08-06-2010, 19:45
|
| Początkujący | Sklep/Serwis, a klient
Witam Serdecznie,
Mam pewien problem ze Sklepem gdzie kupiłem sprzet komputerowy (konkretnie Notebooka). Kupiłem sprzęt 11 listopada 2008 sprzęt kosztował dokładnie 2969 zł. Wszystko fajnie ładnie działał mój laptop aż do 5 grudnia 2009 wtedy pierwszy raz mój komputer zepsuł się (konkretnie padł układ graficzny). Serwis i Sklep były tak "profesjonalne" że sprzęt otrzymałem zaraz po nowym roku (koło 5 stycznia). Byłem w ogóle zadowolony że naprawili mój sprzęt. Niestety moja radość długo nie trwała. Ponownie układ graficzny padł (niby został wymieniony) po prawie 2 miesiącach (dokładnie 25/26 lutego 2009). Starano mi wmówić że sprzęt jest źle użytkowany - zapchany układ graficzny (notebook był używany tylko w domu w odpowiednich warunkach). Komputer o dziwo wrócił po 16 dniach. Działał jak należy, ale w weekend majowy znów ta sama usterka, więc postanowiłem znów wysłać i tu zaczyna się kabaret. Zapewniono mnie na początku, że sprzęt zostanie najprawdopodobniej wymieniony, ponieważ dystrybutor nie dostarcza już takich modeli (widocznie nie tylko ja miałem z tym modelem problem). Sklep/Serwis przedstawił mi dwa modele (tylko), które mogłem wybrać. Więc wybrałem jeden z nich, co ciekawe czekałem dosyć długo na moje maile nie odpisywali (co się okazało serwisant był na chorobowym - 1 serwisant na cały sklep to chyba mało). Po 1,5 tygodnia Serwisant odpisał mi że sprzęt który miał mi zostać wysłany okazał się wadliwy, zatem zaproponowano mi zwrot gotówki na konto. Także poproszono mnie o podanie danych konta aby przelać mi pieniądze. Wszystko podałem i czekałem kolejne pół tygodnia na odpis serwisanta (zaznaczam że codziennie pisałem do nich maile).
Dziś dopiero otrzymałem maile z treścią:
"Witam. Prezes wstrzymał narazie zwrot pieniędzy. I zwrócił się bezpośrednio do produkt menedżera u dystrybutora o sprzęt odpowiadajacy Pana konfiguracji lub wyższy." Delikatnie mówiąc już straciłem cierpliwość.
Odpisałem:
"Proszę Pana ja czegoś nie rozumiem najpierw mówicie że będzie zwrot
pieniędzy potem co innego ja już czekam na Sprzęt/Pieniądze ponad
miesiąc kończy mi się już do państwa cierpliwość. Proszę się w
końcu zdecydować. Jak tak można traktować klientów? Jeżeli sprawa nie
wyjaśni się w najbliższym czasie mam zamiar skontaktować się z
Rzecznikiem Praw Konsumentów."
Proszę mi pomóc jak mam sobie poradzić z takim sklepem/serwisem. Jestem w takich sprawach trochę zielony i dlatego zwróciłem się do Państwa o pomoc.
Z góry dziękuję za pomoc
Z poważaniem Tomasz Kowalski
|
| |
12-06-2010, 11:50
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
witam ponownie...
Odpisali mi po kilku dniach cos takiego:
"Witam.
Taką informacje dostałem . Sądze iż jutro(czyt czwartek 10 czerwca) wszystko powinno się
wyjasnić."
od tamtej pory sie nie odzywaja nic....
co mam zrobic? mam isc do federacji konsumentów czy do rzecznika? a moze co innego? wczoraj napisałem 3 razy maila do nich i nic nie odpisali.... prosze o pomoc....
|
| |
12-06-2010, 12:40
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
Proszę napisać do nich pismo ze ZPO, wyznaczyć w nim ostateczny termin na załatwienie reklamacji (wybrać gotówkę lub wymianę na nowy komputer - zgodnie z oświadczeniem pracownika serwisu. Proszę zaznaczyć, że po bezkutecznym upływie wyznaczonego terminu odstąpi Pan od umowy i podejmie czynności prawne w celu odzyskania ceny za komputer z ustawowymi odsetkami oraz odszkodowania za straty wynikłe z powodu niemożności korzystania ze sprzętu.
|
| |
12-06-2010, 12:59
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient Cytat:
Napisał/a cedwah Proszę napisać do nich pismo ze ZPO, wyznaczyć w nim ostateczny termin na załatwienie reklamacji (wybrać gotówkę lub wymianę na nowy komputer - zgodnie z oświadczeniem pracownika serwisu. Proszę zaznaczyć, że po bezkutecznym upływie wyznaczonego terminu odstąpi Pan od umowy i podejmie czynności prawne w celu odzyskania ceny za komputer z ustawowymi odsetkami oraz odszkodowania za straty wynikłe z powodu niemożności korzystania ze sprzętu. |
To rozumiem wtedy że jak nie odpowiedzą nic to wtedy mam założyć sprawę w sądzie? Inaczej się już nie da?
|
| |
12-06-2010, 15:20
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
Radzę zgłosić sprawę Federacji Konsumentów lub Rzecznikowi Konsumentów. Oni podejmują, zwykle skuteczną "przedsądową" negocjację z przedsiębiorcą. Jeśli ten okaże się odporny na argumenty, pozostaje sąd - ale i tu też można liczyć na bezpłatną pomoc.
|
| |
12-06-2010, 15:27
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
ok dziękuje. Jeszcze tylko jedno pytanie. Gdzie najpierw pójść do Rzecznika czy do Federacji? wydrukowałem sobie te maile więc wszystko będzie przejrzyste dla Rzecznika\Federacji...
|
| |
12-06-2010, 22:07
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
W Federacji udzielą porady na miejscu i pomoga sporządzic pisma etc., w biurze rzecznika składa się wniosek o pomoc i trzeba czekać na interwencję.
|
| |
12-06-2010, 22:24
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
to lepiej chyba na poczatek isc do federacji bo mi zależy na czasie .... dzięki za pomoc jak zakoncze tą sprawe to dam znac żeby zamknać ten temat.
|
| |
20-06-2010, 17:38
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
dobrze wysłałem im te pisemko ZPO i dałem im 14 dni na to aby wymienili na sprzęt który sobie zażyczyłem... a jak minie te 14 dni to mają mi kasę zwrócić... Pomogła mi Pani z Federacji konsumentów... teraz proszę o radę co mam zrobić jak minie mi te 14 dni i nadal mi nie będą chcieli kasy oddać... Iść już z tym do sądu czy może jest jeszcze inna droga??
|
| |
20-06-2010, 19:22
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
To, co sprzedawcy napisaliście w tym piśmie. A FK nie zadeklarowała podjęcia mediacji w Pana imieniu?
|
| |
20-06-2010, 21:01
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
FK nie napisała w moim imieniu. Podpisałem się swoim imieniem... jest jakaś różnica?
|
| |
20-06-2010, 21:25
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
Wszystko jest w porządku, poczekajmy na odpowiedź sprzedawcy.
|
| |
21-06-2010, 08:49
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
aha a w piśmie napisalismy że jeżeli w ciagu 14 (jeszcze 9 dni) nie otrzymamy odpowiedzi wymiany sprzętu (podałem parametry jakie maja być wcześniej tłumacząc dlaczego takie) to te pismo mają potraktować jako odstąpienie od umowy i podałem rachunek bankowy.
|
| |
21-06-2010, 09:06
|
| Moderator | RE: Sklep/Serwis, a klient
Nie do końca prawidłowo, bo ustawodawca wymaga sekwencji w dochodzeniu roszczeń. Nieustosunkowanie sie do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni skutkuje uznaniem, że żądanie zostało uznane przez sprzedawcę jako uzasadnione. Po bezkutecznym upływie tch 14 dni można sie domagać wymiany - zgodnie z żądaniem. Dopiero niespełnienie tego żądania powoduje powstanie uprawnienia do odstąpnienia od umowy i żądania zwrotu ceny. Ale to nie ma na tym etapie większego znaczenia.
|
| |
05-07-2010, 20:48
|
| Początkujący | RE: Sklep/Serwis, a klient
a Wiec otrzylame odpowiedz pisemna fakt ze 18 czerwca napisana ale przyszlo dopiero 1 lipca... odczytalem i zaproponowano mi sprzet Asus COT5600/1CG5/512M2/RU/8SL/V/L8/WA/B/CA. napisalem do nich maila z zapytaniem czy moze mi specyfikacje podac oczywiscie znow nie odpisywali dopiero po weekndzie czyli dzis napisal mi serwisant cytuje:
Witam
Po 2 dniowej nieobecności w pracy odpisuję.
specyfikacja sprzętu.
Asus
*Processor Speed* 1.83 GHz
*Installed RAM * 2 GB
*Processor Type* Intel Core Duo
*Hard Drive Capacity* 160 GB
*Display Size* 17 inch
*Graphic Processor* ATI Mobility Radeon X1450
*Installed Video Memory* 128 MB
*Expandability* 4-in-1 card reader; MS/MS Pro/SD/MMC
1 x Type I/II PC Card Slot
1 x ExpressCard
*Expansion Ports* S-Video out
DVI (Digital Video Interface)
VGA out, RJ-11 (modem)
RJ-45 (NIC)
1 x IEEE 1394a (FireWire)
5 x USB 2.0
TV Out (RCA)
*Networking Type* Integrated 10/100 Network Card
Wireless Wi-Fi
Bluetooth
*Data Link Protocol* IEEE 802.11g
IEEE 802.11a
IEEE 802.11b
Bluetooth
*Modem Type* Fax / Modem
*Battery Run Time* 2.5 Hour(s).
Jak zobaczyłem opis tego sprzetu zamurowalo mnie sprzet ktory dalem dwa lata temu byl wart 2949 Zł a oni mi zaproponowali sprzet ktory raptem moze byuc wart 1400zl. Zaznaczam ze swoim sprzecie mialem 4 giga ramow(tu zapropnowano 2giga) 320 dysk (zapropnowano 160 jak widac) oraz karte gf8600 \gs - 512mb (podano mi ati radeon x1250 ktora jest zintegrowana z płyta głowna i na dodatek 128mb) to jest przeciez jakiś zart... Jutro planuje zadzwonic do tego sklepu i zapytac sie czy oni przypadkiem sobie nie zartuja ze mnie....
Prosze o porade ten sprzet juz o nich jest dokladnie 2 miesiace.... (5 maja wyslalem)
|
| | | |