UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać? - Forum Prawne

 

UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Witam popsuł mi się aparat, za kilka dni będzie równe 6 ms od zakupu w SATURNIE, wada polega na tym że na podglądzie oraz na zjęciach bez zoomu dolne rogi są ciemne, jest to wada ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-03-2010, 19:40  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Witam popsuł mi się aparat, za kilka dni będzie równe 6 ms od zakupu w SATURNIE, wada polega na tym że na podglądzie oraz na zjęciach bez zoomu dolne rogi są ciemne, jest to wada obiektywu prawdopodobnie (aparat jest czysty). Właśnie spisałem reklamację zgodnie z takim wzorem http://wyslijto.pl/plik/gq144uroo1 (mam nadzieję że jest ok) . Wybieram nieodpłatną naprawę bo nie chcę zbędnego kombinowania..

Co mam wpisać w "UZGODNIONY TERMIN ZAŁATWIENIA REKLAMACJI"? Datę +14 dni od pójścia z tym do sklepu? Bo nigdzie dokładnie nie znalazłem jak to jest, proszę o pomoc.
zdaję sobie sprawde znajac zycie ze pracownicy sklepu raczej nie bedą chcieli mi pomoc

aha, nie muszę sam szukać serwisu , rozumiem że do sklepu to zanoszę, a oni zajmują się resztą, prawda?
kopiko jest off-line  
09-03-2010, 21:44  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Skoro ma być uzgodniony, to należy go uzgodnić, a nie wyznaczać.
Generalnie, to w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (bo chyba o to Ci chodzi), to sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania i dopiero, gdy je uzna, można uzgodnić z nim czas naprawy.
keral jest off-line  
10-03-2010, 16:22  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

tzn zkim ja mam to uzgodnic? i ponawiam pytanie mam zawiesc sprzet sam do serwisu czy rpacownicy sklepu go wysla im? o co w tym chodzi? zielony jestem
kopiko jest off-line  
10-03-2010, 16:40  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Skoro do sprzedawcy kierujesz roszczenie, to z nim uzgadniasz termin naprawy, ale dopiero jak uzna roszczenie, bo wtedy powinien już wiedzieć, co jest uszkodzone, dlaczego i ile może wg niego potrwać ew. naprawa. Wcześniejsze uzgadnianie terminu naprawy jest bez sensu, bo ani Ty, ani sprzedawca nie wiecie, co jest uszkodzone (i przez kogo). Aparat oddajesz sprzedawcy.

Takie sieci, jak Media Markt czy Saturn nie potrzebują zgłoszenia na jakimś druku reklamujacego. Sami wypiszą odpowiednie potwierdzenie przyjęcia reklamacji. Ważne jest tylko, aby podać im z jakiego reżimu prawnego korzystasz: uprawnień gwarancyjnych czy niezgodności towaru z umową (sprawdź to przed podpisaniem zlecenia). Z tego, co napisałeś, to wychodzi, że wybierasz to drugie. Choć równie dobrze możesz zareklamować w tym sklepie z tytułu gwarancji. W takim przypadku sklep przyjmie zgłoszenie i też wyśle aparat do serwisu. Jedyna różnica jest taka, że odpowiedzialny za reklamację będzie gwarant (Nikon, Sony, Canon, czy jaki tam masz ten aparat), a nie sprzedawca (w takim przypadku jednak nie możesz uzgadniać terminu naprawy, bo taki termin ustala gwarant). Przy "niezgodności" odpowiedzialnym za proces reklamacyjny jest sprzedawca.
keral jest off-line  
11-03-2010, 17:57  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Witam Kupilem ten aparat w sklepie tej sieci w innym miescie niz reklamuje i mam problem
byłem z nim dzisiaj, od pocztaku koles w saturnie bardzo niechetnie widac bylo i cos krecil, najpierw ze powinienem z gwarancji skorzystać coś tam motał, potem że mam fakture powiedział mi że nie mogę na niezgodność sie powolywac, musialem mu tłumaczyć że to imienna, ze 3 razy coś próbował motać.

skoro sprzedawcą jest SATURN, czy to jest prawdą że nie mogę reklamować w innym sklepie w innym mieście niż kupiłem? Powiedział że nie ma sensu bo na 100% będzie odrzucona ale cichaczem coś powiedział że mogę, ale jednak zostanie odrzucona, przekonywał mnie żeby to byla jednak gwarancja. nie skorzystałem, ale w takim razie w każdej chwili będę mógł skorzystać z gwarancji... że niby kieruję do sprzedawcy swoje roszczenie, przecież to ten sam sprzedawca ? jak to jest
kopiko jest off-line  
11-03-2010, 19:10  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Nie, nie ten sam. Saturn, podobnie jak Media Markt to spółka komandytowa, co - w dużym uproszczeniu - oznacza, że każdy market to osobna firma. Zauważ, że różnią się nazwami!
Jeżeli chcesz składać reklamację z niezgodności (lub rękojmi) to musisz ją złożyć u sprzedawcy, czyli w tym przypadku w sklepie, w którym zakupiłeś sprzęt.
keral jest off-line  
11-03-2010, 19:26  
kop1ko
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Dzięki wielkie za wyjaśneinie. Na pewno przyda się na przyszłość choć i tak pewnie wielu rzeczy jeszcze nie wiem jako konsument.
No nic, pozostaje reklamacja na prawach gwarancji niestety... I liczyć na to że wszystko będzie dobrze.
kop1ko jest off-line  
12-03-2010, 15:46  
kop1ko
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Co mi przysługuje z tyt gwarancji? w sensie nie chciałbym znów nie mieć przez miesiąc mojego sprzętu, kiedyścały miesiąc nie miałem komputera, da się jakoś temu zaradzić? jakieś pisemko czy cos. od razu mówię że w karcie gwarancyjnej nic nie ma
kop1ko jest off-line  
16-03-2010, 22:40  
amber2
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Witam,
W Media Markt należy reklamować tylko na podstawie niezgodności towaru z umową kupna sprzedaży, wystarczy sam paragon. Wtedy jesteśmy chronieni ustawą konsumencką. Na odpowiedz wtedy mają 14 dni i muszą się ustosunkować do prośby: naprawy lub wymiany.
Jeśli reklamujemy z gwarancji nie ma żadnej pewności czy coś wskóramy i w jakim czasie. Tego nie reguluje żadna ustawa. Wcześniej byłam u rzecznika praw konsumenta i dostałam właśnie taką rade
Nie dajcie się u nich nabrać, najlepiej omijajcie ich z daleka.
Ja dzisiaj reklamowałam kabel zasilacza od notebooka i chcieli mi wciskać kity o gwarancji. .
Do tego w zamieszaniu pracownik media markt zwinął mój dowód zakupu i zostałam bez paragonu. Po nieprzyjemnej wymianie zdań, wezwałam kierownika i okazało się, że pomocne będzie nagranie z kamer. Oczywiście pracownik zabrał mój paragon i "podobno" przez pomyłkę dał komuś podbijając gwarancję. Pisze podobno, gdyż ja nie widziałam nagrań. Na koniec po przeprosinach od razu dali mi nowy kabel, abym tylko nie robiła więcej rabanu.

Więc jak chcą to mogą od ręki rozpatrzyć reklamację. Ale już nic u nich nie kupię i będę ostrzegała przed tym znajomych i rodzinę.


Zrobili Cię w konia.
Jakby co to udaj się do rzecznika praw konsumenta i zawsze reklamuj na niezgodność z umową kupna-sprzedaży.
amber2 jest off-line  
16-03-2010, 22:54  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Cytat:
Napisał/a amber2 Zobacz post
Jeśli reklamujemy z gwarancji nie ma żadnej pewności czy coś wskóramy i w jakim czasie. Tego nie reguluje żadna ustawa.
Gwarancja jest umową - źródłem prawa dla gwaranta i konsuemnta. Jest pewność, o ile Warunki Gwarancji kszałtują uprawnienia konsumenta korzystniej niż uprawnienia ustawowe. Jeśli nie kształtuje korzystniej, nie należy z niej korzystać
cedwah jest off-line  
14-03-2011, 19:30  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Witam, równy rok później powracam z nowym problemem

Jak wiadomo, pozostała mi wtedy reklamacja na prawach gwarancji.
Mianowicie niedawno zauważyłem że w wyżej wymienionym aparacie znów jeden róg jest czarny, na dodatek coś nie tak skrzypi podczas ustawiania ostrości

A więc, poszedłem do autoryzowanego serwisu SONY. i co usłyszałem? ,, gwarancja się skończyła, była to roczna gwarancja" Myślę, coś nie gra, przecież zawsze byłem przekonany, że każdy sprzęt elektroniczny w tym kraju ma 2 letnią gwarancję.

Pojechałem więc do Saturna. Pani powiedziała także, że to jest roczna gwarancja i niestety może być odpłatna naprawa, bo gwarancja skończyła się pół roku temu . I powiedziała coś w stylu ,, gdyby był kupiony w październiku 2010 to już by była 2 letnia gwarancja"

CZY MAM SZANSĘ COKOLWIEK ZROBIĆ?
kopiko jest off-line  
14-03-2011, 20:14  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Po przeczytaniu poradnika wywnioskowałem że mogę? reklamować z tyt. niezgodności umowy, ale czy mogę to zrobić skoro wcześniej go reklamowałem z tyt. gwarancji??

Czyli rozumiem, że będę musiał pójść z aparatem do salonu w którym kupiłem go, z pismem że jest niezgodność umowy? Czy będę mógł to zrobić np na miesiąc przed tym jak aparacik skończy 2 latka?

Eh
kopiko jest off-line  
14-03-2011, 22:11  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Cytat:
Napisał/a kopiko Zobacz post
Po przeczytaniu poradnika wywnioskowałem że mogę? reklamować z tyt. niezgodności umowy, ale czy mogę to zrobić skoro wcześniej go reklamowałem z tyt. gwarancji??
Tak i proszę przeczytać ten poradnik http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
14-03-2011, 22:56  
kopiko
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Tak i proszę przeczytać ten poradnik http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
zacytuje siebię jeszcze raz

Cytat:
Po przeczytaniu poradnika
W poradniku niestety nie znalazłem informacji co do takiego przypadku w jakim jestem, bo wcześniej skorzystałem z gwarancji producenta.

Ale jeżeli mam rozumieć przez Twoja ,,Tak", że mogę, to świetnie, spróbuję za parę miesięcy
kopiko jest off-line  
14-03-2011, 23:48  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać?

To nie ma znaczenia. Niezależnie od gwarancji jest 2-letnia odpowiedzialność ustawowa (poradnik) i jeśli wada ujawni się w tym okresie, można złożyć reklamację w terminie 2 m-cy od jej ujawnienia. W sprzyjających warunkach można reklamację złożyć do 26 m-cy od dnia zakupu, a ściślej wydania towaru.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Termin zwrotu towaru po reklamacji. (odpowiedzi: 4) Cześć to już raczej mój ostatni temat, poprzedni z reklamacją zleciał gdzieś na 3 stronę, mniejsza. Sytuacja wygląda tak, że odesłałem towar na...
§ ponowne otrzymanie towaru niezgodnego z umową po złożeniu reklamacji (odpowiedzi: 3) Reklamowałem towar (dokładniej część zamówienia) zakupiony w sklepie internetowym. W pisemnym zgłoszeniu reklamacyjnym zawarłem również informację o...
§ Zgłoszenie reklamacji towaru niezgodnego z umową a nieczytelny paragon (odpowiedzi: 4) Witam. Dokładnie 15 dni temu mój miernik uniwersalny zepsuł się. Chcę wymienić go na nowy poprzez zgłoszenie towaru niezgodnego z umową. I tu...
§ Przekroczony termin reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (odpowiedzi: 1) Witam, Mam problem z reklamacją która ciągnie się już o 19 maja 2011. W związku z tym że firma nie kontaktowała się ze mną od tej daty a na moje...
§ Wymiana towaru na nowy po reklamacji towaru niezgodnego z um (odpowiedzi: 4) Telewizor(philips) był w naprawie trzy razy , a łącznie zepsuł się już czwarty raz w ciągu trzech miesięcy.Napisałem protokół reklamacyjny do...
§ Minął termin reklamacji - towaru nadal nie ma (odpowiedzi: 2) Witam, mam taki problem, a mianowicie: 30.05 oddałem router do serwisu (naturalnie zepsuł się). Dzwoniłem w czwartek (21.06) z pytaniem, czy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:42.