Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :( - Forum Prawne

 

Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Witam. Prowadzę salon kosmetyczny i postanowiłam nabyć drogie urządzenie do zabiegów laserowych. Do sprzedawcy powiedziałam, że nie potrzebuję faktury bo jestem na karcie podatkowej tylko gwarancji. Cena została ustalona (zbita) na 42000zł. Zakupiłam urządzenie nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
26-02-2010, 14:52  
centrino321
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Witam.
Prowadzę salon kosmetyczny i postanowiłam nabyć drogie urządzenie do zabiegów laserowych. Do sprzedawcy powiedziałam, że nie potrzebuję faktury bo jestem na karcie podatkowej tylko gwarancji. Cena została ustalona (zbita) na 42000zł. Zakupiłam urządzenie nie dostając żadnego świstka potwierdzającego jego zakup, jedynie jakaś kartka (wydrukowana gwarancja z pieczątkami) i oświadczenie sprzedawcy, że po prostu przyjął ode mnie pieniądze. Nie napisane za co.
Wszystko było by dobrze gdyby urządzenie się nie psuło.
Już po 2 tygodniach zaczęło "terkotać" (wydawać nieprawidłowe głośnie dźwięki). Z wielką łaską sprzedawca przyjął je na serwis. Ze 2 razy było odsyłane bo serwisanci się na tej chińszczyźnie nie znają. Urządzenie zostało wymienione na nowe. Więc niby ok. Następnie powstał problem z głowicami do tego urządzenia (takie węże doczepiane do maszyny, którymi robi się zabiegi). Zaczęły się psuć. Odsyłane były 4 razy i w końcu zostały wymienione na nowe. Niby wszystko dobrze ale ile to stresu mnie kosztuje. Ostatnio znowu się zepsuło i urządzenie i głowice. Wszystko w przeciągu 15 miesięcy. Owszem, dostawaliśmy urządzenie zastępcze na czas napraw ale ile można. Czy jest jakieś prawo na tego sprzedawcę czy nie mam wyjścia i mam ciągle się "bujać" z naprawami. Nie było nawet pół roku bez zepsucia. Te chocki klocki z urządzeniem zabierają całe szczęście z otwarcia pierwszego interesu. Poradźcie coś.
centrino321 jest off-line  
26-02-2010, 18:18  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Jeśli od daty zakupu minęło 15 miesięcy, to myślę, że już nic z tym nie zrobisz. Brak faktury to chyba jest najmniejszy problem, bo przed sądem jesteś w stanie udowodnić fakt zakupu i wskazać sprzedawcę, który do tej pory też nie wypierał się, że sprzedał urządzenie. Problem leży w tym, że odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedany towar w tym przypadku już wygasła (rękojmia) - trwa ona 12 miesięcy (chyba, że obie strony uzgodniły inny okres) i ten już niestety minął.
keral jest off-line  
26-02-2010, 18:46  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Tak na marginesie to podziwiam Cię za lekkomyślność i kupowanie sprzętu za 42 tys. bez stosownych dokumentów. Ale do rzeczy.
1) Każda wymiana elementu w urządzeniu powinna być odnotowana w dokumencie gwarancyjnym - na wymienione części termin gwarancji biegnie od nowa.
3) gwarancja jest przedłużana o czas, w którym krzystanie z urządzenia było niemożliwe
2) W przypadku wymiany zasadniczych podzespołów urządzenia sprzedawca powinien wystawić nową gwarancję na całe urządzenie.
3) uprawnienie do ewnentualnej wymiany urządzenia na nowe po jakiejś ilości bezskutecznych napraw jest zapisane w warunkach gwarancji.
4) unikanie reakcji na zgłoszenie reklamacji (musi być dowód zgłoszenia) nic nie daje bo przedłuża uprawnienia z rękojmi (Art. 568 KC)

Art. 568. [Terminy dochodzenia uprawnień z tytułu rękojmi] § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie.
cedwah jest off-line  
26-02-2010, 20:32  
centrino321
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie Dalsze info w mojej sprawie :(

Gwarancja opiewa na 24 miesiące. Jest to zwykła kartka z komputera z wydrukowanymi 11 podstawowymi podpunktami.
W dokumencie gwarancyjnym żadne informacje nie były podawane, tzn. sprzedawca nigdy mi nic nie pisał, co wymienił itp.
Było naprawiane, ale śladu po tym, wygląda na to, że nie ma.
Mamy tylko mnóstwo kwitków od kuriera UPS w związku z częstymi odsyłaniami do serwisu. Trochę różnych maili by się znalazło.

Czyli w skrócie - sprawa jest przegrana i muszę liczyć na "litość" sprzedawcy????
centrino321 jest off-line  
27-02-2010, 15:42  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Nie do końca. Wstępnie (nie znam dokumentów) widzę to tak. Musisz wystosować do sprzedawcy pismo, opisać w nim całą historię z podkreśleniem, że posiadasz dokumenty i wspomniane kwity, świadczące o sprzedaży i z których można wywodzić fakt naprawiania sprzętu - bezskutecznego. Zażądaj wydania dokumentu gwarancyjnego z wpisanymi naprawami i stosownym przedłużeniem okresu gwarancyjnego na wymienione części lub na cały sprzęt. Na spełnienie żądań wyznacz jakiś termin (np. 14 dni) z zagrożeniem, że po bezkutecznym upływie tego terminu będziesz dochodzić swoich praw na drodze sądowej (odstąpienia od umowy i zwrotu ceny).
cedwah jest off-line  
05-03-2010, 19:17  
centrino321
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie RE: Ciągle psujęcy się drogi sprzęt kosmetyczny-sprawa wyjątkowa :(

Wystosowałem pismo do sprzedawcy z prośbą o przedłużenie gwarancji w związku z ciągłymi naprawami. Wielce się zbulwersował. Nie chce oddać mi zaliczki 6000zł oraz wystawił fakturę za naprawę sprzętu pomimo, że naprawa powinna być gwarancyjna.
Teraz jestem u rzecznika praw konsumenta. Pierwsze pismo już poszło. Czekam na odpowiedź. Sprzedawca to cwaniak i naciągacz. Unikajcie ......moderacja .........
centrino321 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Renta wyjątkowa (odpowiedzi: 3) Witam, chciałabym się dowiedzieć jakie są wytyczne odnośnie przyznawania rent wyjątkowych przez Prezesa ZUS. Otóż moja sytuacja wygląda...
§ Renta wyjątkowa dla dziecka. (odpowiedzi: 1) Witam. Mam 6-letniego syna którego ojciec nie żyje od 5 lat. Byłam w ZUS-ie i powiedziano mi tam że synowi nie należy się żadna renta ponieważ jego...
§ mam L4, sytuacja wyjątkowa czy można iśc do pracy (odpowiedzi: 4) Bardzo proszę o pomoc. Pracownik ma L4 od 1 do 11 lutego. Okazuje się, że pracownicy inni takze zachorowali i nie ma komu pracować. Możemy ściagnąc...
§ renta wyjątkowa (odpowiedzi: 2) Mój mąż zmarł nagle i niestety nie miał przepracowanych 5 lat w ostatnim dziesięcioleciu, więc moje dziecko nie otrzyma renty rodzinnej po ojcu....
§ Ubezpiecenie/OC/Regres-wyjątkowa sprawa (odpowiedzi: 15) Nie bardzo wiem co zrobić z ubezpieczycielami, stad moja wizyta.Chciałbym uzyskać kilka informacji przed wizytą w PZU i HDI. W kwietniu moj ojciec...
§ staż-wyjątkowa opieszałość UP :( (odpowiedzi: 8) witam :) to mój pierwszy post więc mam nadzieję, że dobrze trafiłam (bo pewności mieć nie mogę :P ) otóż mój problem wygląda następująco: w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:39.