Zakup przez internet - wprowadzanie w błąd/podróbki/brak kontaktu - Forum Prawne

 

Zakup przez internet - wprowadzanie w błąd/podróbki/brak kontaktu

Cześć, Kupiłam przez internet buty w sklepie X (nie wiem czy mogę podać nazwę) W wielu miejscach tytułuje siebie sklepem FAQ: ,,Każdy zakup w naszym sklepie jest w 100% bezpieczny i chroniony" O nas: ,,Idealny ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
09-08-2018, 14:54  
satiricalmind
Użytkownik
 
Posty: 33
Domyślnie Zakup przez internet - wprowadzanie w błąd/podróbki/brak kontaktu

Cześć,

Kupiłam przez internet buty w sklepie X (nie wiem czy mogę podać nazwę)
W wielu miejscach tytułuje siebie sklepem
FAQ: ,,Każdy zakup w naszym sklepie jest w 100% bezpieczny i chroniony"
O nas: ,,Idealny sklep dla wszystkich, którzy bawią się modą"

Natomiast dopiero w regulaminie jest wyjaśnione: ,,wykonuje usługi, pośredniczy i pomaga w zakresie organizowania zakupu produktów widniejących w naszym sklepie, za pośrednictwem Internetu.Poprzez złożenie zamówienia zlecasz usługę Hunter Style polegającą na modelu logistycznym:
-pomoc w zawarciu umowy z dostawcą zagranicznym"

Moja historia wygląda tak:
-Kupiłam buty i zorientowałam się, że będą z Chin
-Napisałam, że po otrzymaniu będę je chciała natychmiast zwrócić
-Dowiedziałam się, że info o zwrocie dostanę jak otrzymam towar
-Na pytanie dlaczego, sklep zerwał kontakt. Nie otrzymałam odpowiedzi na żadnego z 5 maili wysłanych w sprawie zwrotu.

-Otrzymałam buty w worku, bez pudełka z Chin
-Napisałam do firmy Nike i wysłałam zdjęcia z pytaniem czy są to buty oryginalne. Otrzymałam odpowiedź ,,Patrząc na zdjęcia, przez znaczek Nike przechodzi nitka - nasze produkty przechodzą inspekcję i taki produkt napewno nie zostałby wypuszczony na sprzedaż."

-Napisałam do sklepu, że mam podejrzenie, że buty są podrabiane bądź są odrzutem z produkcji, zażądałam adresu zwrotu i pokrycia wszelkich kosztów. Maila wysłałam z 2 kont mailowych z zaznaczeniem, że ponoć moje poprzednie 5 maili do nich nie dotarło.
-Sklep nie odpisuje.

Mamy tutaj:
-Podejrzenie pośrednictwa handlu towarem podrabianym
-Wprowadzanie klienta w błąd (nazywanie się sklepem, pisanie o dostawie Pocztą Polska a nie China Express)
-Uniemożliwianie skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy czyli brak respektowania praw konsumenta.

Wiem, że głupio zrobiłam, bo nie sprawdziłam sklepu. Nie ma do nich żadnego kontaktu poza mailowym, ani telefonu, ani NIP ani nic.

Co mogę zrobić w tej sytuacji? Do kogo się zwrócić?
Rzecznik praw konsumenta? Prawnik? Inspekcja Handlowa?
satiricalmind jest off-line  
11-08-2018, 00:16  
Marek1Marek
Stały bywalec
 
Posty: 1.154
Domyślnie RE: Zakup przez internet - wprowadzanie w błąd/podróbki/brak kontaktu

Policja, tylko musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy wiedziałaś że kupujesz podróbkę ? Czy nie była to zbyt korzystna cena jak za produkt tej marki ? Jeśli tak to również mogą spotkać cię nieprzyjemności.

Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Przepis prawny:
Art. 305. 1. Kto, w celu wprowadzenia do obrotu, oznacza towary podrobionym znakiem towarowym, zarejestrowanym
znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub dokonuje obrotu towarami oznaczonymi takimi znakami, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca przestępstwa określonego w ust. 1 podlega grzywnie.
3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełnienia przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo dopuszcza
się tego przestępstwa w stosunku do towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.
Marek1Marek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zakupy mp3 przez Internet, brak towaru, brak kontaktu, nieodbieranie przesyłek (odpowiedzi: 3) Witam, Moja sprawa wygląda następująco: - 15.12.2016 - zakup kilku albumów mp3 w sklepie internetowym zarejestrowanym w Polsce - otrzymanie...
§ Zakup przez internet - odstąpienie od umowy - brak kontaktu ze sklepem (odpowiedzi: 3) Witam, postaram się napisać kontretnie jak się da. 15.10 składam zamówienie i opłacam je (170zł) 15.10 sklep potwierdza przyjęcie zamówienia...
§ ZWROT towaru zakupionego przez internet- brak kontaktu ze sprzedawcą (odpowiedzi: 1) Witam! Jestem tutaj nowa, więc proszę o wyrozumiałość :) Będę szczera opisując całą sytuację. Sprawa wygląda następująco. Na portalu...
§ Zakup przez ALLEGRO brak towaru, zwrotu pieniedzy, kontaktu (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie, mam nadzieje,ze tu znajde jakas podpowiedz co w sytuacji gdy kupiłam przedmiot przez allegro " opcja płace z allegro", i do tego...
§ zakup przez internet i brak kontaktu ze sprzedającym (odpowiedzi: 2) 3 tygodnie zamówiłam coś ze sklepu internetowego, zapłata za pobraniem. Dostałam na maila potwierdzenie zamównienia, towar nie przyszedł do dziś....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:58.