dostęp do informacji publicznej - Forum Prawne

 

dostęp do informacji publicznej

Witam, proszę o informację odnośnie dostępu do informacji publicznej a mianowicie:Wystąpiłam do Urzędu Miasta o udostępnienie dokumentów w formie kserokopii. urząd zgodnie z własnym zarządzeniem Burmistrza określił sobie cennik za każda stronę. W kolejnym piśmie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Postępowanie administracyjne


Odpowiedz
 
17-04-2012, 11:04  
wertyna
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie dostęp do informacji publicznej

Witam, proszę o informację odnośnie dostępu do informacji publicznej a mianowicie:Wystąpiłam do Urzędu Miasta o udostępnienie dokumentów w formie kserokopii. urząd zgodnie z własnym zarządzeniem Burmistrza określił sobie cennik za każda stronę. W kolejnym piśmie dostałam informację że za kopię tych dokumentów mam zapłacić ponad 312 zl. Czy w tej chwili mogę zmienić decyzję i napisać pismo że się wycofuje i chce na płycie dokumenty za jedyne 4 zł?
Bo Urząd już przygotował te dokumenty za ta kwotę. Czy i tak muszę zapłacić za to?
wertyna jest off-line  
17-04-2012, 13:10  
voyteg
Moderator
 
voyteg na Forum Prawnym
 
Posty: 18.338
Domyślnie RE: dostęp do informacji publicznej

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/21B75B971E

Cytat:
W tym zakresie art. 15 ust. 2 wymienionej ustawy stanowi, że podmiot, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

Przepis art. 15 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej określa zatem tylko, że zawiadamia się wnioskodawcę o wysokości opłaty, a udostępnienie informacji następuje po upływie 14 dni od tego powiadomienia, niezależnie od tego, czy opłata została uiszczona.

ponadto

I SA/Łd 1213/08 - Wyrok WSA w Łodzi z 2009-02-24

Cytat:
Mając na uwadze zasadę bezpłatności dostępu do informacji publicznej, informacyjnie tylko wskazać trzeba, że przepis art. 15 ust. 1 umożliwia ustalenie opłaty za koszty jej utrwalenia przez podmiot zobowiązany do udzielenia informacji publicznej wyłącznie w konkretnych przypadkach. Ustalając tę opłatę, podmiot zobligowany jest starannie rozważyć, czy w danym przypadku, w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością jej przekształcenia, należy obciążyć wnioskodawcę opłatą za udzielenie informacji publicznej. Winien również wykazać, że w wyniku udostępnienia informacji publicznej objętej wnioskiem poniósł on dodatkowe koszty, a także podać sposób wyliczenia żądanej opłaty, szczegółowo wykazujący, że jej wysokość odpowiada rzeczywiście poniesionym kosztom. Tryb postępowania w tym zakresie wyznaczony został przepisem art. 15 ust. 2 ustawy, który stanowi, że podmiot zobowiązany do udzielenia informacji publicznej, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek. Na gruncie tego uregulowania, zamiar pobrania określonej w zawiadomieniu opłaty, odpowiadającej poniesionym kosztom udostępnienia informacji, nie zwalnia podmiotu od obowiązku udzielenia informacji, a jedynie opóźnia realizację wniosku o okres 14 dni liczony od dnia powiadomienia wnioskodawcy w trybie art. 15 ust. 2 ustawy. Z treści omawianego przepisu wynika wszak jasno obowiązek udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem, po upływie określonego terminu od powiadomienia, czyli zarówno w przypadku braku odpowiedzi ze strony wnioskodawcy na zawiadomienie o wysokości opłaty, jak i w sytuacji podtrzymania wniosku. Realizacja tego obowiązku nie jest zatem uwarunkowana wniesieniem opłaty związanej z udostępnieniem żądanej informacji, a tym bardziej z zapewnieniem jej uiszczenia.
voyteg jest off-line  
17-04-2012, 13:26  
wertyna
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: dostęp do informacji publicznej

Bardzo dziękuje to mi bardzo pomoże

Proszę jeszcze o informację czy mogę prosić Urzad o przesłanie tych informacji na adres email?
wertyna jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Dostęp do informacji publicznej (odpowiedzi: 2) Złożyłem wniosek do Urzędu Miasta i otrzymałem odpowiedź: http://i66.tinypic.com/2vnfn93.jpg Jeśli chodzi o projekt stałej organizacji ruchu,...
§ dostęp do informacji publicznej? (odpowiedzi: 4) Szanowni Państwo , mam pytanie, został złożony wniosek o dostęp do informacji publicznej obejmującej moje dane osobowe. Czy w tej sprawie mam...
§ Dostęp do informacji publicznej (odpowiedzi: 1) Informacja publiczną stanowi każda informacja wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje publiczne, a także inne...
§ Dostęp do informacji publicznej (odpowiedzi: 6) Temat rzeka. Dostęp do informacji publicznej jest podstawą demokratycznego państwa.Mimo iż ustawa weszła w życie w 2001roku, wciąż natrafiamy na...
§ Dostęp do informacji publicznej (odpowiedzi: 1) Mam taki problem: Petent składa wniosek do urzędu o udostępnienie całej bazy danych (w formacie .xls) utworzonej przez rejestr KRS. Czy organ...
§ Dostęp do informacji publicznej (odpowiedzi: 2) Jeżeli burmistrz miasta nie wydał decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej, a tylko napisał lakoniczne pismo, że nie ma podstaw do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:06.