurierowi. Moi rodzice przekazali przesyłkę kurierowi , trwało to szybko mówili że przesyłka za pobraniem, byli pewni że ja wszystko dopilnowałem. Kurier w momencie odbioru nie posiadał przy sobie druków do wypisania i zaproponował żeby przyjść po druki potwierdzenia na następny dzień do placówki poczty polskiej po odbiór, że poinformuje kierowniczkę żeby zostawiła potwierdzenie wysyłki.
Na drugi dzień moja mama jak przyszła do odbiór pokwitowania za wysłaną przesyłkę, otrzymała kopertę a w środku potwierdzenie z wypisanymi tylko danymi adresata i nadawcy bez podpisu osoby wydającej i osoby przyjmującej tylko pieczątka poczty polskiej. Bez kwoty pobrania i numeru konta

Po 2,3 tygodniach zadzwoniłem do kupującego z zapytaniem czy dostał przesyłkę, odpowiedz była że tak że wszystko jest ok że wysłał pieniądze. Przesyłkę odebrała jego żona z pokwitowaniem.
Zadzwoniłem do poczty polskiej z pytaniem jaki jest okres oczekiwania zwrotu pieniędzy na konto bankowe jeśli była przesyłka wysyłana za pobraniem. Dostałem odpowiedz że do tygodnia. Poczekałem tydzień i dalej nie było przelewu. Zadzwoniłem do poczty w celu zapytania się dlaczego nie mam pieniędzy za wysłaną przesyłkę, po sprawdzeniu przesyłki okazało się że została wysłana jako zwykła bez potwierdzenia za pobraniem.
Pisałem 3,4 e-maile z reklamacją do poczty polskiej w celu wyjaśnienia danej sytuacji, kazali czekać na rozpatrzenie reklamacji. Dziś otrzymałem dokument z poczty polskiej, załączam foto, z odpowiedzią iż reklamacja została rozpatrzona i uznana za nieuzasadnioną przez Radcę P Poczty Polskiej.
Dodam że w czasie oczekiwania na decyzję z Poczty Polskiej zadzwoniłem jeszcze do kupującego z zapytaniem dlaczego kłamał wcześniej, twierdząc że zapłacił za przesyłkę jak póżniej powiedział że on nie wie jak to się stało że przesyłka nie była za pobraniem i że ktoś z poczty polskiej popełnił gdzieś błąd.
Mam nagraną rozmowę telefoniczną z kupującym, któy mówi że zgadza się ze mną że miała być przesyłka za pobraniem, mówi że nie będzie nic mi płacił, że to wina poczty polskiej, że jak przyjedzie ktoś z poczty polskiej i to wyjasni to zapłaci jak nie to nie zapłaci.
I co tu zrobić w tej sprawie!!!
Pomoże ktoś!!! Nie dość że miało być za pobraniem 550zł to jeszcze zapłacili rodzice za przesyłkę kurierowi prawie 100zł

Proszę o wyrozumiałość rodzice starsi wiekowo.
Odpowiedz z poczty polskiej:
skan.jpg | przemo160979 | Fotosik.pl