Firma wzięła pieniądze, a nic nie naprawiła. - Forum Prawne

 

Firma wzięła pieniądze, a nic nie naprawiła.

Witajcie, Komputer, który zakupiłem kilka lat temu do apteki okazał się niesprawny, toteż oddałem go do przeglądu (w czerwcu br.) do sklepu komputerowego celem zlokalizowania usterki. Ów sklep stwierdził, że winna jest wadliwa karta graficzna. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-08-2007, 17:22  
RyuMizuchi
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Firma wzięła pieniądze, a nic nie naprawiła.

Witajcie,

Komputer, który zakupiłem kilka lat temu do apteki okazał się niesprawny, toteż oddałem go do przeglądu (w czerwcu br.) do sklepu komputerowego celem zlokalizowania usterki. Ów sklep stwierdził, że winna jest wadliwa karta graficzna. Kartę graficzną wymieniono na inną - sumaryczny koszt naprawy wyniósł 570 zł, w tym 465 zł jako koszt karty.

Komputer odebrałem, jednak wyjechałem na wczasy i przetestowałem go dopiero po miesiącu - komputer nadal nie działał. Minął drugi miesiąc. Stwierdziłem, że dosyć tego dobrego i zawiozłem komputer do przetestowania innej firmie. Tam stwierdzono, że owa nowa karta ma konflikty sprzętowe z resztą komponentów (choć sama jest sprawna!) , a dodatkowo zasilacz jest zbyt słaby. Gdy usłyszeli cenę karty, którą zakupiłem, byli bardzo zdziwieni. U nich karta o tych samych parametrach, ale innej, bardziej znanej firmy była o ~130 zł tańsza i w dodatku nie powodowała konfliktów sprzętowych.

Wróciłem zatem do poprzedniej firmy i przekazałem im to, co napisałem powyżej. Po ponownym sprawdzeniu stwierdzili, że zasilacz rzeczywiście jest zbyt słaby, jednak karta ma wadę fabryczną i nie zwrócą za nią pieniędzy (ich zdaniem przyjście po półtora miesiąca to za późno), a wyślą ją do producenta i producent przyśle nową. Oddali mi komputer w stanie z czerwca br. (niesprawny) i na tym stanęło. Komputer jest taki, jak w czerwcu, naprawa, za którą zapłaciłem 570 zł, w praktyce nie została dokonana. Ów niesprawny komputer naraża mnie na straty finansowe. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?
RyuMizuchi jest off-line  
08-08-2007, 18:48  
Kaziutek
Przyjaciel forum
 
Kaziutek na Forum Prawnym
 
Posty: 1.144
Domyślnie

Tak się zastanawiam, jeśli serwis stwierdził wadę fabryczną karty, to jakie ma znaczenie czy reklamacja została złożona po miesiącu, czy po godzinie?

Można by się powołać na istotną niedogodność dla klienta takiego sposobu załatwienia reklamacji, jaką wybrał sklep. Ale rozpatrzenie też potrwa. Tymczasem może wcześniej przyjdzie nowa karta. A jeśli wierzyć opinii drugiej firmy, jest spora szansa, że ta karta nie zadziała. I wtedy ...
Kaziutek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Firma żąda spłaty kredytu którego nie wziąłem (odpowiedzi: 3) Witam, Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę ale mam problem. Od jakiegoś czasu walczę z firmą EOS która wykupiła dług kredytowy zaciągnięty na moje...
§ Kurier nie wziął pieniędzy za przesyłke pobraniową (odpowiedzi: 44) Witam dziś zdarzyła mi się dziwna sytuacja przyjechał do mnie kurier z telefonem który zamówiłem nie dawno przesyłka była za pobraniem kazał mi się...
§ Zwrot pieniędzy za zepsuty towar firma-firma. (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie. Zamówiłem jako firma (biorąc f.vat) podzespół elektroniczny do projektu od innej firmy, po miesięcznym oczekiwaniu ( o czym...
§ Szkoda na parkingu, wzięte pieniądze, ale za mało (odpowiedzi: 4) Opis sytuacji: Żona pojechała na wakacje, przejazdem zatrzymała się na stacji w pewnym mieście. Podczas gdy ona poszła do sklepu coś kupić inny...
§ ile powinienem wziąść pieniązków (odpowiedzi: 1) Witam właśnie jestem w trakcie rozliczania z pracodawca i chciałem prosic kogos o pomoc bo nie wiem jak to się liczy kwestia pieniędzy,tzn Od ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:22.