Komunikacja z urzędem: poczta czy mail - wady i zalety? - Forum Prawne

 

Komunikacja z urzędem: poczta czy mail - wady i zalety?

W piśmie od urzędu celnego (w sprawie odprawy importowej towaru elektronicznego spoza UE) dostałem do wyboru: powiadomienie urzędu listem poleconym lub poprzez maila. Wybrałem wariant drugi z uwagi na praktykę przekazu informacji cyfrowych (zdjęcia i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Postępowanie administracyjne


Odpowiedz
 
13-09-2019, 18:53  
100krotnik
Użytkownik
 
Posty: 196
Domyślnie Komunikacja z urzędem: poczta czy mail - wady i zalety?

W piśmie od urzędu celnego (w sprawie odprawy importowej towaru elektronicznego spoza UE) dostałem do wyboru: powiadomienie urzędu listem poleconym lub poprzez maila. Wybrałem wariant drugi z uwagi na praktykę przekazu informacji cyfrowych (zdjęcia i linki), które są wymagane jako treść merytoryczna.

1. Czy w tej sytuacji wysłanie maila jest w kodeksie postępowania administracyjnego równoznaczne z nadaniem listu poleconego priorytetowego na poczcie?

2. Czy dostarczenie mojego maila na serwer przychodzący poczty tego urzędu jest równoznaczny z odebraniem listu poleconego wysyłanego pocztą?

3. Czy w opcji mailowej wystarczy się "podpisać" (w zasadzie napisać swoje dane) z imienia i nazwiska czy trzeba rozwinąć pełne dane adresata (ulica, miasto, kod pocztowy)?

4. Czy wysłanie maila wymaga z mojej strony podpisu cyfrowego tego maila lub innego rodzaju uwierzytelnienia cyfrowego?

Pozdrawiam
100krotnik jest off-line  
13-09-2019, 19:28  
Tens
Użytkownik
 
Posty: 151
Domyślnie RE: Komunikacja z urzędem: poczta czy mail - wady i zalety?

Urząd zgodził się na poinformowanie zwykłym e-mailem? Czy może chodzi o e-mail podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, dla którego alternatywą jest ePUAP? Według mnie chodzi o tę drugą opcję, bo:

1. Nie.
2. Nie.
3. Wg mnie bez znaczenia, ze względów powyższych.
4. No właśnie, wg mnie tak, dlatego kwalifikowany podpis elektroniczny lub ePUAP w kontaktach z urzędami.
Tens jest off-line  
23-09-2019, 19:42  
voyteg
Moderator
 
voyteg na Forum Prawnym
 
Posty: 18.445
Domyślnie RE: Komunikacja z urzędem: poczta czy mail - wady i zalety?

proponuje zalozyc ePUAP i za jego posrednictwem "rozmawiac" z dowolnym organem https://epuap.gov.pl/
voyteg jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zmiana wymiaru etatu - zalety i wady (odpowiedzi: 0) Witam Wszystkich, w zakładzie pracy niestety nie wiedzie się najlepiej i w związku z tym szefostwo wpadło na pomysł, żeby utrzymać stan załogi,...
§ Kupno auto na firmę? Jakie zalety, wady? (odpowiedzi: 1) Witam, chciałbym kupić auto osobowe z Niemiec od firmy, która wystawia fakturę VAT. Moja DG jest na ryczałcie a zarazem jestem zwolniony z VAT'u....
§ quoad usum- wady i zalety (odpowiedzi: 0) Witam, mam pytanie jestem w trakcie sprawy o wyodrebnienie lokali mieszkaniowych w budynku jednorodzinnym. 2 lokale mieszkaniowe zostaly...
§ meldunek czasowy - wady i zalety (odpowiedzi: 3) Proszę o radę odnośnie meldunku czasowego. Chciałabym zameldować mojego narzeczonego u siebie w mieszkaniu na okres czasowy (w chwili obecnej nie ma...
§ wieczyste użytkowanie - wady i zalety ??? (odpowiedzi: 2) Witam Jestem użytkownikiem wieczystym na okres 99 lat gruntu. Niedawno dostałem wiadomość, że urząd Marszałkowski chce wytyczyć drogę przez mój...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:55.