Nieodebrana przesyłka pobraniowa - jak odzyskać pieniądze? - Forum Prawne

 

Nieodebrana przesyłka pobraniowa - jak odzyskać pieniądze?

Dzień dobry, pracuję w sklepie internetowym. Niedawno wysyłaliśmy paczkę z zamówieniem za pobraniem. Paczka po jakimś czasie do nas wróciła, bo klient jej nie odebrał i firma kurierska ją do nas zwróciła. Oczywiście ponieśliśmy koszty ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
01-04-2019, 13:13  
Aprillll
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Nieodebrana przesyłka pobraniowa - jak odzyskać pieniądze?

Dzień dobry,

pracuję w sklepie internetowym. Niedawno wysyłaliśmy paczkę z zamówieniem za pobraniem. Paczka po jakimś czasie do nas wróciła, bo klient jej nie odebrał i firma kurierska ją do nas zwróciła. Oczywiście ponieśliśmy koszty wysyłki, magazynowania oraz zwrotu paczki z powrotem do naszego magazynu. Klient nie chce teraz opłacić kosztów przesyłek, mówiąc że już nie chce towaru i ma prawo zrezygnować z zamówienia. Stwierdził też, że mamy się z nim nie kontaktować, odwołując się do RODO i wycofuje wszystkie zgody na przetwarzanie jego danych.

Planujemy wysłać mu wezwanie do zapłaty, a on grozi sądem odnośnie złamania przepisów RODO. Czy ma takie prawo? Czy jedno z drugim jakieś związek?

W końcu składając zamówienie akceptował nasz regulamin, zamówił produkt z obowiązkiem zapłaty i nigdy go nie odebrał.

My próbujemy odzyskać stracone pieniądze (korespondencja mailowa).
Czy klient ma prawo używać argumentu RODO w takim przypadku, kiedy nie wywiązał się z umowy kupna-sprzedaży? Przecież my jako sklep chyba mamy prawo domagać się odzyskania naszych pieniędzy...?
Aprillll jest off-line  
02-04-2019, 05:52  
forg
Praktyk
 
Posty: 17.877
Domyślnie RE: Nieodebrana przesyłka pobraniowa - jak odzyskać pieniądze?

A wiesz cokolwiek na temat podstaw i zasad przetwarzania danych? Może najpierw się zapoznaj.
Klient sobie może żądać a sklep do czasu kompletnego zakończenia transakcji ma prawo dane przetwarzać.
forg jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 3) Witam, miałem wystawiony na portalu aukcyjnym OLX telefon o wartości 2000zl. Napisał do mnie kupujący z informacją ze jest zainteresowany za kwote...
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 7) Witam, jak prawnie wygląda sytuacja nieodebrania przesyłki pobraniowej. Chciałam zakupić wózek - Pan wystawiał towar na allegro. ...
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 3) Kto ponosi koszty?Nieodebranie tylko i wyłącznie z winy odbiorcy.
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 0) Tytuł jak 100 innych tutaj ale nie znalazłem w nich odpowiedzi do konkretnej sytuacji. Sprzedający wysłał do mnie nie ta paczkę, w związku z czym...
§ Nieodebrana przesyłka pobraniowa (odpowiedzi: 4) Nieodebrana przesyłka pobraniowa Jestem przedsiębiorą prowadzącym DG. W jej ramach sprzedaję towar za pośrednictwem internetu np. w serwisie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:44.