Problem z naprawą gwarancyjną TV - Forum Prawne

 

Problem z naprawą gwarancyjną TV

Witam serdecznie, poniżej postaram się opisać dokładnie swój problem zw. z nowokupionym TV. W zeszłym tygodniu zakupiłem nowy TV LCD przez sklep internetowy. Mimo moich próśb aby przesyłka dotarła do mnie dziś, czyli w piątek ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
02-04-2010, 20:29  
krzysiex
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Problem z naprawą gwarancyjną TV

Witam serdecznie, poniżej postaram się opisać dokładnie swój problem zw. z nowokupionym TV.

W zeszłym tygodniu zakupiłem nowy TV LCD przez sklep internetowy. Mimo moich próśb aby przesyłka dotarła do mnie dziś, czyli w piątek to kurier przyjechał we wtorek, na skutek czego TV odebrała ciocia.

Dopiero dziś byłem u cioci i rozpakowałem TV, zarówno karton i TV w stanie idealnym, bez żadnych obić uszkodzen itd. Niestety po podłączeniu TV okazało się ze prawdopodobnie jest uszkodzona matryca, ponieważ obraz jest niebieski z pionowymi paskami w kilku kolorach oraz od góry jakby trochę rozlany.

Po zadzwonieniu do sklepu internetowej uzyskalem odpowiedz ze najlepiej jak zadzwonie do producenta TV i zglosze usterke. Tak zrobilem, po czym zadzwoniono do mnie autoryzowanego pkt serwisowego i stwierdzono po opisie usterki ze najprawdopodobniej to bedzie uszkodzenie mechaniczne nie podlegajace gwarancji, ale na 100%stwierdzą to po sprawdzeniu sprzętu. Pani z pjt autoryzowego wydawala sie niewzruszona moim tlumaczeniem ze jak moze to byc uszkodzenie mechaniczne skoro zarowno tv jak i karton sa w stanie idealnym.

Zadzwonilem do firmy kurierskiej ale tam mi powiedziano, ze jezeli karton i TV nie ma sladow zadnych uszkodzen to oni nie moga sporzadzis zadnego protokolu uszkodzenia bo towar nie byl mechanicznie w transporcie uszkodzony a to ze nie dziala ekran to juz nie uiich sprawa tylko sprawa reklamacji do producenta.

W zwiazku z powyzszym pbardzo prosze o podpowiedz, czty serwis moze mi odmowic naprawy mimo ze tv nie ma absolutnie zadnych sladow uszkodzen. Przeciez kupując TV nie mam obowiązku a nawet prawa przed zakupem go podlaczenia, a nie mam tez rengenu w oczach aby wiedziec czy jest sprawny technicznie.

Prosze o podpowiedz czy sa jakies przepisy regulujace ta kwestie abym mogl je przytoczyc w korespondencji z producentem. Czy jest jaka prawna definicja uszkodzenia mechaniczneg?
krzysiex jest off-line  
03-04-2010, 18:19  
dominus31
Przyjaciel forum
 
Posty: 825
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

Dokonaj zwrotu do sklepu , masz na to 10 dni od otrzymania towaru.
Żadna reklamacja żadna gwarancja po prostu zwrot bez podania przyczyny > patrz poradnik konsumenta.
dominus31 jest off-line  
03-04-2010, 19:06  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

a jeśli upłynęło już te 10 dni, to jest jasne, że towar ma wadę, więc kieruj roszczenia z ustawy bezpośrednio do sprzedawcy, a on niech kombinuje;
rafal_26 jest off-line  
03-04-2010, 21:00  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

Cytat:
Napisał/a rafal_26 Zobacz post
a jeśli upłynęło już te 10 dni, to jest jasne, że towar ma wadę, więc kieruj roszczenia z ustawy bezpośrednio do sprzedawcy, a on niech kombinuje;
Proponuję, aby w tym przypadku,dokładnie obejrzeć ten telewizor i jeśli nie będzie widać śladów mechanicznego uszkodzenia, domagać się sprawdzenia u sprzedawcy przy oddawaniu towaru,aby była adnotacja o braku widocznych śladów uszk. mechanicznego.
Ułatwi to potem uniknięcia wymówek serwisowu,bo jakkolwiek by to upuścić/uszkodzić, 90% sposobów zostawia widoczne ślady,a skoro takowych nie ma, to będzie sprawa sprzedawcy, który podpisał, że sprzęt został sprawdzony.
greg1003 jest off-line  
04-04-2010, 08:19  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

greg:

masz rację, dowodowo trzeba sie zabezpieczyć, ale jak dla mnie sprawa jest oczywista, przynajmniej w oparciu o twierdzenia pytającego...bo co było w rzeczywistości, tego nikt nie wie;D
rafal_26 jest off-line  
04-04-2010, 09:12  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

Cytat:
Napisał/a rafal_26 Zobacz post
greg:

masz rację, dowodowo trzeba sie zabezpieczyć, ale jak dla mnie sprawa jest oczywista, przynajmniej w oparciu o twierdzenia pytającego...bo co było w rzeczywistości, tego nikt nie wie;D
Wiesz,lepiej na zimne dmuchać.
1,5 roku temu, oddałem do serwisu hurtowni grafikę, kosztowała prawie 1,7k (moją prywatną grafikę).
Miała problem, że wyświetlała artefakty, nie miała żadnych uszkodzeń mechanicznych,ale nie zrobiłem fotek, bo nie było potrzeby.
2 dni potem, jak już dotarła do serwisu, natychmiastowo została odrzucona,bo jest spalona w kilku miejscach, a koło sekcji zasilania, płytka PCB została wypalona na wylot.
Nie było jak im udowodnić, bo zasłaniali się tym, iż taką wysłałem,a nie posiadam zdjęć wysłanego towaru.
Byłem 1,7k w plecy.
Teraz już mam fotki wszystkiego co wysyłam, a okazało się to bardzo przydatne 2 razy w tej hurtowni.
greg1003 jest off-line  
04-04-2010, 18:43  
krzysiex
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

Panowie prosze o informacje czy dobrze rozumuje:

1. Moge oddac tv w ramach zawierania umowy na odleglosc w ciagu 10 dni bez podania przyczyny, ale obawiam sie ze sprzedawca bedzie robil wymowki ze wysylal tv sprawny a ja mu odsylam niesprawnty.

2. Moge listem poleconym wyslac informacje o odstapieniu od umowy ze wzglewdu na niezgodnosc towaru z umowa i żądać wymiany na nowej a po ustaleniu ze sklepem i uzyskaniu odpowiedzi na te pismo wysylki tv do sklepu spowrotem.

Prosze o napisanie mi co jest lepsze, czy odeslanie w przeciagu 10 dni tv i myslicie ze bez problemu uzyskam zwrot kasy, czty tez napisanie listem poleconym pisma o odstapieniu od umowy i narazie nie wysylaniu narazie tv do momentu ustalenia ze sklepem.
krzysiex jest off-line  
04-04-2010, 19:02  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Problem z naprawą gwarancyjną TV

nie ma rozwiązania bez problemów...;D

w tym momencie masz wybór, ja uważam, iż towar ma wadę i z pkt widzenia prawa lepiej jest wysłać go do sklepu z żądaniem wymiany na nowy oraz z żądaniem zwrotu za koszty transportu...

nie licz, że na dzień dobry uznają Twoje roszczenia...
rafal_26 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z naprawą gwarancyjną produktu (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie, niecały rok temu zakupiłem produkt w jednym ze sklepów internetowych, który objęty jest 2-letnią międzynarodową gwarancją. Na...
§ Problem z naprawą gwarancyjną pralki. (odpowiedzi: 3) Witam. Posiadam pralkę Whirlpool. Kupiona w październiku 2012 r. Tuż przed upływem roku użytkowania (w październiku 2013)zgłosiłam wadę polegającą...
§ Problem z naprawą gwarancyjną telefonu (odpowiedzi: 2) "Tak jak pisałam poniżej, usterka związana z zawieszaniem się może mieć związek z uszkodzeniem ekranu jednak bezpośrednią przyczną odmowy naprawy...
§ problem z naprawą gwarancyjną telefonu Nokia (odpowiedzi: 6) Witam! Mam taki problem 9 września ( ponad 2 miesiące temu) oddałem do naprawy gwarancyjnej telefon Nokia 6220. Telefon oddałem w salonie PLAY. Od...
§ problem z naprawą gwarancyjną (odpowiedzi: 4) witam, zakupiłem płytę indukcyjną firmy samsung w sklepie internetowym. Do podłaczenia wezwałem instalatora z uprawnieniami, sam posiadałem takowe...
§ Problem z pralką - nie mogę umówić się na naprawę gwarancyjną (odpowiedzi: 7) Witam. We wrześniu zakupiliśmy z żoną pralkę automatyczną Haier. Na początku wszystko było ok. Niestety od pewnego momentu pralka zaczęła plamić...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:21.