Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy - Forum Prawne

 

Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Witam, Mam maly problem. Moja dziewczyna kupila rok temu w czerwcu czytnik do e-bookow. Rowno rok po zakupie wysiadl wyswietlacz w lipcu podajrze tego roku. Urzadzenie oczywiscie nie upadlo nigdy ani nie zostalo uszkodzone w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
30-10-2009, 19:34  
vsnake666
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Witam,

Mam maly problem. Moja dziewczyna kupila rok temu w czerwcu czytnik do e-bookow. Rowno rok po zakupie wysiadl wyswietlacz w lipcu podajrze tego roku. Urzadzenie oczywiscie nie upadlo nigdy ani nie zostalo uszkodzone w jakikolwiek mechaniczny sposob. Sprzedawca na swojej stronie informuje o 12 miesiacach gwarancji. Regulamin e-czytnik.pl < --- adress do regulaminu sklepu.

A to jest regulamin gwarancji producenta https://www.irexshop.com/information.php?info_id=26 w pierwszych linijkach pisze o gwarancji na rok.

Moja partnerka napisala do sklepu ktory dokonal sprzedarzy i poinformowali ja ze nic nie moga zrobic bo juz jest po gwarancji i otrzymali taki email po kontakcie z producentem:

"thank you for uploading the picture. Unfortunately, we must conclude that
the glass of the display module has broken. This type of damage is not
covered by warranty.
To have the display module repaired we will require the purchase of 275
service credits in our webshop (...)"

Przyczym zaznaczam ze wyswietlacz nie zostal uszkodzony mechanicznie tylko sam z siebie przestal dzialac.

Moje pytanie to czy nie obowiazuje mnie standardowa 24 miesieczna gwarancja bo to jest np sklep internetowy, czy sa jakies inne zasady co do gwarancji w przypadku sklepow internetowych.

Slyszalem ze jesli producent oferuje tylko rok gwarancji to sprzedawca winien dolozyc rok swojej czy cos w tym stylu.

Na co powiniena sie powolywac zglaszajac usterke na gwarancje, czy moze jako niezgodnosc z umowa?

Co jest bardziej kozystne dla niej i najwlasciwsze w tej sytuaci.

Ewentualnie do jakich ustaw powininem siegnac bo nie wiem ktore reguluja zasady udzielania gwarancji przez sklepy internetowe.

Pozdrawiam serdecznie
vsnake666 jest off-line  
30-10-2009, 19:44  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Nie ma żadnego "dokładania" gwarancji.
Reklamowac towar mozna na podstawie a)gwarancji (udzielanej przez producenta, importera, sprzedawcę), b)ustawy. Reklamację z powodu niezgodności towaru z zawartą umową sprzedaży można kierować do SPRZEDAWCY na piśmie w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu. Jeżeli wadę ujawniono w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu, istnieje domniemanie, że istniała już w momencie wydania towaru.
Sprzedawca powinien w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji dać MERYTORYCZNĄ ODPOWIEDŹ (uznać lub nie). Klientowi przysługuje roszczenie a) nieodpłatnej naprawy, b)wymiany na nowy - a w razie gdyby było to uciążliwe lub kosztowne - c)zwrotu zapłaconej ceny.
Stosowną ustawę można znaleźć na stronie Federacji Konsumentów.
natalie-s1959 jest off-line  
30-10-2009, 22:48  
vsnake666
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

OK dziekuje za szybka odpowiedz,

1) Czy jesli zglosil bym to z tytulu gwarancji ciagle mam 24 miesiace czy tyle co deklaruje sklep/producent;

2) Czy jesli oddam sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa to czy moga np mi odpisac nie mozemy tego naprawic w ramach tego bo np. wyswietlacze nie podlegaja tego typie napraw po okresie 12mcy. (Slyszalem ze producenci nie chca dawac gwarancji na wyswietlacze na pelne 24... ale to moze byc kolejna plotka.. )
vsnake666 jest off-line  
31-10-2009, 07:10  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

natalie:

juz to pisałem kilka razy, nie istnieje domniemanie że istniała już w trakcie wydania towaru, tylko istnieje domniemanie, że wada, jeśli w ogóle jest stwierdzona, to istniała w trakcie wydania;

to nie jest domniemanie istnienia wady, tylko domniemanie czasu jej powstania.
rafal_26 jest off-line  
02-11-2009, 10:28  
vsnake666
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Dobra napisalem do nich zgloszenie i wyslalem droga tradycyjna kopie maila.
Powolalem sie na niezgodnosc towaru z umowa.

Dostalem taka odpowiedz niemal natychmiast.

"Dziekuję za dane oraz zdjęcia urządzenia.
Zgłaszam usterkę do producenta firmy iRexTechnologies i przekażę Pani jego decyzję.
Z wyrazami szacunku"(..)

Zabardzo nie rozumiem tego co mi odpisali bo myslalem ze to z nimi bede dochodzil reklamacji a oni powoluja sie na jakies decyzje producenta. Nadziwniejsze jest to ze nie chcieli nawet urzadzenia zobaczyc tylko zdjecia...

Spodziewam sie odpowiedzi w stylu - niestety producent nie moze uznac tej gwarancji. Co dalej wiec? Srednio mi sie chce z nimi sadzic....
vsnake666 jest off-line  
02-11-2009, 11:47  
_chris_
Stały bywalec
 
Posty: 4.498
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Witam, w razie problemów zawsze można się zgłosić po bezpłatną, fachową poradę do najbliższego Rzecznika Konsumentów. I warto przeczytać temat przyklejony http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html
_chris_ jest off-line  
02-11-2009, 22:24  
vsnake666
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Dostalem wlasnie odpowiedz od producenta choc nie do niego reklamowalem, ze uszkodzenie powstalo poprzez wywarcie sporego nacisku na wyswietlacz i pekniecie szybki ochraniajacej go, choc nie ma czegos takiego uszkodzonego w tym urzadzeniu. Zabawne ze nawet urzadzenia nie dostali tylko zdjecia wiec jak mogli to sprawdzic. Maskara... czekam na odpowiedz z firmy ktora mi to sprzedala - przeciez do nich pisalem.
vsnake666 jest off-line  
03-11-2009, 10:07  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.840
Domyślnie RE: Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy

Obawiam się, że reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie i pozostanie Ci droga sadowa.
Jeżeli sprzęt nie ma uszkodzeń mechanicznych to sprawa powinna być bez problemu wygrana - szczególnie w świetle łatwej do obalenia wyssanej z palca ekspertyzy serwisu.
Możesz ewentualnie w międzyczasie postraszyć rzecznikiem, federacją, UOKiKiem.
I, tak jak napisał _chris_, na pewno nie zaszkodzi kontakt z rzecznikiem i zasięgnięcie porady, która nic nie kosztuje.
Ripper jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nie dostałem przedmiotu (Sklep internetowy) (odpowiedzi: 11) Witam. Mam pytanie. W środę tj. 23 września zakupiłem kurtkę i zrobiłem przelew. Następnego dnia został wysłany. Dostałem meila od kuriera DPD, że...
§ Sklep internetowy, zepsuta pralka. Gwarancja czy zwrot/wymiana? (odpowiedzi: 5) Dzien dobry, Zakupiłem pralkę ELECTROLUX EWS 106410W. Dotarła bez problemu. Mam z nią jednak problem, gdyż podczas wirowania w wpada w bardzo...
§ Agd- sklep internetowy, gwarancja (odpowiedzi: 3) witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc. w kwietniu ubiegłego roku kupiłem w sklepie internetowym frytownicę. całkiem niedawno sprzęt się...
§ Sklep internetowy. Zmiana ceny po zakupie przedmiotu. (odpowiedzi: 11) Witam! Otóż mam pewnien problem. Kupiłem w sklepie internetowym przedmiot. Sprzedawca napisał, że nie sprzeda mi owego przedmiotu za cenę za...
§ sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy (odpowiedzi: 9) witam, sprawa wygląda następująco, sklep internetowy mający swoja stronę www, handlujący sprzętem elektronicznym, towar wysyłany kurierem lub odbiór...
§ gwarancja a sklep internetowy (odpowiedzi: 2) W grudniu 2007 zakupiłem w pewnym sklepie internetowym odtwarzacz mp3. Ponad miesiąc temu nawalił, zaczął działać źle. Gwarancja była wystawiona na 2...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:27.