pobieraczek.pl - Forum Prawne

 

pobieraczek.pl 3

Cytat: Napisał/a karol bartosz @kornel25wawatez tak mysle, szczegolnie patrzac na twoje posty, sory ale jak dotad napisales 9 postow i uwazasz sie za autorytet, juz twoje poczatkowe stwierdzenie, ze nie mozna nazwac akceptacji regulaminu zawarciem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Zamknięty temat
 
26-03-2010, 18:34  
morob
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Cytat:
Napisał/a karol bartosz Zobacz post
@kornel25wawatez tak mysle, szczegolnie patrzac na twoje posty, sory ale jak dotad napisales 9 postow i uwazasz sie za autorytet, juz twoje poczatkowe stwierdzenie, ze nie mozna nazwac akceptacji regulaminu zawarciem umowy daje duzo do myslenia. to jest forum gdzie ludzie ktorzy maja cokolwiek konstruktywnego do powiedzenia pomagaja innym... to nie jest miejsce dla pieniaczy, i z reszta nikogo nie interesuje ze jakis tam serwer jest w holandii i ma takie a takie IP, jesli chcesz sie poszczycic swoimi ''nadzwyczajnymi'' zdolnosciami informatycznymi to moze startuj w jakims konkursie
Patrząc na ilość twoich komentarzy, to jesteś jakby ekspertem ale nic konstruktywnego nie wniosłeś do tego tematu, a napadasz na innych, chcę się tylko upewnić czy inni użytkownicy pobieraczka też mają taką interpretację, bo portalowi pobieraczek prawnicy nie wypadli chyba z rękawa, a gdy by doszło do sprawy sądowej trzeba by było ustanowić jakąś linię obrony. Po drugie co mają zdolności informatyczne do interpretowania ustaw i regulaminów.
morob jest off-line  
27-03-2010, 15:46  
karol bartosz
Stały bywalec
 
karol bartosz na Forum Prawnym
 
Posty: 3.333
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

ani mysle byc ekspertem, ani mysle tez napadac na innych bez powodu, a tutaj powod mam, bo przyszedl sobie kornel i od razu wydal wyrok ze tu na forum tylko bzdury gadaja (ujal to w formie troche bardziej drastycznej), uwazam ze w takich sytuacjach nalezy reagowac, bo to nie jest miejsce dla wykrzykiwania podworkowych hasel tylko dla ludzi lekko mowiac odrobine bardziej powaznych

poza tym poczytaj kilkakrotnie moj post to moze laskawie zauwazysz ze nigdzie nie powiazalem zdolnosci pseudohakerskich z interpretowaniem postanowien ustaw i regulaminow
karol bartosz jest off-line  
05-04-2010, 21:23  
arkads
Użytkownik
 
Posty: 31
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Nie ma właściwie zastrzeżeń co do wyjaśnień cedwah. Mam jednak kilka kwestii.

1. Co mnie zastanawia to czy mają prawo wybrać mi pakiet skoro sam tego nie dokonałem? W jednym z wyjaśnień tej firmy na jakimś forum czytałem, że zadecydowali sami wybierając użytkownikowi "najtańszy" pakiet. Tyle że wg cennika pakiet 12 miesięczny z ceną 7,90 daje 94,8 zł a pakiet 3 mies za 19,9 daje 59.7 zł. Więc najtańszy jest za 59,7. Teraz kwestia reklamacji i zmiany pakietu przed dokonaniem płatności.

rozp. o ochronie niektórych praw konsumentów...

Art. 17. Nie można w drodze umowy wyłączyć lub ograniczyć praw konsumenta określonych w art. 1-16, także w razie dokonania wyboru prawa obcego.

2. Kwestia mojego dostępu do własnych danych - nie jest to zapewnione.

3. Kwestia kończącego się postępowania o czym piszą tu Pobieraczek.pl - postępowanie UOKiK dobiega końca - Biznes, Finanse i Prawo - Dziennik Internautów (DI) - internet w życiu i biznesie
jest tam też wiele innych artykułów o tym przekręcie. Mogą być wskazane uchybienia w serwisie mogące prowadzić do unieważnienia "umów" lub dochodzenia odszkodowania, a sprawa może się na dniach skończyć.

4. Kwestia - czy Regulamin - może być Umową. Moim zdaniem NIE.

zgodnie z rozp. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Art. 8.3

REGULAMIN może zawierać WARUNKI zawierania i rozwiązywania UMÓW - a więc wyklucza to iż w regulaminie można zawrzeć umowę. Po prostu nie może być jednocześnie umową.

Podobnie KC

Art. 384. § 1 Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin ... - a wiec tu również REGULAMIN i UMOWA występują równolegle obok siebie, a więc nie mogą być jednym i tym samym.
Podobnie zapis na stronie o pakietach cenowych nie może być umową - bardziej wygląda to na cennik.

Tu regulamin należy raczej traktować jako uzupełnienie - umowy. Umowa z definicji jest porozumieniem stron. Regulamin zaś to zasady postępowania. Z tego powodu firma ta wydaje się, że zrobiła błąd prawny - co być może wynika z niejasności prawa.


5. Kwestia powiadomienia - a raczej jego jednoznaczności i zrozumiałości

rozp. o świadczeniu usług drogą elektroniczną... mówi

Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe,
10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane JEDNOZNACZNIE, w sposób ZROZUMIAŁY i łatwy do odczytania.

W moim odczuciu informacje o rzekomej "umowie" nie są ani jednoznaczne ani zrozumiałe co potwierdza fakt postów podobnych do tego, a także zainteresowania mediów (internet, prasa, TV, Radio), a także ilości osób zgłaszających się do Federacji Konsumentów oraz sam fakt wszczęcia przez nią postępowania w tej sprawie. Wygląda to jak świadome takie ułożenie norm w tej firmie by celowo wprowadzać w błąd potencjalnych klientów i żerować na ich nie znajomości prawa, chęci załatwienia sprawy dla świętego spokoju, korzystania z luk prawnych i niejasności co można dowieść na drodze sądowej ale klient nie chce się w to angażować, przy czym firma bez skrupułów wysyła maile mogące uchodzić za próbę wyłudzenia lub pogróżki jeśli rozstrzygnięte będą odpowiednio powyższe kwestie.

Wszystko to może dawać podstawy do skorzystania z prawa do rezygnacji z umowy w ciągu 30 dni lub nawet to podważenia ważności takiej "umowy".
arkads jest off-line  
06-04-2010, 13:32  
karol bartosz
Stały bywalec
 
karol bartosz na Forum Prawnym
 
Posty: 3.333
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Cytat:
Umowa z definicji jest porozumieniem stron. Regulamin zaś to zasady postępowania.
hi hi
karol bartosz jest off-line  
06-04-2010, 14:22  
arkads
Użytkownik
 
Posty: 31
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Cytat:
Napisał/a karol bartosz Zobacz post
hi hi
no hihihi.

jak się nie wie to najprostsza rzecz zagooglać, a nie hihihi i po krzyku.

Umowa – Wikipedia, wolna encyklopedia

Regulamin – Wikipedia, wolna encyklopedia

Tak na chłopski rozum. Ktoś nazwał odpowiednie rzeczy po imieniu, a jak ktoś próbuje wcisnąć komuś, że jest wielbłądem to rodzi się problem z takim pobieraczkiem. Słowa mają swoje znaczenie i określają rzeczy po imieniu. Nie do przyjęcia jest dla mnie wciskanie komuś, że przyjął regulamin, który jest jednocześnie umową tylko dla tego że nie ma definicji prawnej. Umowa to umowa a regulamin to regulamin. To jest niejasność prawna ale też każdy ma rozum i z definicji rozumie co jest czym. Jeśli ktoś wmawia, że jest inaczej niż powszechnie się cokolwiek rozumie to powinien postępować w sposób jednoznaczny i zrozumiały w tym na przykład - przedstawić drugiej stronie UMOWĘ - jednoznaczny dokument. To zapewni czytelność zobowiązań i bezpieczeństwo obu stronom. Pobieraczek nie zapewnia tego więc problemy są po obu stronach, jednak każdy ma wrażenie że pobieraczkowi zależy na tym by druga strona nie miała jednoznacznie i zrozumiale przedstawionej umowy. Ich problem. To typowe działanie nieuczciwe ze strony pobieraczka. A trwa to to nie od dziś więc jest dla nich widać wygodne by było to niezrozumiałe i nie jasne. Jednak mam nadzieje, że FK uzna to za działania godzące w prawa konsumenta.

P.S.

oczywiscie w poprzednim poście chodziło mi nie o 30 dni ale o 3x30 dni czyli 3 miesiące. Jednak ilość poprawek do postu jest ograniczona.
arkads jest off-line  
06-04-2010, 15:15  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

[...]
§ 4. Warunki zawierania i rozwiązywania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
1. Zawieranie umowy na świadczenie Usługi Usenet realizowane jest na stronie pobieraczek.pl i realizowane jest poprzez rejestracje danych potencjalnego Usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji Usługi Usenet w udostępnionym na wskazanej stronie formularzu rejestracyjnym.
2. Każdy Usługobiorca ma możliwość założenia wyłącznie jednego konta w systemie usług Usenet.
3. Zawarcie umowy na świadczenie opisanych w Regulaminie usług następuje pod warunkiem rejestracji danych oraz zapoznania się i akceptacji treści niniejszego Regulaminu.
[...]
6. Usługobiorcy, który zawarł umowę o świadczenie usług wskazanych w Regulaminie, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Usenet w terminie 10 dni od dnia zawarcia przedmiotowej umowy. Wskazane w zd. 1 odstąpienie dla skuteczności winno zostać zrealizowane poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia lub poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli w formie wiadomości poczty elektronicznej przesłanej na adres bok@pobieraczek.pl.
7. W wypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od umowy o świadczenie Usług Usenet zgodnie z ust. 6, Spółka dokonuje zwrotu uiszczonego przez Usługobiorcę wynagrodzenia.
[...]
9. Umowa o świadczenie usług Usenet jest umową zawartą na czas określony i kończy się wraz z upływem terminu, na który został wykupiony abonament. Usługobiorca, który chce nadal korzystać z usług Usenet ma prawo do zawarcia nowej umowy o świadczenie usług Usenet poprzez wykupienie kolejnego, dowolnego abonamentu na wskazany w nim okres.

Czy ktoś widzi tu coś niejasnego, niezrozumiałego albo bedącego naruszeniem prawa konsumenkciego?
cedwah jest off-line  
06-04-2010, 15:20  
arkads
Użytkownik
 
Posty: 31
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

a i proszę bardzo jeszcze to - http://lex.pl/czasopisma/rejent/umowy_zaw.html w kwestii zasad zawierania umowy. Tak, że raczej pobieraczek łamie prawo. Oni tłumaczą się że należy powiadomić za pomocą środka trwałęgo - u nas jest to w prawie papier ale w dyrektywie nie tylko i dla pobieraczka jest to także dysk komputera. Jest tu jednak pewna rozbieżność. Papier dostaje się pocztą. Pobieraczek natomiast nie wysyła nikomu dysku komputerowego pocztą Ja uważam, że oni stanowczo działają poza prawem.

"Dyrektywa uznała, że trwałe nośniki informacji obejmują w szczególności dyskietki, płyty CD - ROM, płyty DVD oraz twardy dysk komputera konsumenta, na którym przechowywana jest poczta elektroniczna, ale nie obejmują stron intemetowych, chyba że spełniają one w pełni kryteria zawarte w definicji trwałego nośnika informacji. Innymi słowy, trwały nośnik informacji oznacza każdy instrument pozwalający konsumentowi na przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego w sposób dostępny do przyszłego korzystania przez okres czasu odpowiedni do celów informacji i który pozwala na niezmienione odtworzenie przechowywanej informacji."

A więc mój komputer jako przechowywalnia POCZTY ELEKTRONICZNEJ (niestety pobieraczek nie wysyła umowy pocztą elektroniczną). A wiec strona internetowa nie bardzo - ponieważ nie jest kierowana osobiście do mnie ale do ogółu - co innego gdyby w moim koncie (do którego i tak nie mam wglądu poza zalogowaniem się) była umowa. Ba to za mało, środek przechowywania musi zapewniać NIEZMIENIONE ODTWORZENIE informacji, a wiec UMOWY - jak wiadomo żaden dysk magnetyczny tego nie zapewnia (sic!).
arkads jest off-line  
07-04-2010, 12:32  
AgaK34
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej



POBIERACZEK.PL złamał prawo
10 dni pobierania za darmo – to jedno z haseł reklamowych portalu pobieraczek.pl, który umożliwiał jedynie płatne pobieranie plików. Prezes UOKiK uznała, że spółka wprowadziła internautów w błąd, dlatego nałożyła na nią karę finansową i nakazała natychmiastową zmianę praktyki
[Warszawa, 7 kwietnia 2010 r.] Co czwarty Polak sprawdza codziennie pocztę elektroniczną, co trzeci słucha radia w sieci, co piąty przyznaje, że ściągał programy, muzykę czy filmy*. Bez względu na to jak spędzamy czas w Internecie, powinniśmy znać swoje prawa, a przedsiębiorcy muszą je respektować. Oznacza to, że konsument powinien za każdym razem zapoznać się z regulaminem usługi, a sprzedawca rzetelnie informować m.in. o jej cenie. Nie w każdym przypadku obowiązki te są przestrzegane.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała właśnie decyzję, w której zakwestionowała praktyki portalu pobieraczek.pl, umożliwiającego pobieranie różnych plików. Postępowanie przeciwko właścicielom serwisu – spółce Eller Service z Gdańska – zostało wszczęte w październiku 2009 roku. Podstawą były liczne skargi konsumentów, którzy skorzystali z usług serwisu skuszeni hasłami sugerującymi, że usługa nic nie kosztuje: 10 dni pobierania za darmo; Tak, chcę testować przez 10 dni. Z informacji, które zebrał Urząd w trakcie postępowania wynika, że internauta, który chciał pobrać pliki musiał najpierw zarejestrować się na portalu, podając imię, nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, e-mail. Warunkiem była również akceptacja regulaminu. W toku postępowania okazało się, że dzień rejestracji był jednocześnie pierwszym dniem obowiązywania odpłatnej umowy, która zawierana była nawet na rok. Ponadto opłata naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach.
Zdaniem Urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że usługa jest bezpłatna w ciągu 10 dni od zawarcia umowy. W związku z tym konsumenci mogli zdecydować się na usługę, czego nie zrobiliby, gdyby nie zostali wprowadzeni w błąd. Prezes UOKiK uznała, że właściciele portalu – spółka Eller Service – naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich karę w wysokości 239*140 zł. Spółka musi zmienić zakwestionowany sposób informowania o usługach oraz publikować przez 6 miesięcy na swoim portalu treść decyzji. Ponadto, zdaniem UOKiK, by skutecznie w tym wypadku chronić konsumentów niezbędne było nadanie niektórym punktom decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że spółka musi zmienić praktykę oraz poinformować o tym konsumentów zaraz po otrzymaniu decyzji, nawet jeśli skorzysta z drogi odwoławczej. (Od każdej decyzji Prezes UOKiK przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).
Jednocześnie podkreślamy, że każdy poszkodowany przez portal konsument będzie mógł dochodzić swoich praw indywidualnie. Decyzja Prezes UOKiK nakazuje przedsiębiorcy zmianę praktyki niezgodnej z prawem, nie rozwiąże natomiast automatycznie problemów internautów, którzy zawarli umowy z portalem. Informujemy, że w przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość pomocy należy szukać u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Ponadto porady udzielane są przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem 0 800 800*008 (od poniedziałku do piątku, w godzinach od 09:00 do 17:00). Poradnictwo w Polsce finansowane jest m.in. z budżetu UOKiK.
Ponadto każdy konsument, który został wprowadzony w błąd może skorzystać z dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić, że udzielił jasnej i rzetelnej informacji. Zgodnie z prawem, każdy konsument będzie mógł zażądać od przedsiębiorcy: zaniechania praktyki, usunięcia jej skutków oraz naprawienia wyrządzonej szkody – w szczególności żądania unieważnienia umowy.
Korzystając z Internetu należy pamiętać, że zazwyczaj rejestracja w serwisie jest równoznaczna z zawarciem umowy z przedsiębiorcą, np. na dostarczanie usług. Internauto, UOKiK przypomina, co zrobić w sytuacji, gdy:
zawarłeś umowę, ale nie zacząłeś ściągać plików – jeżeli przed zawarciem umowy przedsiębiorca poinformował cię o prawie do odstąpienia od niej, możesz to zrobić bez podawania powodu w ciągu 10 dni od momentu jej zawarcia. Powinieneś wysłać przedsiębiorcy oświadczenie na piśmie, w którym informujesz o odstąpieniu od umowy. Najlepiej zrobić to listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Nie trzeba przy tym podawać powodu. Pamiętajmy, że przedsiębiorca nie ma prawa pobierać od nas opłat za odstąpienie od umowy;
zawarłeś umowę, której warunki nie zostały potwierdzone na piśmie i nie ściągałeś plików – prawo do odstąpienia od umowy wydłuża się wówczas do trzech miesięcy;
zawarłeś umowę, ale na podstawie nieprawdziwych informacji, np. reklamy czy danych na stronie internetowej przedsiębiorcy – na podstawie kodeksu cywilnego możesz uchylić się od skutków złożonego pod wpływem błędu oświadczenia woli bez konsekwencji w ciągu 12 miesięcy. W takim przypadku należy wysłać taką informację, powołując się na to, że umowa została zawarta na podstawie wprowadzających w błąd informacji;
jesteś niepełnoletni i rejestrując się skłamałeś co do swojego wieku, a sprzedawca żąda zapłaty za produkt lub usługę – jeżeli twój rodzic lub opiekun nie wyraził zgody na transakcję, z tak zawartej umowy powinien zrezygnować, o czym należy niezwłocznie powiadomić przedsiębiorcę;
pamiętaj, w przypadku poniesienia szkody przez przedsiębiorcę w związku z np. podaniem nieprawdziwych informacji czy pobieraniem plików może on wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym do sądu przeciwko użytkownikowi, osobom niepełnoletnim lub ich opiekunom.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
Fax (22) 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Pomoc prawna dla konsumentów:
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich 0800 800 008
Miejscy lub powiatowi rzecznicy konsumentów


Dodatkowe Informacje:
Delegatura UOKiK we Wrocławiu
ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław
Tel. (71) 340-59-20
E-mail: Wrocław@uokik.gov.pl

*CBOS „Polacy w sieci”, 2008 rok
AgaK34 jest off-line  
09-04-2010, 02:13  
arkads
Użytkownik
 
Posty: 31
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Decyzja jest tu

http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=8179

Cieszy kara dla tych drani: 119 570 zł

Z tego co piszą w niej to nie prawdą było 10 dni "za darmo" ponieważ po "zawarciu umowy" cena obejmowałą także te 10 dni - a więc jest wprowadzenie konsumenta w błąd. Ponadto w procesie rejestracji na stronie www nie ma możliwości określenia pakietu cenowego, według którego umowa miałaby zostać zawarta mimo, że regulamin to przewiduje. Co najważniejsze Decyzja ta uznaje praktyki firmy wobec konsumentów za nieuczciwe:
Art. 4, Art. 5, Art. 6 ust. 1, Art. 7 (20), ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Maile rozsyłane do osób zarejestrowanych i nie wpłacających pieniędzy można uznać za agresywną praktykę
Art. 8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.


Za dokonanie nieuczciwej praktyki konsument może żądać zgodnie z Art. 12 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:

1) zaniechania tej praktyki;
2) usunięcia skutków tej praktyki;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści
i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności
żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń
oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem
produktu;
5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany
ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub
ochroną konsumentów.

Art. 13 tej ustawy zaś mówi, że ciężar dowodu, że dana praktyka rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej
w błąd spoczywa na przedsiębiorcy.


Myślę, że już tylko na tej podstawie można spokojnie domagać się w świetle Art. 8 unieważnienia umowy.


cedwah być może widzi jaśność i zrozumiałość regulaminu jednak w oderwaniu od rzeczywistosci, co udowadnia Decyzja Prezesa UOKiK. Nie można

przesądzać o całości sprawy oceniając na podstawie zgodności z prawem tylko wyrywka tej całej sytuacji. Zresztą dziwi mnie takie przeważające podejście w wielu wypowiedziach na róznych podobnych forach.



Chciał bym jeszcze coś przeanalizować na podstawie zresztą wcześniej pokazanego linka: http://lex.pl/czasopisma/rejent/umowy_zaw.html


Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny mówi

Art. 9.
1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:

(itd. ...)

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.

3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełnia-nia świadczenia.

4. Obowiązek określony w ust. 3 nie dotyczy jednorazowych świadczeń, które same są spełniane przy użyciu środków porozumiewania się na odległość i za które rachunek wystawia osoba fizyczna lub prawna, która w ramach swojego przedsiębiorstwa udostępnia co najmniej jeden środek porozumiewania się na odległość, dostępny dla konsumenta i przedsiębiorcy (operator środków porozumiewania się), z wyjątkiem jednak
informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

czyli ust. 1 mówi o powinności poinformowania konsumenta o kilku sprawach - tutaj mamy regulamin kóry wydaje sie to zapewniać (pomijając to, że niektóre jego punkty wspomniane wcześniej nie są realizowane, a relama wprowadza w błąd). Ust. 3 zobowiązuje potwierdzić te dane na piśmie.

Teraz ust. 4 i od razu definicje

świadczenie jednorazowe - np. jednorazowe danie rzeczy, działanie wykonane jednorazowo - bez odwoływania się do czasu.

świadczenie ciągłe - trwa przez określony czas.

a dalej - świadczenia realizowane przy użyciu środków pozorumiewania się na odległość i jednocześnie, za które konsument płaci np. firmie udostępniającej te środki porozumiewania się na odległość - czyli na przyklad klient-firma typu TPSA, Netia.

Teraz porównanie z Dyrektywą 97/7/WE w sprawie ochrony konsumentów w przypadku umów zawieranych na odległość

Artykuł 4
Informacje wstepne
1. W stosownym terminie przed zawarciem umowy na odległość, konsument otrzymuje
nastepujace informacje:
(...)
2. Cel handlowy przekazu informacji okreslonych w ust. 1 nie może budzić wątpliwości, a
sposób ich przedstawienia własciwy dla wykorzystywanego środka porozumiewania się na
odległość musi być przejrzysty i zrozumiały, w poszanowaniu w szczególnosci zasad dobrej
wiary w transakcjach handlowych oraz zasad regulujacych ochrone osób nie majacych
zdolności do wyrażania zgody na podstawie ustawodawstwa Panstw Członkowskich, na
przykład małoletnich.

(tu dodam, że pobieraczek bezwzględnie egzekwował od opiekunów nieletnich wykonalność umowy !!! )

Artykuł 5
Pisemne potwierdzenie informacji
1. W stosownym czasie podczas wykonywania umowy, konsument musi otrzymać w
formie pisemnej lub na innym trwałym, dostepnym dla niego nosniku, potwierdzenie
informacji okreslonych w art. 4 ust. 1 lit. a)-f) najpózniej jednak w chwili dostawy w
przypadku dóbr nieprzeznaczonych dla osób trzecich, chyba że informacje te zostały
wczesniej przekazane konsumentowi przed zawarciem umowy w formie pisemnej lub na
wspomnianym trwałym i dostępnym nośniku.

2. Ust. 1 nie ma zastosowania do usług świadczonych za pomocą jednego ze środków
porozumiewania się na odległość, w przypadku, gdy jest to usługa jednorazowa, a fakturę
wystawia operator środków porozumiewania się na odległość. Jednakże, konsument musi w
każdym przypadku otrzymać adres miejsca prowadzenia działalności dostawcy, pod który
może kierować swoje reklamacje.

A więc dokładnie to co napisałem wcześniej tylko tutaj podają nieco jaśniej. Dyrektywa jak najbardziej obowiazuje i ma Klauzule minimum - tzn. Polskie prawo może być osrzejsze. Zresztą pobieraczek sam się powowłuje w swoich idiotycznych wywodach na dyrektywy tyle, że kłamliwie.

A teraz kilka definicji z Dyrektywy

Artykuł 2
Definicje

1) „umowa zawierana na odległość” oznacza każdą umowę dotyczącą towarów lub usług
zawartą między konsumentem i dostawcą w ramach systemu sprzedaży lub świadczenia
usług na odległość, zorganizowanego przez dostawce, który do celów umowy
wykorzystuje wyłacznie jeden lub kilka środków porozumiewania się na odległość do
momentu zawarcia umowy włacznie;

2) „konsument” oznacza każdą osobę fizyczną, która w umowach objetych niniejsza
dyrektywa, działa w celach niezwiazanych z jej działalnoscią handlową, gospodarczą
lub zawodem;

3) „dostawca” oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną, która w umowach objętych
niniejszą dyrektywą, działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodowej;

4) „srodki porozumiewania się na odległość” oznaczaja wszelkie środki, które bez
jednoczesnej fizycznej obecności dostawcy i konsumenta, mogą być wykorzystane do
zawarcia umowy między tymi stronami. Przykładowy wykaz środków objętych
niniejszą dyrektywą znajduje się w załączniku I.

(ZAŁĄCZNIK I
Środki porozumiewania się objęte art. 2 ust. 4
- Druk niezaadresowany
- Druk zaadresowany
- List seryjny
- Reklama prasowa z formularzem zamówienia
- Katalog
- Telefon z udziałem rozmówcy
- Telefon bez udziału rozmówcy (automatyczne urzadzenie wywołujace, audiotekst)
- Radio
- Wizjofon (telefon z ekranem)
- Wideotekst (mikrokomputer i ekran telewizyjny) z klawiatura lub ekranem dotykowym
- Poczta elektroniczna
- Telefaks
- Telewizja (telezakupy).)

5) „operator środka porozumiewania się” oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną,
publiczną lub prywatną, która w ramach działalnosci handlowej, gospodarczej lub
zawodowej polega na udostepnianiu dostawcom jednego lub kilku środków
porozumiewania się na odległość.

Natomiast jedna definicja jest w Dyrektywie 2002/65/WE
dotyczącą sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość

(20) Trwałe nosniki informacji obejmują w szczególności dyskietki, płyty CD-ROM, płyty
DVD oraz twardy dysk komputera konsumenta, na którym przechowywana jest poczta
elektroniczna, ale nie obejmuja stron internetowych, chyba, że spełniają one w pełni
kryteria zawarte w definicji trwałego nośnika informacji.

Biorąc to pod uwagę pobieraczek nie wysyła informacji, a jest do tego zobowiązany i musi to zrobić na nosniku trwałym. Wysyłanie zaś wiąże się z tym, że musi to być skierowane do konkretnej osoby. Nawet gdyby uznać, że nie musi wysyłać części tych danych to nie uniknione jest przesłanie w każdym przypadku adresu miejsca prowadzenia
działalności dostawcy, pod który może kierować swoje reklamacje - tego w mailach nie ma. Natomiast mail jest jedyną formą którą pobieraczek może dostarczyć te informacje tak by uznać, że jest na środku trwałym. Chodzi tu o to, że treści te nie mogą być narazone na zmianę ze strony dostawcy. Tego nie gwarantuje strona internetowa. Mail w tym sensie, że jeśli do nas dotrze to nikt go nie jest w stanie zmienić ze strony dostawcy. Podobnie dyskietka (rozumiem, że magnetyczna). Z tego co wiem to pobieraczek zastrzega się, że dysk komputera jest srodkiem trwałym - ok ale pod warunkiem otrzymania umowy lub wymaganych treści mailem bądź otrzymania takiego dysku pocztą. Reszta nośników nie wymaga komentaża.

Można było by na tej podstawie uznać, że każdy ma prawo do okresu wypowiedzenia umowy w ciagu 3 miesiecy w świetle Art. 6 dyrektywy 97/7/WE oraz Art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
arkads jest off-line  
28-09-2010, 15:50  
Dawfil
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Dzwoniłem do biura praw konsumenta - pod bezpłatny nr 800-800-008. Powiedzieli mi bym napisal do nich rezygnacje z usługi. Oznajmiłem mu ze to i tak nic nie dziala bo te same pogróżki mi przysyłają. On odpowiedział ze Sąd się już nimi zajął, pogróżki mam usuwać i nie przejmować się. Więc wszystkim radze OLAĆ TO!! Dla pewności zadzwoncie pod ten numer (często jest zajęty) i dla własnego spokoju porozmawiac.
Dawfil jest off-line  
29-09-2010, 18:35  
morob
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

No i racja, jak im wysłałem rezygnację 11 dnia od rejestracji, stwierdzili że to za późno, mimo że wytknąłem im błąd w interpretacji że 10 dni za darmo to bez opłaty, 11 dnia zaczyna się wtedy ustawowe 10 dni do rezygnacji, nie przyjmowali tego do wiadomości, i dlatego ten sąd. że 10 dni za darmo okazywało się płatne, od kilku miesięcy do mnie nic nie przychodzi, ani nakaz zapłaty, ani pogróżki. Więc śpijcie spokojnie naciągacz ma obcięte skrzydła to moje zdanie.
morob jest off-line  
13-10-2010, 22:10  
pikk
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Strona : Proca.pl - Zamknięcie Pobieraczek.pl Zamknięcie Pobieraczek.pl pomoże oszukanym i zastraszanym w usunięciu portalu ze stron internetowych.

Wszystkim którzy czują się poszkodowani przez Naciagaczka.pl (czyt.Pobieraczek) zapraszam do zapisania się do tej petycji.

Wszyscy którzy wraz ze mną chcą złożyć pozew zbiorowy proszę o wiadomość na PW. Wytoczymy im kolejny proces i znowu moze dostaną np.240tys. kary jak wcześniej
pikk jest off-line  
14-10-2010, 09:28  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.770
Domyślnie RE: pobieraczek.pl

Zamykam.

pisać tam http://forumprawne.org/prawa-konsume...i-zaplaty.html
Colder jest off-line  
Zamknięty temat

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Pobieraczek (odpowiedzi: 4) Proszę o pomoc. Moja córka 4 marca weszła na stronę Pobieraczek. Chciała znaleźć jakiś test z geografii. Zarejestrowała się i otrzymała zwrotnego...
§ Pobieraczek (odpowiedzi: 2) Witam. Wiem, że taki temat już istnieje, lecz posiadam następujący problem. W lutym tego roku założyłem tam konto, lecz nie ściągnąłem żadnego...
§ Pobieraczek (odpowiedzi: 3) dostalem takiego melila po wplacie= Szanowni Państwo Dziękujemy za opłacenie usługi Pobieraczek. Najpóźniej w ciągu godziny będą mogli...
§ Pobieraczek.pl (odpowiedzi: 2) Po 2 latach dostałam powiadomienie z pobieraczka.pl,że mam do zapłaty zaległość ,która wynikła z niepłacenia(abonamentu)z pobieraczek.pl. Nigdy nie...
§ Pobieraczek.pl (odpowiedzi: 2) Zarejestrowałem się na ich stronie i akceptowałem regulamin w którym: https://www.pobieraczek.pl/regulamin Naliczono mi 94,80 PLN, a ja ani...
§ pobieraczek.pl (odpowiedzi: 2) mam pytanie ja tez dostalam maile z wezwaniami do zaplaty interesuje mnie czy do kogokolwiek z was przyszedl list polecony z umowa? czytalalm ze...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:16.