Anulowane zamówienie - moment zawarcia umowy ze sklepem internetowym - Forum Prawne

 

Anulowane zamówienie - moment zawarcia umowy ze sklepem internetowym

Cześć! W grudniu zeszłego roku w sklepie internetowym zamówiłem kartę graficzną. Najpierw dostałem maila o weryfikacji możliwości sprowadzenia produktu, a zaraz potem drugiego o treści: "Do Sklepu Internetowego wpłynęło Zamówienie o numerze nr XXXXXX/YYYY. W ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie


Odpowiedz
 
08-03-2021, 01:10  
Urosz
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Anulowane zamówienie - moment zawarcia umowy ze sklepem internetowym

Cześć!

W grudniu zeszłego roku w sklepie internetowym zamówiłem kartę graficzną. Najpierw dostałem maila o weryfikacji możliwości sprowadzenia produktu, a zaraz potem drugiego o treści:

"Do Sklepu Internetowego wpłynęło Zamówienie o numerze nr XXXXXX/YYYY. W najbliższym czasie przekażemy e-mailem lub telefonicznie informacje dotyczące złożonego Zamówienia, aby potwierdzić jego wszystkie istotne elementy i termin wysyłki/dostawy. Załączamy Regulamin Serwisu wraz z informacjami dotyczącymi korzystania z prawa odstąpienia od umowy."

Na koncie klienta pojawił się status "Kompletowanie Zamówienia/rezerwacji" i termin wysyłki "do 7 dni". Danych do przelewu nie było, tylko informacja, że skontaktują się telefonicznie lub mailem. Patrząc na to wszystko nie miałem wątpliwości, że zgodnie z KC art. 66 §1 oraz art. 66 [1] §1 umowa została zawarta, zwłaszcza, jeżeli podali termin realizacji i napisali o prawie do odstąpienia od niej.

Po 7 dniach nie było żadnej informacji o wysyłce, więc zadzwoniłem na infolinię: konsultantka powiedziała, że karta jest dla mnie odłożona i na pewno ją dostanę, bo było na nią niewielkie zainteresowanie (wiedziałem, że to kłamstwo, ale ok), czekałem więc tylko na dane do przelewu. Jako że nadal niczego nie dostałem, po kolejnych kilku dniach, ponownie zadzwoniłem i dowiedziałem się tym razem, że dostawa dopiero będzie, ale że wysyłają im niewiele sztuk tych kart, więc nie wiadomo, czy się załapię. I tak to trwało 2 miesiące: co jakiś czas kontaktowałem się telefonicznie i mailowo, za każdym razem nikt nie wiedział, czy przy kolejnej dostawie otrzymam kartę czy nie. Były telefoniczne czy mailowe zapewnienia typu: "Jak tylko produkt dotrze do magazynu sklepu, zostanie Pan o tym poinformowany i zastanie Panu udostępniona możliwość wyboru dogodnego terminu dostawy zamówienia", ale bez konkretów.

Po 2 miesiącach nagle anulowano mi zamówienie. Dowiedziałem się o tym, gdy zadzwoniłem na infolinię, bo żadnego maila nie otrzymałem (choć regulamin sklepu tak stanowi), wysłali mi go dopiero później. Powód - brak towaru na magazynie. Mimo tego, że go nigdy tam nie było, bo był sprowadzany partiami i nieprawdą jest, że jest niedostępny - producent nie zaprzestał jego produkcji, a na stronie samego sklepu była cały czas informacja, że produkt jest "czasowo niedostępny" i dopiero na dniach zmienili to na "niedostępny w naszym sklepie". Na powołanie się na zawartą umowę otrzymałem odpowiedź, że nie została zawarta, bo regulamin sklepu mówi:

"W przypadku Zamówienia Umowa Sprzedaży zostaje zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości e-mail o tytule: „Zamówienie nr XXXXXX/YYYY – potwierdzenie Zamówienia”, potwierdzającym wszystkie istotne elementy Zamówienia."

Faktycznie, takiego maila nie dostałem, ale osoby, którym zrealizowano zamówienie, też go nie dostawały (co są gotowe potwierdzić, przesyłając korespondencję mailową ze sklepem). Przy anulowaniu zamówienia też nie było wymaganego maila. Gdzieś przeczytałem, że w przypadku, gdy praktyka firmy nie jest zgodna z jej regulaminem, to wiążąca jest praktyka a nie regulamin.

Czy w takim przypadku sklep, po zwodzeniu mnie przez 2 miesiące, gdy w tym czasie ceny tych kart poszły w górę o 1500 lub nawet więcej złotych, mógł mi anulować zamówienie? Czy cała sytuacja nie pasuje do KC art. 70 §1?

Jeżeli ma to jakieś znaczenie dla oceny postawy sklepu, to po kolejnych próbach dogadania się z nimi, zaproponowali mi najpierw kupon na 30 zł, potem 50 zł, a gdy im wysłałem przedsądowe wezwanie do wywiązania się z umowy sprzedaży, gdzie przedstawiłem moją argumentację oraz że zgłoszę ich za nielegalne praktyki, bo zamówienia anulowali pewnie po to, żeby za jakiś czas wystawić te karty znacznie drożej, to zaproponowali 300 zł.

Będę wdzięczny za Wasze opinie.
Urosz jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Anulowane zamówienie w sklepie internetowym - brak zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 2) Witam, Anulowałem zamówienie w sklepie internetowym, ponieważ na stronie zostałem oszukany - sklep informował o darmowej wysyłce, zamówienie...
§ Anulowane zamówienie w sklepie internetowym z jednorazowym kodem rabatowym (odpowiedzi: 3) Dzień dobry. Byłem w posiadaniu jednorazowego bonu rabatowego na pewną kwotę w sklepie neonet.pl. Regulamin dotyczący owych bonów:...
§ Anulowane zamówienie (odpowiedzi: 1) Witam 15 marca 2017 roku na stronie sklepu Decathlon była promocja koszulek z 19.99 zł na 4.99 zł, więc zamówiłem sobie takich osiem (w dwóch...
§ Zamówienie zostało anulowane z powodu braku zamówionych towarów u dostawców. (odpowiedzi: 9) Wylicytowałam kilka bluzek, spodni itp w sklepie internetowym. Przesyłka za każdą rzecz oddzielnie wynosi 16zł, ale był też możliwy odbiór osobisty...
§ Anulowane zamówienie (odpowiedzi: 2) Witam! Sprawa jest dość pogmatwana i chcę się was spytać o radę. Dotyczy ona zamówienia w amerykanskim sklepie internetowym sprzedającym odzież....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:42.