Przesyłka kurierska uszkodzona w transporcie lub punkcie pickup - Forum Prawne

 

Przesyłka kurierska uszkodzona w transporcie lub punkcie pickup

Dzień dobry, 29 października wysłałem paczkę z Polski do Holandii firmą DPD. 2 listopada zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie firmy kurierskiej paczka została dostarczona do punktu pickup w Holandii bez wizyty u adresata oraz ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
11-11-2020, 15:36  
Esmerald1
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Przesyłka kurierska uszkodzona w transporcie lub punkcie pickup

Dzień dobry,

29 października wysłałem paczkę z Polski do Holandii firmą DPD.

2 listopada zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie firmy kurierskiej paczka została dostarczona do punktu pickup w Holandii bez wizyty u adresata oraz bez poinformowania go o przesyłce. Kurier nie wysłał nawet wiadomości sms.

4 listopada zaniepokojony brakiem powiadomienia uzyskałem informację na infolinii o miejscu pozostawienia paczki. Pech chciał, że był to sklep z używanymi smartfonami prowadzony przez imigrantów.


Poinformowałem odbiorcę gdzie ma się udać celem odebrania paczki. Tego samego dnia odbiorca zjawił się w określonym miejscu z dokumentem tożsamości gdzie zastał rozdartą paczkę i natychmiast mnie o tym poinformował, a ja zadzwoniłem na infolinie celem wyjaśnienia.
Zachowanie szefa lub pracownika punktu odbioru nie było uprzejme, jednocześnie budzące podejrzenia.
Odbiorca niczego nie podpisywał jedynie zrobił zdjęcie uszkodzenia paczki, a obsługa sklepu natychmiast ją schowała.
Na temat paczki pojawiła się informacja
Cytat:
Przesyłka niedoręczona - rezygnacja klienta z przesyłki
Zgodnie z zaleceniami pracowników infolinii 4 listopada złożyłem stosowną reklamację oraz elektroniczny protokół szkody.
Z lokalizacji paczki wynika, że jutro do mnie wróci.
Teraz powinienem spisać kolejny protokół szkody z kurierem?
Należy to zrobić przed potwierdzeniem odbioru czy natychmiast po? Nie odbierać? do momentu wyjaśnienia?
Będę musiał prawdopodobnie uiścić opłatę za zwrot czy muszę zapłacić i dopiero żądać zwrotu?

Pozdrawiam
Esmerald1 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ uszkodzona przesyłka kurierska (odpowiedzi: 5) witam, prosze was o pomoc, zakupiłem lampy samochodowe na jednym z portali internetowych, towar uzywany, w pełni sprawny i kompletny, sprzedawca...
§ Uszkodzona przesyłka w transporcie ? (odpowiedzi: 0) Witam. Chciałem wysłać komputer do serwisu na naprawę gwarancyjną (Cortland) Zamówiłem kuriera na ich koszt, paczka poszła. Po dotarciu dostałem...
§ Uszkodzona przesyłka kurierska DPD (odpowiedzi: 2) Witam Jestem sprzedającym. Wysłałem do kupującego zakupiony na Allegro stolik turystyczny. Był dobrze zapakowany i oznaczony naklejkami...
§ uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA (odpowiedzi: 12) W dniu 9.09.13 r. dokonałem zakupu drzwi do samochodu w sklepie internetowym. Kurier dostarczył zakupiony towar – drzwi kompletne do samochodu...
§ Uszkodzona przesyłka w transporcie (odpowiedzi: 1) Witam. Prowadzę sprzedaż wysyłkową. Wsyłałem kupujacemu przedmiot, zaznacze że jest zgodny z opisem. Przesyłka niestety została uszkodzona przez...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:24.