Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar - Forum Prawne

 

Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Wczoraj zrobiłem zakupy w internetowym sklepie. złożyłem zamówienie i pracownik poinformował mnie, ze towar jest na magazynie i zamówienie zostanie zrealizowane jak tylko dostana wpłatę w ciągu 7dni. Zrobiłem przelew od razu (prawie 20.000PLN) i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-05-2010, 15:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Wczoraj zrobiłem zakupy w internetowym sklepie. złożyłem zamówienie i pracownik poinformował mnie, ze towar jest na magazynie i zamówienie zostanie zrealizowane jak tylko dostana wpłatę w ciągu 7dni. Zrobiłem przelew od razu (prawie 20.000PLN) i dzisiaj dostałem informacje ze towaru nie ma i oni anulują to zamówienie.Problem w tym, ze ja Nie chce zwrotu gotówki, tylko zamówiony towar. Czy jeśli wiąże Nas umowa sprzedaży, to mogę żądać od sprzedawcy kupionego towaru, lub podobnego o nie gorszych parametrach? Czy pozostaje mi tylko zgodzić się na zwrot gotówki. Oni uważają ze skoro towaru nie maja to sprawa jest zakończona. Czy maja racje?

pozwolę sobie przytoczyć regulamin:

4.1.7.1. Ostateczne potwierdzenie chęci zakupu poprzez kliknięcie „rezerwuję” oznacza złożenie przez Użytkownika oferty zakupu wybranego produktu na warunkach wybranych i zaakceptowanych przez Użytkownika w trakcie powyższej procedury zakupu.
4.1.8. otrzymanie przez Użytkownika wysyłanej automatycznie przez serwis wiadomości e-mail potwierdzającej otrzymanie oferty (zamówienia).
4.1.9. otrzymanie przez Użytkownika wiadomości e-mail potwierdzających przyjęcie zamówienia. Wiadomość e-mail stanowi przyjęcie oferty co oznacza zawarcie umowy sprzedaży produktu.

pelny regulmin na : Electroworld.pl - Sklep Internetowy RTV AGD



zaznaczam, ze dany towar nadal jest do kupienia u nich, a mimo wszystkochca anulowac zamowienie z powodu braku towaru
 
18-05-2010, 16:35  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

APARAT FOTO. SONY DSC-W55/P RÓŻOWY w niskiej cenie! tutaj znajda Państwo moja korespondencje z pracownikiem sklepu
 
18-05-2010, 17:31  
Michs
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Moim zdaniem nie mają prawa nie wydać rzeczy.

Sklep potwierdził zamówienie, a więc zgodnie z jego regulaminem, oraz KC:

Art. 661. § 1. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.

a skoro mamy umowę kupna-sprzedaży to:

Art. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Sklep chce czy nie chce, to ma obowiązek.

Myślę, że powinieneś napisać do nich listem poleconym z potwierdzeniem odbioru żądanie wydania rzeczy, zapowiadając, że jeśli Ci nie wydadzą, to będziesz dochodził swoich praw w Sądzie ( pozew o wydanie rzeczy ).

Pamiętaj, zawsze możesz skorzystać z pomocy Federacji Konsumentów 800 800 008 ( infolinia bezpłatna ), oraz skorzystać z Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów ( m. in. w Warszawie )
Michs jest off-line  
18-05-2010, 19:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Cytat:
Napisał/a Michs Zobacz post
Moim zdaniem nie mają prawa nie wydać rzeczy.

Sklep potwierdził zamówienie, a więc zgodnie z jego regulaminem, oraz KC:

Art. 661. § 1. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.

a skoro mamy umowę kupna-sprzedaży to:

Art. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Sklep chce czy nie chce, to ma obowiązek.

Myślę, że powinieneś napisać do nich listem poleconym z potwierdzeniem odbioru żądanie wydania rzeczy, zapowiadając, że jeśli Ci nie wydadzą, to będziesz dochodził swoich praw w Sądzie ( pozew o wydanie rzeczy ).

Pamiętaj, zawsze możesz skorzystać z pomocy Federacji Konsumentów 800 800 008 ( infolinia bezpłatna ), oraz skorzystać z Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów ( m. in. w Warszawie )
a czy mógłbyś mi napisać jak mniej więcej ma wyglądać takie pismo ?

Mam jeszcze jedna podobna transakcje, tylko zaplata miała być przy odbiorze. Dodam ze sklep zarzadal potwierdzenia transakcji i takie otrzymał. A w dniu dzisiejszym anulował transakcje. Czy mogę domagać sie wydania tego towaru za pobraniem ?
 
18-05-2010, 23:19  
Michs
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Powinno zawierać Twoje dane ( imię nazwisko, adres ), dane firmy ( nazwa, adres ), miasto, data, Twoje żądanie ( wg. mnie powinieneś powoływać się na obowiązki sprzedawcy z art. 535. ) oraz uzasadnienie ( czyli, że kupiłeś, zapłaciłeś i sprzętu nie dostałeś ).

Nie ma jednej określonej formy, grunt, żeby zawierało wszystkie te rzeczy.

Ale powinieneś skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta, albo chociaż zadzwonić do Federacji Konsumentów. ( oni nie gryzą, a na coś nasze podatki idą ).

Cytat:
Do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

* udzielanie bezpłatnych informacji i porad w zakresie praw i interesów konsumentów,
* występowanie w imieniu i na rzecz konsumentów do przedsiębiorców w w/w sprawach,
* udzielanie pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową.
Kompetencje Rzecznika
Michs jest off-line  
19-05-2010, 23:03  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

dzieki za pomoc
 
02-11-2011, 15:56  
magnifiko
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Witam serdecznie,
Odgrzewam trochę temat, ale nie chce zakładać kolejnego a chciałbym się dowiedzieć czy Sklep może nie anulować zamówienie w podobnej sytuacji jak powyżej.
Sytuacja wygląda następująco, dnia 28.09 dokonałem zamówienia produktów w sklepie i dostałem potwierdzenie przyjęcia. Rozumiem, że z takiego potwierdzenia wynika, że zawarłem wiążącą umowę sprzedaży (Regulamin sklepu:Po dokonaniu płatności za Towar Klient otrzymuje w drodze korespondencji elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez SERWIS, które równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży. Brak otrzymania potwierdzenia transakcji oznacza, że zamówienie nie zostało przyjęte do realizacji, a transakcja nie doszła do skutku.)

Po kilku tygodniach od zakupu (dokładnie dnia 17.10) dostałem od sklepu następujące potwierdzenie:
"Witaj. Produkty dotarły do naszego magazynu. Skontaktujemy się z Tobą ponownie po wysłaniu towaru."

Natomiast dzisiaj, czyli 02.11 otrzymałem dość lakoniczną informację: "Witaj! Zamówienie zostało anulowane, ponieważ producent nie dostarczył nam zamówionych przez Ciebie produktów."

W tej chwili moje pytanie brzmi czy sklep może anulować takie zamówienie w przypadku gdy w jego regulaminie jest następujące stwierdzenie: "Jeżeli Sklep nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Towar nie jest dostępny, zawiadomi o tym niezwłocznie Klienta i zwróci otrzymaną z tego tytułu zapłatę." ?

Czy KC nie ma przypadkiem pierwszeństwa przed regulaminem wewnętrznym sklepu? Czy jest sens pisać żądanie wydania rzeczy, bo wydaje mi się, że powołają się na wspomniany zapis w regulaminie o niedostępności towaru? Ewentualnie czy w przypadku gdy po napisaniu pisma o wydanie rzeczy faktycznie odmówią wydania towaru ze względu na wspomniany zapis to czy mogę się powoływać na mail z 17.10, że otrzymali już produkty. Skoro wysłali takie pismo 17.10 a anulowali zamówienie 02.11 (czyli 2,5 tygodnia później) to chyba nie można mówić o tym, że zrobili to "niezwłocznie".

Ew. czy mogę żądać jakiejś rekompensaty (chociażby ze względu na fakt, że dysponowali moimi pieniędzmi przez ponad miesiąc czasu)?

Z góry dziękuję za wypowiedzi.
Pozdrawiam
magnifiko jest off-line  
02-11-2011, 17:05  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

Cytat:
W tej chwili moje pytanie brzmi czy sklep może anulować takie zamówienie w przypadku gdy w jego regulaminie jest następujące stwierdzenie: "Jeżeli Sklep nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Towar nie jest dostępny, zawiadomi o tym niezwłocznie Klienta i zwróci otrzymaną z tego tytułu zapłatę." ?
Przepis prawny:
Art.12

2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.


Tutaj (jeśli jesteś konsumentem) stosuje się Ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów nie zaś KC.

Zatem wydanie powinno nastąpić jeśli minął termin 30 dni od zakupu.

Co do rekompensaty: tak, w wysokości wpłaty oraz ustawowych odsetek.
nomnes jest off-line  
02-11-2011, 17:47  
magnifiko
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

nomnes dzięki za odpowiedź.

Niestety w przypadku wydania towaru w ciągu 30 dni jest problem innej natury, ponieważ jest to serwis typu zakupów grupowych (najpierw robi się zakupy, wpłaca pieniądze i dopiero po kilku tygodniach jest realizacja zamówienia). Nie chcąc zostać posądzony w czarny PR bądź o robienie antyreklamy więc nazwy serwisu publicznie nie będę podawał (e.w. w kwestii wyjaśnień mogę wysłać w wiadomości prywatnej).

W związku z powyższym (typem sklepu a nie kwestią antyreklamy) w samym regulaminie sklepu jest następująca informacja: "Czas realizacji zamówienia (dostawy Towaru) wynosi do 6 tygodni od dnia zakończenia Kampanii Sprzedażowej, w ramach której Towar został zakupiony, o ile opis Kampanii Sprzedażowej nie zastrzega terminu dłuższego."

Biorąc pod uwagę powyższe, czy mogę od sklepu żądać wydania towaru, czy sklep ma możliwość postępowania zgodnie z tym jak to uczynił (anulowanie zamówienia po 5 tygodniach od wpłaty pieniędzy czyli 5 tygodniach od zawarcia umowy)?

I przy okazji jak ma się wspomniany Art. 12 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów do KC i kwestii które napisał wcześniej Michs? Bo zgodnie z Ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów, sklepy zawsze mogły by się powoływać na Art. 12 aby nie wydawać produktów, które nagle okażą się dla sklepu za tanie i nieopłacalne do sprzedaży.

ps. pewnie bym to zignorował i przyjął zwrot pieniędzy od sklepu i kupił towary gdzie indziej, gdyby nie fakt, że wcześniej praktycznie zignorowali moja zapytanie kiedy otrzymam zamówiony towar (pomimo, że wcześniej wysłali informację, że towar mają już w magazynie). Na moje zapytanie o termin dostawy dopiero po tygodniu wysyłali informację o anulowaniu (i to nie jako odpowiedź na wysłane zapytanie). W związku z powyższym mam motywację, aby od nich wyegzekwować zakupiony towar.
magnifiko jest off-line  
02-11-2011, 18:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Ja Nie chce pieniedzy tylko towar

1) nie wiem na jakiego maila kierowałeś odpowiedzi, ale możliwe, że klikając "Odpowiedz" w wiadomości o dotarciu do magazynu, mogłeś wysyłać wiadomość do automatu mailingowego.

2) jeśli w regulaminie nie ma informacji o tym, że "dotarcie do magazynu" jest wiążące, to nie liczyłbym na taki argument.

3) w relacji konsument przedsiębiorca, stosuje się ustawę, nie KC

4) serwis ma swoich "dyżurnych" prawników, i wydaj mi się, że bubla w ich regulaminie nie powinno być. Wydanie rzeczy raczej nie nastąpi, z uwagi na fakt, że kampanie są jednorazowe i produkty do nich sprowadzane nie są stale sprowadzane. Tak czy siak prędzej zakończyłoby się to w sądzie aniżeli wydaniem tej rzeczy. Tak sądzę. A i w sądzie nie wiem czy byś wygrał.

PS
Napisz do nich i spróbuj poprosić o jakąś rekompensatę, może dostaniesz jakiś upust?
PPS
Można też do nich dzwonić, jest podany nr telefonu
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. (odpowiedzi: 2) Dnia 2016-02-23 zawarłam umowę na odległość dotyczącą kupna dwóch produktów. Po jakimś czasie przesłano mi jeden produkt, dostałam maila z...
§ Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy (odpowiedzi: 3) Cześć. Próbuję coś w tym temacie, ale te wszystkie paragrafy dość trudno mi zrozumieć i potrzebuję prostej rady co mogę zrobić w takiej sytuacji....
§ sklep internetowy - pozostał tylko sąd? (odpowiedzi: 2) Witam. Temat przerabiany wielokrotnie. Zakupiłem towar w sklepie internetowym. Była to najtańsza oferta, wiec przed złożeniem zamówienia poprosiłem...
§ Nie moge odzyskac pieniedzy(sklep internetowy) (odpowiedzi: 7) Witam. Zczane moze od poczatku kupilem kilka przedniotow na stronie go2arena.pl aby dokonac tam zakupow nalezy wyslac skan dowodu co zreszta zrobilem...
§ sklep internetowy nie chce wywiązać się z umowy (odpowiedzi: 2) Dwa dni temu zakupiłem w sklepie internetowym Comp4You - Centrum Komputerowe dwa laptopy. Zrobiłem to głównie przez cenę, która wydała mi się bardzo...
§ Sklep internetowy nie wywiazal sie z umowy. Czy moge domagac sie odszkodowania? (odpowiedzi: 1) Witam, Jezeli taki watek juz byl, to przepraszam, nie moglam znalesc. Bardzo prosze o pomoc - nie jestem w stanie wyegzekwowac zamowienia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:39.