Tak na marginesie to podziwiam Cię za lekkomyślność i kupowanie sprzętu za 42 tys. bez stosownych dokumentów. Ale do rzeczy.
1) Każda wymiana elementu w urządzeniu powinna być odnotowana w dokumencie gwarancyjnym - na wymienione części termin gwarancji biegnie od nowa.
3) gwarancja jest przedłużana o czas, w którym krzystanie z urządzenia było niemożliwe
2) W przypadku wymiany zasadniczych podzespołów urządzenia sprzedawca powinien wystawić nową gwarancję na całe urządzenie.
3) uprawnienie do ewnentualnej wymiany urządzenia na nowe po jakiejś ilości bezskutecznych napraw jest zapisane w warunkach gwarancji.
4) unikanie reakcji na zgłoszenie reklamacji (musi być dowód zgłoszenia) nic nie daje bo przedłuża uprawnienia z rękojmi (Art. 568
KC)
Art. 568. [Terminy dochodzenia uprawnień z tytułu rękojmi] § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
§ 3.
Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie.