Reklamacja usługi

  • Autor wątku Autor wątku cawoja
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

cawoja

Użytkownik
Dołączył
07.2012
Odpowiedzi
47
Dzień dobry, jeżeli wybrałam złe miejsce, poproszę o wskazówki dot. przeniesienia. Opisze po krótce sprawę - będąc na wakacjach na Fuerteventura wykupiliśmy wycieczkę od lokalnego przewodnika (polak ale firma jest zarejestrowana w Hiszpanii (na Fuerteventura)), po odbyciu wycieczki, i przeprowadzonych rozmowach napisałam oficjalną reklamację - wycieczka odbyła się 1.11.2025, reklamacja pisemna na email została złożona 7.11.2025 (na końcu pisma wniosła o częściowy zwrot kosztów ....), na dzień dzisiejszy nie mam odpowiedzi o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji poproszę o informację czy właściciel firmy ma obowiązek odpowiedzieć mi w określonym czasie a jeżeli nie odpowie to można po określonym czasie i w myśl określonych przepisów uznać reklamację za uznaną, a jeżeli tak to w jakiej wysokości skoro nie zawnioskowałam o nic konkretnego?
Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki.
 
W takiej sytuacji warto by dodatkowo uszczegółowić reklamację - żądanie obniżenia ceny powinno być uzupełnione o kwotę zwrotu jakiej się Pani domaga. Generalnie w przypadku reklamacji usługi turystycznej za granicą można skorzystać z nieodpłatnego wsparcia prawnego Europejskiego Centrum Konsumenckiego np. poprzez email. Jest to instytucja działająca w oparciu o finansowanie z UE i UOKiK.
 
Byrhtnoth napisał:
W takiej sytuacji warto by dodatkowo uszczegółowić reklamację - żądanie obniżenia ceny powinno być uzupełnione o kwotę zwrotu jakiej się Pani domaga. Generalnie w przypadku reklamacji usługi turystycznej za granicą można skorzystać z nieodpłatnego wsparcia prawnego Europejskiego Centrum Konsumenckiego np. poprzez email. Jest to instytucja działająca w oparciu o finansowanie z UE i UOKiK.
Dziękuję a co zrobić w sytuacji kiedy tak skonkretyzowanych oczekiwań nie było ujętych? Zawarłam tam taki zapis "
Wnoszę
jedynie o częściowy zwrot kosztów z tytułu niedopełnienia warunków dotyczących
transportu, który był jednym z kluczowych elementów wyboru oferty w wersji VIP. Zależy mi
wyłącznie na uczciwym rozwiązaniu sprawy.
Proszę o pisemną odpowiedź na reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania."
W momencie pisania pisma, nie miałam oczekiwań ale postawa Pana u którego wykupiliśmy wycieczkę zmusza mnie do kontynuowania sprawy. Dziękuję za wskazówki :)
 
cawoja napisał:
Dziękuję a co zrobić w sytuacji kiedy tak skonkretyzowanych oczekiwań nie było ujętych? Zawarłam tam taki zapis
Wskazać jakiej kwoty domaga się Pani w ramach zwrotu np. przez wysłanie kolejnego emaila z powołaniem się na poprzedni zawierający reklamację.
 
Powrót
Góra