Rozwiązanie umowy internet i telewizja, *** - Forum Prawne

 

Rozwiązanie umowy internet i telewizja, ***

Dzień dobry, Problem wygląda następująco: Dnia 2018-04-18 zawarliśmy umowę na świadczenie usług w postaci internetu i telewizji cyfrowej z firmą ***, jednakże w związku z niedawną przeprowadzką wystąpiły problemy z tym operatorem (musieli nam te ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
09-03-2019, 16:49  
Dull
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Rozwiązanie umowy internet i telewizja, ***

Dzień dobry,
Problem wygląda następująco: Dnia 2018-04-18 zawarliśmy umowę na świadczenie usług w postaci internetu i telewizji cyfrowej z firmą ***, jednakże w związku z niedawną przeprowadzką wystąpiły problemy z tym operatorem (musieli nam te multimedia fizycznie podłączyć w nowym miejscu zamieszkania). Do umówionej wizyty fachowców, którzy mieli nam ten internet podłączyć nie doszło, żadnej informacji, kontaktu, nic. Dopiero po wykonaniu telefonu z naszej strony udało się umówić na następny termin, gdzie sytuacja się powtórzyła. Trwało to łącznie ponad tydzień, więc przy kolejnym kontakcie z operatorem, gdzie łaskawie wyznaczono nam termin na tydzień później, grzecznie podziękowaliśmy za współpracę. Firma *** nie uznała swojej winy w tej sprawie, więc na reklamację otrzymaliśmy odpowiedź odmowną (powołują się tu na zacytowany przeze mnie paragraf. Tu tylko podkreślę, że przerwa w świadczeniu usług wynikała wyłącznie z winy operatora.
Chodzi mi o to czy w tej sytuacji można rozwiązać umowę z operatorem, z jego winy (co pozwoli zakończyć umowę bez dochowania okresu wypowiedzenia i uniknięcia dodatkowych opłat). Dodatkową kwestią (mam nadzieję, że wpływającą na daną sytuację) jest to, że umowa zawarta była telefonicznie i później nie otrzymaliśmy żadnych dokumentów (umowy, regulaminu, nic) i dopiero po zaistnieniu danej sytuacji, na żądanie z naszej strony zostały nam one udostępnione. Sama umowa przewiduje możliwość rozwiązania umowy w takiej sytuacji, jednakże tylko przez operatora, abonent taką możliwość uzyskuje dopiero po upływie 21 dni, a mimo wszystko w dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie brak internetu przez trzy tygodnie.
§10. Umowa Abonencka obowiązuje przez czas nieoznaczony z prawem jej rozwiązania przez każdą ze stron, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca
kalendarzowego. Operator jest uprawniony do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez okresu wypowiedzenia z przyczyn leżących po stronie Abonenta określonych w Regulaminie świadczenia
Usługi. Umowa Abonencka może być rozwiązana przez Abonenta bez okresu wypowiedzenia w przypadku, gdy przerwa w świadczeniu Usługi z winy Operatora lub działania siły wyższej trwała
nieprzerwanie co najmniej 21 dni. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy winno być złożone drugiej stronie na piśmie. Szczegółowe warunki rozwiązania Umowy Abonenckiej zawarte są w Regulaminie
świadczenia Usługi.

Z tego co słyszałem, to sama firma aktualnie znajduje się w pewnych kłopotach finansowych, może więc to stąd wzięła się taka, a nie inna polityka.
Mam nadzieję, że zamieściłem wszystkie kluczowe informacje, jeśli nie, to oczywiście je uzupełnię.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
PS. Jeśli to coś pomoże, to mogę dodać umowę/regulamin i odpowiedź operatora na jakąś zewnętrzną stronę, bo niestety nijak nie mogę się zmieścić w limitach załączników :/


moderacja
Dull jest off-line  
09-03-2019, 16:55  
Kanas
Moderator
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 20.041
Domyślnie re: Rozwiązanie umowy internet i telewizja, ***

Cytat:
Napisał/a Dull Zobacz post
musieli nam te multimedia fizycznie podłączyć w nowym miejscu zamieszkania
Musieli ?
Przytocz zapis z umowy, czy też regulaminu który potwierdza powyższe.
Kanas jest off-line  
11-03-2019, 05:53  
forg
Praktyk
 
Posty: 17.877
Domyślnie re: Rozwiązanie umowy internet i telewizja, ***

Cytat:
Napisał/a Dull Zobacz post
Firma *** nie uznała swojej winy w tej sprawie, więc na reklamację otrzymaliśmy odpowiedź odmowną (powołują się tu na zacytowany przeze mnie paragraf. Tu tylko podkreślę, że przerwa w świadczeniu usług wynikała wyłącznie z winy operatora.
Z winy operatora? A zawarłeś umowę, w której zagwarantowano tobie przeniesienie miejsca świadczenia usługi w dowolne miejsce NATYCHMIAST?
forg jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozwiązanie umowy na internet (odpowiedzi: 7) Witam Moi rodzice sprzedali dość nieoczekiwanie dom i przenoszą się na nowe mieszkanie. Pól roku wcześniej podpisali umowę na internet na 24...
§ Telewizja Vectra nalicza karę za prawidłowe rozwiązanie umowy (odpowiedzi: 23) Witam! Sprawa dotyczy mojej mamy uczciwej emerytki, a konkretnie rozwiązania przez nią kończącej się 36 miesięcznej umowy z Telewizja Vectra. Umowa...
§ Telewizja nowej generacji N - rozwiązanie umowy z winy operatora (odpowiedzi: 24) Witam, szukałem na forum kogoś z podobną sytuacją ale z tego co widzę większość tematów dotyczy Cyfry+. Chciałbym się zapytać, czy abonentom...
§ Rozwiązanie umowy o internet. (odpowiedzi: 3) Witam. Z góry przepraszam, jeżeli w złym dziale zamieściłem temat, i w takim przypadku proszę o przeniesienie. Tak jak w temacie, chciałbym...
§ Rozwiązanie umowy Internet (odpowiedzi: 1) Witam! mam pewien problem.. We wrześniu 2009r. podpisałem umowę na internet i telefon z firmą Multimedia Polska. (telefon do października 2010,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:50.